- Po prvi put u svojoj 40-godišnjoj povijesti talijanski dizajnerski dvojac Dolce & Gabbana izlaže svoje radove u francuskoj prijestolnici mode
- Postavljena na 1200 m² novouređene Grand Palais ova je izložba mamac ne samo za poklonike brenda i zaljubljenike u modu općenito. Ovo je mjesto opće kulture koje treba posjetiti svatko tko se u naredna dva mjeseca zatekne u Parizu
- Poruka je, kako kaže kustosica Florence Müller, izravna: 'Da, i Italija to radi'
Ova značajna izložba, 'Du Coeur a la Main' ('Od srca do ruke'), koja traje od 10. siječnja i ostaje otvorena sve do 31. ožujka, nije samo ljubavno pismo talijanskom stvaralačkom umijeću, nego i međusobnoj povezanosti mode. „Priča o modi je globalna”, objasnila je kustosica. „Vez, čipka, brokat - postojali su puno prije pariške mode, u Italiji, Indiji i šire."
Postavljena na 1200 kvadratnih metara novouređene Grand Palais, izložba prikazuje više od 200 „lookova“ iz kolekcija tvrtke Alta Moda i Alta Sartoria i 300 ručno izrađenih dodataka, kao i predmete poput sicilijanske keramike. Uključuje 10 tematskih soba koje prodiru u umjetničke korijene rada Dolce & Gabbane.
Među vrhuncima je haljina inspirirana venecijanskim Murano staklom, optočena staklenim mozaicima Orsoni Venezia 1888, proizvođača stakla koji stoji iza zlatnih mozaika bazilike sv. Marka. Kustosica ju je opisala kao „skulpturu na tekstilu — čista izrada uzdignuta do umjetnosti.“
Opera zauzima središnje mjesto. Crna baršunasta haljina omekšana zlatnim ukrasima dočarava dramu Bellinijeve Norme, dok romantična plava haljina za Verdijevu La Traviatu teče poput arije, a njezini slojevi tila šapuću ljubav i gubitak. U međuvremenu, ikone brenda, poput Sophie Loren i Naomi Campbell, ovjekovječene su na golemim slikama. Klasična talijanska opera i tradicionalne sicilijanske narodne melodije stvaraju zvučnu kulisu, dodajući slojeve drame.
Ali, 'Du Coeur a la Main' nisu samo gotovi komadi. Pet krojačica iz milanskog ateljea Dolce & Gabbana radi uživo tijekom izložbe, izrađujući prsluke i korzete pred očima posjetitelja. „Ova krojačica šiva čipku kako bi oblikovala haljinu, dok druga ručno oblaže tkaninu", rekla je kustosica. “To je izvanredno. Ovo nije samo moda – to je umjetnost.”
Sicilija, rodno mjesto Domenica Dolcea, nalazi se u srcu kolekcije. Tradicionalna sicilijanska ručno oslikana keramika i tehnike izrade čipke utkani su u modu. Ipak, izložba također naglašava globalne utjecaje mode koji se često zanemaruju.
„Luksuzna roba i obrtnici putovali su više nego što mislimo”, rekla je Florence Müller. „Svila i brokati korišteni u palači Versailles došli su iz Indije, a talijanski obrtnici angažirani su da izrade Dvoranu zrcala... Moda je stalna razmjena i inspiracija - ova izložba otkriva što je vrijeme zaboravilo."
Talijanska i francuska moda dugo su se smatrale suparničkima, a francuski konglomerati poput LVMH-a i Keringa te Tjedna pariške mode ponekad se smatraju vrhuncem industrije. Ali, ova izložba dovodi u pitanje tu hijerarhiju, pokazujući da su dvije tradicije više međusobno povezane nego što su suprotstavljene. Obje se oslanjaju na „les petites mains“ — „male ruke” — obrtnike čija preciznost i strast uzdižu tkanje i krojenje do umjetnosti.
„Tehnike se mogu razlikovati - sicilijanska tradicija čipke naspram pariškog krojenja - ali duša tkanja ostaje ista: ljudski dodir", rekla je Müller. Izložba otkriva zajedničku genijalnost francuskih i talijanskih ateljea, bilo u sicilijanskoj radionici ili pariškom salonu.
Čak i izvan modne mode, izložba ističe širinu „Made in Italy". Svakodnevni predmeti, poput Smeg hladnjaka i preša za kavu odražavaju etos talijanske izrade, pretvarajući funkcionalne predmete u umjetnička platna.
„Moda je umjetnost. Namijenjena je inspirirati, zaslijepiti, natjerati nas da sanjamo. Bez obzira na to nosite li nešto jednom ili nikada, vrijednost je u njenoj ljepoti, a ne u praktičnosti”, rekla je kustosica. Na pitanje o hiperboli blistavih haljina - od kojih se mnoge čine nemogućim za nositi na ulici - ona je sa smiješkom odgovorila: „Pa što?"
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.