Rezultat spontanog razgovora između Hermesovog generalnog direktora Jean Louis Dumasa i engleske glumice i pjevačice francuskih korijena Jane Birkin, od početka svog postojanja, sveti je gral svih torbica.
Prije više od 30 godina, Dumas je na letu od Parisa do Londona smješten da sjedi pored karizmatične glumice. Birkin je stavljala svoju poznatu torbu od slame u pretinac iznad sjedala, kada su joj sve stvari ispale van. Objasnila je Dumasu kako joj je teško naći kožnu torbu za vikend kakva bi joj se svidjela i stoga je on 1984. dizajnirao crnu mekanu kožnu torbu za nju, baziranu na jednom ranijem dizajnu. Iako se Birkin znala žaliti kako joj stane previše stvari u nju, nije ju prestajala nositi, a torba je postala i ostala luksuzan objekt žudnje.
Na početku je nosila etiketu glamura kakav si je mogao priuštiti samo mali, diskretan krug najbogatijih žena na svijetu, a onda su je stilisti počeli stavljati na čitavu svitu poznatih i odjednom su ih nosile zvijezde koje se ne mogu pohvaliti besprijekornim modnim ukusom i stilom poput Lindsay Lohan i Tare Reid. Tu je Birkinica malo izgubila na glamuroznosti, ali i dalje je ostala kultni modni dodatak.
Danas joj ne mogu odoljeti ni muškarci, poput dizajnera Marca Jacobsa i pjevača Pharrella Williamsa. Gotovo da nema poznate glumice, pjevačice, modela ili starlete koja ne posjeduje svoju Birkinicu, od poznate fashionistice Victorie Beckham, preko uvijek elegantne Katie Holmes do najfotografiranije žene svijeta Kim Kardashian. Julia Roberts voli plavu, Jessica Simpson narančastu, a Jennifer Lopez crvenu. Da ne spominjemo kako svaka od njih ima i više modela. Tamara Ecclestone ih navodno ima preko 30. Birkinici nisu odoljele ni domaći celebovi poput Vanje Mamić, Branke Bebić, Ive Balaban, Marije Cvitanović, Indire, Marka Grubnića i Jasmine Bagarić.
Pet razloga zašto morate imati svoju Birkinicu
1.Statusni simbol
Birkin bag je iz više razloga statusni simbol. To prije svega dokazuje visoka cijena koja varira između 50 000 i 500 000 kuna. Vrlo je bitan i iznimno kvalitetan način izrade, kao i činjenica da je izrađena od vrhunske kože. Nadalje, torbe su distribuirane Hermesovim buticima u nepredviđenim rasporedima i u ograničenim količinama, što dodatno kreira osjećaj ekskluzivnosti. Svojedobno su postojale i liste čekanja za ovaj kultni komad. Hermes je inače poznat po tome što svoje proizvode odbija dati celebovima gladnih besplatnih kreacija i modnih dodataka, što znači da sve Kim Kardashian ovog svijeta moraju platiti kako bi se dočepale svoje Birkinice. Čak i Jane Birkin, zaštitno lice poznate torbe, tvrdi da je morala kupovati Hermesove torbe. Ukratko, u usporedbi s ostalim skupim torbama, birkinica opravdava svoju cijenu na temelju pedantne izrade, rijetkosti i ograničenosti u broju.
2.Najbolji materijali i vrhunska izrada
Bez ijednog loga, a opet jedna od najprepoznatljivijih torbi u modnoj industriji i šire, Birkinica svoju prepoznatljivost može zahvaliti vrhunskoj izradi, posvećenosti detaljima, uporabi najboljih materijala, urednim šavovima, koži bez mrlja i metalnim dijelovima besprijekornog sjaja. Ako vam se kroz godine istroši, uvijek je možete poslati na takozvani Hermesov bag spa. Hermesovi zaposlenici će vam doslovno restaurirati torbu kako bi izgledala što je novije moguće. Što se tiče samih materijala, uvijek se radi o odabiru najskuplje kože kao što su kravlja, krokodilova, nojeva koža i koža guštera. S tim da je koža iznutra jednaka koži koja je korištena za vanjski dio torbe. Bilo koja od navedenih koža dodatno je pojačana kozjom kožom. Također, lokot i ključevi, još jedan prepoznatljiv detalj svake Birkinice, kao i svi metalni dijelovi, okovani su zlatom i paladijem kako bi se manje uništavali i kako ne bi izgubili sjaj.
3.Torba francuske modne kuće s dugom tradicijom
Hermes je obiteljska kompanija osnovana još 1837. Činjenica da se radi o obiteljskoj kompaniji s dugogodišnjom povijesti, daje mogućnost da se u proizvodnji zadrže neke stare vrijednosti i vještine. Recimo, torbe su izrađene ručno u Francuskoj od strane vrhunskih zanatlija, što samo po sebi osigurava kvalitetu. Upravo ručni šavovi na svakoj Birkinici potpis su kompanije i njena značajna osobina. Nadalje, svi njihovi zaposlenici mogu se pohvaliti dugačkom povijesti u modnoj i tekstilnoj industriji, treninzima koje redovito polaze i iznimnim vještinama. Također je bitno istaknuti kako se koža dobavlja od najboljih kožara u Francuskoj, ali i različitih u isto vrijeme, što rezultira različitim mirisima i teksturama. Svaka torba je nakon ručne izrade i ručno bojana te polirana, a zbog individualnog majstorstva, detalji na torbi ne moraju sličiti onima na nekoj drugoj. Što znači da dobivate unikat. S druge strane, specijaliziran za kožu, modne dodatke i luksuzne predmete, Hermes makar tradicionalan i klasičan, ide u korak s vremenom pa tako detaljno prati svaku promjenu koja se događa u proizvodnji materijala. Konačan rezultat svega ovog je da Birkinice uvijek izgledaju dobro, makar i vintage komadi.
4. Dolaze u svim bojama i veličinama
Bojanje kože može biti kompliciran proces, a posebno je teško proizvesti ultra zasićenu crvenu ili ljubičastu. No, Hermes je majstor u tome i može dobiti praktički bio koju boju i ton iz duginog spektra, a to znamo jer ih je proizveo u gotovo svim nijansama. Roza, crvena, baby blue, navy blue, maslinasto zelena, crna bijela, zlatna i narančasta samo su neke od najpoznatijih. Osim što dolaze u različitim bojama, variraju i u veličinama. Tako Birkinica istodobno može biti ženstvena, ali i praktična jer ste ovisno o prigodi, slobodni izabrati veličinu koja vam odgovara. Ono što je također odlično jest da mogu biti kastomizirane. Klijenti mogu izabrati izgled unutrašnjosti, konkretno koliko će džepića imati. Tu su i druge individualne opcije, kao što je ukrašavanje dijamantima.
5. Čar francuskog chica
I konačno nemojmo zaboraviti ikonu stila po kojoj je najpoznatija torba na svijetu dobila ime. U vrijeme kada je Hermes nazvao torbu njenim imenom te davne 1984., Jane Birkin je već bila proslavljena glumica i stilska ikona. Probila se filmom Slogan iz 1969. na čijem je snimanju upoznala Sergea Gainsbourga. Nakon što su postali par i snimili famoznu „Je t'aime...moi non plus“, Jane i Serge postali su magnet za paparazze. Birkin je često fotografirana u jednostavnim i opuštenim, a opet senzualnim kombinacijama. Voljela je prozračne bijele haljine ili pak one kratke minimalističke, a najdraža kombinacija bile su joj traperice i lagana košulja ili pak tanka majica bez grudnjaka. Ona tako utjelovljuje taj nehajni francuski chic, kojem teže brojne žene diljem svijeta. Ali u tome jest čar francuskog chica. Stoga kada nosite Birkinicu, podsvjesno kao da ste kupili bar određen postotak stila urođenog Francuskinjama.
Više slika pogledaj u galeriji...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.