- Supermodeli uz koje je naša generacija odrastala, bili su otkriveni na ulici, u kasnijoj su eri modne revije Victoria's Secreta u prvi plan pogurnule nove generacije, a sada popularnost na društvenim mrežama igra najvažniju ulogu
- No, internet slava nije dovoljna jer ljude zanimaju oni koji nude još nešto što im je privlačno, bilo da je riječ o autentičnosti njihove online prisutnosti, hobiju koji im je zanimljiv ili nekom drugom načinu na koji se mogu osjećati povezanima s nekom osobom ili nečijim stilom
- Uz potrebu da zaokupe i zadrže pozornost javnosti, da svojim bivanjem ostanu na visini koja je u skladu s njihovom popularnosti te uz to i sami postanu održive mainstream zvijezde, biti supermodel nam se danas čini zahtjevnijim no ikad prije
Svatko tko ima TikTok račun, vrlo je vjerojatno barem jednom naletio na Alex Consani - 21-godišnju američku manekenku koja je bila otkrivena još 2019., ali je svoje prve angažmane dobila tek kada su objave s njezinog profil @captaincrookes postale viralne. Stvari koje objavljuje su komično nasumične: u jednoj objavi s 5,3 milijuna lajkova i 44 milijuna pregleda, ona vrti vrč s vodom u kojem su menta i limun i pleše na svom sjedalu uz pjesmu Rich Ganga, dok je u drugoj čujemo kako pjeva 'Hands on the knees Angelina Jolie' u prepunoj njujorškoj podzemnoj željeznici, a što je potaknulo tisuće ljudi da ne skrivaju zvuk koji stoji iza njihovih vlastitih videa.
Digitalni otisak kakav bi u prošlosti vjerojatno rastjerao velike brendove, sada je postao plus u nečijem portfoliju: Alexin video snimljen u backstageu nedavne revije Marca Jacobsa kada je bila odjevena kao lutka u prirodnoj veličini, pogledalo je 9,5 milijuna ljudi, onaj koji je snimila noseći Balenciagu dobio je 14,8 milijuna pregleda, a njezin video na kojem nosi Rick Owens balon čizme pogledan je više od 10 milijuna puta. No, Alex nema samo zanimljive objave, već i vjerodostojnost koja ide uz njih pa je tako, kada je riječ o modelingu, savršeno precizno usredotočena na zadatak, s hodom koji izgleda kao da je do savršenstva uvježbavan još od djetinjstva.
@captincroook U see it or no?
♬ original sound - Alex Consani
Alexin proboj prekretnica je u industriji koju su od sredine 2010-ih gotovo u potpunosti predvodile takozvane 'nepo babies'. Kendall Jenner, Gigi Hadid i Bella Hadid postale su najtraženija lica, a Kendall je uz to uspjela prešišati Gisele Bündchen kao najplaćenijeg svjetskog modela u 2018. Spomenute prve tri slijedile su kći Cindy Crawford - Kaia Gerber, kći Johnnyja Deppa i Vanesse Paradis - Lily-Rose Depp, kći Stephena Baldwina - Hailey Bieber, te Lila Moss, kći Kate Moss. Naravno, ljubav koju modna elita gaji prema poznatim licima ili slavnim prezimenima nije ništa novo. Još je 1975. Margaux Hemingway, unuka Ernesta Hemingwaya, postala prva manekenka koja je potpisala ugovor vrijedan milijun dolara s nekim kozmetičkim brendom, a u showu 'America's Next Top Model' je Twiggy, britanski supermodel iz 60-ih, komentirala da je ona prvi model iz radničke klase prije koje su većina modela bi članovi kraljevske obitelji, aristokrati ili djeca slavnih osoba.
Supermodeli uz koje je naša generacija odrastala, poput Kate Moss i Naomi Campbell, bili su otkriveni na ulici, u kasnijoj su eri modne revije Victoria's Secreta u prvi plan pogurnule Gisele Bündchen, Karlie Kloss, Adrianu Limu i Mirandu Kerr, a već spomenuti show 'America’s Next Top Model' i njegove franšize također su se pokazali kao još jedan uspješan način da se pronađu nova zanimljiva lica. No, od uspona važnosti društvenih mreža i isplivavanja na vrh zasićenog algoritma u ekonomiji pozornosti, kao najsigurniji način da se brendovi istaknu tijekom sezone modnih revija pokazalo se angažiranje lica koja ljudi poznaju. Prema Launchmetricsu, kada bilo koja od sestara Hadid nosi reviju, u stanju je generirati do 45% cjelokupne vrijednosti medijskog utjecaja događaja iliti MIV-a koji analizira novčanu vrijednost nekog brenda ili individualnih objava, interakcija i članaka kroz koje se mjeri nečiji utjecaj, dok druge cijenjene, ali manje poznate manekenke generiraju maksimalno 2%.
Ove su brojke brendovima itekako bitne pa je tako, na primjer, Coperni za kraj revije na kojoj su se predstavljali trendovi za proljeće i ljeto 2023. pistom prošetao Bellu Hadid koja je nosila haljinu u spreju, odnosno nasprejanu supstancu koja se stvrdnula u haljinu, što je generiralo 26,3 milijuna dolara u MIV-u iliti devet puta više novca no što je to pošlo za rukom prijašnjim sezonama. To se, dakako, odrazilo i na prodaju koja se značajno povećala, a Coperni je preko noći dobio novih 300.000 pratitelja.
Uspjeh Alex Consani ne znači da su djeca bogatih i slavnih odjednom bez posla – kći Phoebe Philo, Maya Wigram, odabrana je da zatvori Burberryjevu reviju Autumn Winter 24, što je bio njezin debi na modnoj pisti, a konkurencija su joj bile Naomi Campbell, Agyness Deyn i Lily Donaldson. Scarlet Stallone, kći Sylvestera Stallonea, nedavno je tijekom New York Fashion Weeka nosila reviju za Tommy Hilfiger, Iris Law, kći Judea Lawa i Sadie Frost, trenutno je zaštitno lice Burberryja, a Eve Jobs, Steveova kći, debitirala je u Louis Vuittonu. No zanimljivo, slavno prezime više nije dovoljno kako bi se izazvao i zadržao interes javnosti, već se neprestano traži nešto više.
Manekenka koja je nedavno uspjela zaintirgirati javnost je Amelia Gray Hamlin, kći Lise Rinne koja postala poznata po svom goth izgledu, upečatljivim crtama lica i mrtvom pogledu. Upravo su njezin jedinstveni stil i estetika privukli puno više pažnje nego slava njezinih roditelja, a ono što je još primamljivije je osobnost. Estetska kirurgija je ljepotu učinila dostižnijom no ikad, što je rezultiralo dosadom zbog činjenice da svi izgledaju isto, a zbog čega su se ljudi odvojili u subkulture, pronalazeći manje poznate ljude s kojima se povezuju i čiji je sadržaj privlačan. Naravno, ovo ne vrijedi samo za svijet supermodela, već u današnjoj kulturi općenito, pa je tako na primjer umjesto izdavanja albuma na uobičajeni način i Charli XCX posegnula za internetom, pokazujući kako se pojavljuje na kućnim zabavama svojih obožavatelja povodom objave albuma, najavljujući iznenađujuće DJ setove, te birajući brojne poznate žene (uključujući Consani i Gabbriette) za svoj glazbeni video, a što je rezultiralo time da je 'Brat summer' postao jedan od najvećih trendova 2024.
Ili kao što je to odlično zaključio magazin 'The Face', opisujući što danas čini uspješnu pop zvijezdu - ljude zanimaju umjetnici i javne osobe – modeli, glumci, sportaši, koji nude još nešto što im je privlačno, bilo da je riječ o autentičnosti njihove online prisutnosti, hobiju koji im je zanimljiv ili nekom drugom načinu na koji se mogu osjećati povezanima s nekom osobom ili nečijim stilom. Uz potrebu da zaokupe i zadrže pozornost javnosti, da svojim bivanjem ostanu na visini koja je u skladu s njihovom popularnosti te uz to i sami postanu održive mainstream zvijezde, biti supermodel nam se danas čini zahtjevnijim no ikad prije. A pogotovo uzme li se u obzir da uz to neprestano moraju hodati po tankoj liniji između toga da sami po sebi budu slavni te time odvraćaju pažnju od svrhe svog posla - prodaje proizvoda. Jer kao što smo već jednom vidjeli, kada je slava Naomi Campbell, Christy Turlington, Linde Evangeliste i Cindy Crawford počela zasjenjivati odjeću na vrhuncu njihove slave, brendovi su se okrenuli traženju novih, bezimenih lica. Čemu će se brendovi okrenuti ovoga puta, kada supermodeli još jednom prerastu svoju svrhu, pokazat će vrijeme.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.