Moda 31. listopada 2014.

Tenisice – od sportskih terena do crvenog tepiha

Thinkstock.

Možda je teško zamisliti, no ne tako davno, tenisice su predstavljale isključivo sportski rekvizit. Kako i kada su počele prerastati svoju prvotnu ulogu ne može se točno definirati, no svakako možemo navesti neke od ključnih trenutaka koji su tenisice lansirali u povijest pop kulture.

1971. godine dva sportaša dobivaju vlastiti model adidas tenisica - košarkaš Kareem Abdul Jabbar i tenisač Stan Smith, a otprilike u isto vrijeme košarkaš  Walt Frazier poznatiji pod nadimkom „Clyde“ promovira vlastiti model u suradnji s Pumom.

 | Autor: Air Jordan – kultne tenisice poznatog košarkaša

Skromni početci kulture tenisica pravi zamah ipak dobivaju u 80-im godinama 20. st. Tada još mladi i natprosječno talentirani košarkaš Michael Jordan potpisao je sponzorski ugovor s Nikeom i na terenu se pojavio u svojim prvim, sada već legendarnima crveno-crnim Air Jordan tenisicama. Kombinacija Michaelovih igračkih vještina i jake marketinške kampanje učinila je svoje, a pokušaj NBA lige da zabrani tenisice upadljivih boja samo je dolio još ulja na vatru. Popularne Jordanice danas broje svoje 29. izdanje, a potražnja za njima ne jenjava.

 | Autor: @ www.splashnews.com @ www.splashnews.com adidas Superstar – zaštitni znak hip hopa

Otprilike u isto vrijeme, popularnost je stjecao jedan sasvim novi glazbeni pravac – hip hop. Dečki iz New Yorka, poznati i kao Run-D.M.C. iskazali su se kao pioniri nove glazbe, a osim po glazbi, postali su popularni i po jedinstvenom modnom izričaju. Kangol kape, mnogo nakita i neizostavne adidas Superstar tenisice postali su neizostavan zaštitni znak hip hopa. Međutim, dečki su toliko voljeli svoje adidasice pa su im posvetili i čitavu pjesmu My adidas.

 | Autor: @ www.splashnews.com @ www.splashnews.com Šefovi u adidasu nisu dugo razmišljali, pa je 1986. godine potpisan ugovor težak milijun dolara, a poduzetni hip hoperi dobili su čitavu liniju odjeće i tenisica sa svojim potpisom. Ovaj ugovor ulazi u povijest i kao prvi oblik suradnje sportskog brenda i glazbenika koji nije imao nikakve veze sa sportom.

Tenisice na filmskom platnu

Osim u sportu i glazbi, tenisice u 80-ima i 90-ima dobivaju pažnju i na filmskom platnu. Mladi Sean Penn u kultnoj komediji „Fast times in Ridgemont high“ surferski stil nadopunjava klasičnim Vansicama, Michael J. Fox u „Back to the future“ uskače u Nike tenisice budućnosti, Tom Hanks kao Forest Gump optrčava Ameriku u klasičnim Nike Cortezicama, dok Uma Thurman u novije vrijeme odaje počast Bruceu Leeu kao Nevjesta u Tarantinovim filmovima („Kill Bill“), tamaneći protivnike u klasičnim žutim Onitsuka Tigericama.

 | Autor: @ www.splashnews.com @ www.splashnews.com Kraj 20. i početak 21. stoljeća tenisice dočekuju već i na modnim pistama. Legendarni modeli dobivaju svoja retro izdanja, a modni dizajneri izrađuju vlastite kolekcije s poznatim brendovima. Umjetnici i glazbenici personaliziraju kultne modele tenisica i pritom stvaraju veliku potražnju publike za novim modnim izričajem tenisice.

Vjerujem da se sjećate vremena kada u tenisicama niste mogli ući u bolje disco klubove, no danas ih nije neuobičajeno vidjeti ni na crvenim tepisima diljem svijeta. Većina brendova nudi i mogućnost personalizacije pojedinih modela, pa možete i birati boje i materijale svojih omiljenih tenisica. Naravno, za koju kunu više.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Komentari 0