- Ovogodišnji Tjedan mode u Parizu bio je u znaku novih početaka - debitantske kolekcije dizajnera poput Jonathana Andersona za Dior, Pierpaola Picciolija za Balenciagu, Haidera Ackermanna za Toma Forda i Miguela Castra Freitasa za Mugler donijele su svježinu, hrabrost i emociju na piste francuske prijestolnice
- Svaki je od njih na svoj način spojio poštovanje prema nasljeđu s vlastitim potpisom, redefinirajući estetiku legendarnih kuća i pokazavši da moda itekako zna kako rasti i mijenjati se
- Uz njih, etablirane kuće poput Saint Laurenta, Schiaparellija i Chloéa potvrdile su svoj status vladara pariške elegancije, stvarajući Tjedan mode koji će se dugo pamtiti kao početak novog modnog poglavlja
Ovogodišnji Tjedan mode u Parizu ostat će zapamćen kao sezona seizmičkih promjena i novih početaka. Oči modnog svijeta bile su uprte u francusku prijestolnicu ne samo zbog etabliranih modnih kuća, već i zbog niza debitantskih kolekcija koje su nosile ogroman teret očekivanja. Od Diora do Balenciage i Toma Forda, nova generacija kreativnih direktora preuzela je kormilo legendarnih modnih kuća, a njihove inauguracijske revije pokazale su da se ne boje redefinirati nasljeđe i hrabro zakoračiti u budućnost. Uzbuđenje je bilo opipljivo, a debitanti ne samo da su ispunili, već su i nadmašili sva očekivanja.
U modnoj industriji, gdje je pritisak za inovacijom stalan, preuzimanje vodstva nad povijesnom kućom jedan je od najtežih i najmanje zahvalnih zadataka, no ovosezonski debiji dokazali su da je spoj poštovanja prema arhivima i svježe vizije dobitna kombinacija koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Chanel donosi odvažnu reinterpretaciju klasika
Najiščekivaniji debi sezone pripao je Matthieuu Blazyju, čija je prva kolekcija za Chanel označila hrabar zaokret za legendarnu parišku kuću. Blazy je započeo 'imaginarni razgovor s Gabrielle Chanel', dekonstruirajući njezine temeljne kodove s ekscentričnim i modernim prizvukom. Tvid je dobio deblje pojaseve i visoke proreze, klasični sakoi su skraćeni i upareni s opuštenim hlačama niskog struka, a cijela kolekcija odisala je novom, opipljivom teksturom. Bio je to Chanel oslobođen stroge uglađenosti, spreman za ženu koja se ne boji biti odvažna i zaigrana.
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Jonathan Anderson donosi odvažni novi Dior
Nakon višemjesečnih nagađanja, Jonathan Anderson, dizajner iz Sjeverne Irske poznat po svom radu za vlastiti brend i kuću Loewe, predstavio je svoju prvu žensku kolekciju za Dior. Revija, održana u hotelu Hôtel des Invalides, privukla je zvjezdanu publiku, uključujući Johnnyja Deppa, Jennifer Lawrence i francusku prvu damu Brigitte Macron. Anderson nije naslijedio samo brend, već i kulturnu instituciju, a njegov je debi pokazao da je i više nego spreman za izazov. Kolekcija je opisana kao 'odvažni novi Dior', spoj romantičnog i buntovnog, prožet mladenačkom energijom koja nije zanemarila DNK same kuće. Anderson je vješto dešifrirao jezik Diora, pohranio ga u kutiju sjećanja i iz nje izvukao elemente koje je zatim preveo u osvježavajuće nosivu i modernu viziju.
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Loewe slavi senzualnost zanata i nove boje
Debitantski dvojac Jack McCollough i Lazaro Hernandez udahnuli su španjolskoj kući Loewe novu, vibrantnu energiju. Njihova vizija je slavlje zanatske vještine kroz prizmu optimizma i boje. Koža, kao temelj brenda, reinterpretirana je na neočekivane načine - oblikovana u skulpturalne mini haljine i pretvorena u komade koji oponašaju traper. Kolekcija je bila prožeta senzualnom fizikalnošću i zaigranim duhom, gdje su se primarne boje sudarale u odvažnim color-block kombinacijama, dokazujući da je budućnost Loewea istovremeno inovativna i duboko ukorijenjena u majstorstvu.
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Pierpaolo Piccioli boji Balenciagu u nove boje
Nakon odlaska Demne, modni svijet je s nestrpljenjem iščekivao što će Pierpaolo Piccioli, bivši kreativni direktor Valentina, donijeti u kuću Balenciaga. Njegova debitantska kolekcija bila je majstorski potez balansiranja između nasljeđa osnivača Cristóbala Balenciage, Demninog subverzivnog uličnog stila i vlastitog prepoznatljivog rukopisa. Revija je započela hommageom legendarnoj 'Sack' haljini iz 1957., stiliziranoj s predimenzioniranim tamnim naočalama koje su podsjetile na Demninu eru, no ubrzo je postalo jasno da je Piccioli stigao. Njegova ljubav prema resama, perju, cvjetnim aplikacijama i, iznad svega, boji, eksplodirala je na pisti. Duboka ljubičasta, neonska zelena i primarna crvena oživjele su teksturirane suknje i lepršave haljine, unoseći novu dozu emocije i elegancije u prepoznatljivu siluetu Balenciage.
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Haider Ackermann: jutro poslije za Toma Forda
Haider Ackermann je preuzeo Tom Ford s jasnom porukom: “Ako očekujete vrući seks, nećete ga dobiti od mene.” Njegova vizija nije bila nastavak provokativne estetike po kojoj je Ford poznat, već njezina evolucija. U bilješkama s revije, Ackermann je to savršeno sažeo: “On je noćni život, ja sam jutro poslije: ovdje počinje naš ples.” Ta filozofija pretočena je u kolekciju koja je istovremeno bila i uglađena i opuštena. Savršeno krojene kožne jakne, hlače besprijekornih linija, satenska odijela u prodornim bojama i haljine spremne za crveni tepih pokazale su Ackermannovu majstorsku kontrolu nad siluetom i bojom. Ovdje se nije radilo o negiranju prošlosti, već o iskazivanju poštovanja na zreliji, suptilniji način. Sam Tom Ford, sjedeći u prvom redu, na kraju je revije ustao i srdačno zagrlio svog nasljednika, dajući mu time najsnažniji mogući pečat odobrenja.
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Miguel Castro Freitas i suptilna moć novog Muglera
Debitantska kolekcija Miguela Castra Freitasa za Mugler, nazvana 'Stardust Aphrodite', bila je lekcija iz suptilne moći. Umjesto da se natječe s teatralnošću Thierryja Muglera ili atletskom senzualnošću Caseyja Cadwalladera, Freitas je ponudio nešto tiše, ali jednako impresivno: redefiniranu erotiku za novo doba. Održana u podzemnoj garaži, revija je naglasila kontrast između sirovog betona i glamurozne odjeće. Freitas je zabranio riječ 'seksi' u ateljeu, fokusirajući se umjesto toga na besprijekorno krojenje, arhitektonske siluete i igru tekstura. Vinilne suknje, sakoi u formi pješčanog sata i prozirne haljine nježno su otkrivale tijelo, ne eksploatirajući ga. Bila je to kolekcija koja nije vikala za pažnjom, već ju je zaslužila svojom inteligencijom i zanatskom vještinom, dokazujući da snaga i mekoća mogu koegzistirati.
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Foto: Ik Aldama/DPA/Pixsell
Majstori koji ne griješe
Uz uzbudljive debije, veterani pariške scene još jednom su potvrdili svoj status. Kuće poput Saint Laurenta, pod vodstvom Anthonyja Vaccarella, Schiaparellija, s vizionarskim Danielom Roseberryjem i Chloéa isporučile su standardno genijalne kolekcije. Njihova dosljednost i sposobnost da ostanu relevantni i inovativni iz sezone u sezonu služe kao temelj na kojem se Tjedan mode u Parizu i dalje gradi kao najvažniji modni događaj na svijetu.
Saint Laurent: moćni glamur 80-ih
Pod svjetlima Eiffelovog tornja, Anthony Vaccarello predstavio je viziju beskompromisne žene. Njegova kolekcija za Saint Laurent bila je oda glamuru 80-ih, prožeta oštrim, naglašenim ramenima, dramatičnim kožnim komadima i svilenim bluzama s predimenzioniranim mašnama. Vaccarello je stvorio siluetu koja je istovremeno moćna i senzualna, podsjećajući nas da je Saint Laurent sinonim za stav, a ne samo odjeću.
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Schiaparelli: nosiva umjetnost i nadrealizam
Daniel Roseberry nastavlja graditi svijet Schiaparellija kao spoj mode i umjetnosti. Njegova najnovija kolekcija ponovno je istražila granice nadrealizma, ali s naglaskom na nosivost. Zlatni detalji, skulpturalni krojevi i neočekivani anatomski elementi bili su prisutni, no ovog su puta pretočeni u komade koji odišu suptilnom elegancijom. Roseberry je dokazao da šokantno može biti i sofisticirano, a avangarda spremna za stvarni život.
Chloé: romantika s novim stavom
Chemena Kamali za Chloé je napravila suptilan, ali značajan pomak. Oslanjajući se na arhivske cvjetne uzorke iz 50-ih i 60-ih, udahnula im je novi život kroz prizmu 80-ih, s naglašenim ramenima i lepršavim siluetama. Rezultat je kolekcija koja zadržava prepoznatljivu romantičnu lakoću brenda, ali joj dodaje dozu strukture i samouvjerenosti, stvarajući modernu viziju ženstvenosti koja je istovremeno nježna i snažna.
Foto: Gonzalez Alain-Gil/ABACA/Pixsell
Foto: Gonzalez Alain-Gil/ABACA/Pixsell
Foto: Gonzalez Alain-Gil/ABACA/Pixsell
Foto: Gonzalez Alain-Gil/ABACA/Pixsell
Posljednji Tjedan mode u Parizu bio je više od puke prezentacije odjeće - bio je to prozor u budućnost industrije. Uspješno prenošenje palice u nekim od najvažnijih svjetskih modnih kuća pokazalo je da je nasljeđe sigurno u rukama nove generacije vizionara. Oni ne samo da čuvaju plamen, već ga raspiruju s novom strašću, osiguravajući da magija Pariza nastavi sjati nesmanjenim intenzitetom.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.