Kada se na ovogodišnjem Bipa Fashion.hr Cruise Collectionu pojavio s upečatljivom i eklektičnom kolekcijom, Jasmin Đenčić nas je svojim talentom ostavio bez daha. A budući da je kolekciju predstavio pod svojim imenom, mnogi još ne znaju da se zapravo radi o dvojcu koji zajedno čini brend Frida Jade. Iza naziva ovog zanimljivom brenda tako leži priča o kreativcima Jasminu i Filipu.
23- godišnji Filip Stanić živi u Zagrebu te je prije godinu dana prestao sa studijem fizike, kako bi se fokusirao na sva područja umjetnosti kojima se želi baviti. Tako je prošle godine nastao njegov drag alter-ego Entity koji je doživio uspjeh iznad svih njegovih očekivanja.
Njegov vršnjak Jasmin, rođen je u Crnoj Gori, no nakon što je završio srednju školu, odlučio se preseliti u Zagreb. Filipa je upoznao na jednom forumu za kreativce te nam otkrio kako je sve što smo su do sad smišljali, planirali i radili, rezultiralo osnivanjem Fride Jade. Nakon što smo vas upoznali s ova dva inspirativna mladića, vrijeme je da saznate sve o brendu čije će kreacije prvenstveno obožavati kraljice asfalta.
Koliko dugo postoji vaš brend?
Već nekoliko mjeseci vrijedno radimo na konceptu za brend u sklopu kojeg bi se počeli profesionalno i javno baviti projektima koji se usko vežu za kostimografiju i glazbeno-scenski performans, dvije sfere zabavne industrije koje nas dvoje najviše interesiraju. Ovogodišnji upad u finale natječaja Lift by Perwoll je obilježio i zvaničan početak brenda Frida Jade.
Koliko kolekcija imate iza sebe?
Ovo pitanje nam često postave ljudi koji se tek sretnu s našim brendom i svakog iznenadi činjenica da je show koji smo priredili na ovogodišnjem Fashion.hr Cruise Collection-u ujedno i naša prva revija. Naravno, prije toga su već postojali kreativni projekti i suradnje s nekoliko imena na regionalnoj muzičkoj sceni, ali to je prvi put da smo zaplivali u vodama modne industrije.
Koja je filozofija iza vašeg brenda?
Pravila ove industrije nalažu da se Frida Jade naziva brendom. Ali to je više imaginarni ženski lik, nastao nakon bezbrojnih skica kostima, raznih nacrta za scenske performanse te zvijezda na papiru, digitalnih ilustracija koje je predstavljaju kao ostvarenu javnu ličnost koja nastupa na sceni pred tisućama fanova. Odlučili smo da je nazovemo Frida Jade - pored toga što su inicijali tog naziva ujedno i inicijali naših imena, Frida Kahlo je bila genijalna žena i umjetnica, a arhaično značenje riječi jade je 'nekonvencionalna', drugačija, žena koja se ne pridržava nikakvih društvenih normi i pravila. Sada je od toga nastalo ovo modno ime u čijim kostimima svatko može postati hrabra, zavodljiva, pametna i uspješna Frida Jade.
Koje bi dizajnere izdvojili kao uzore ili one koji su izvršili veliki utjecaj na vaš rad?
Kod Fride Jade svaka kolekcija je cijeli koncept sam za sebe (koji je inspiriran idejom koju želimo prenijeti, a koja je redovito na neki način spojena sa scenskim performansom). Kasnije se kao inspiracija uključuje sve, od materijala koje koristimo do muzike koja svira tijekom showa, pa utjecaja iz tuđih radova nemamo. Oni koji su nas ohrabrili da prezentiramo svoje ideje točno onako kako smo ih zamislili, bez obzira na reakciju publike, su definitivno Alexander McQueen, Jean Paul Gaultier, John Galliano i Christian Lacroix, koji su u svojim kolekcijama uvijek prikazivali razne siluete, nisu se bojali kombinacije neobičnih boja i printova, a uvijek se mogao primijetiti i neobičan detalj u svemu tome, tako da su njihovi dizajni uvijek više podsjećali na fantaziju, nego na svakodnevnu odjeću. Naša je regija definitivno nezanemariva što se tiče inspiracije. Kad je u pitanju moda, izdvajamo Marka Mitanovskog, a s regionalne glazbene scene moramo istaknuti Severinu i njen spektakularni koncert “Dobrodošao u Klub”, ali i odličnu mladu pop zvijezdu iz Beograda, Milicu Pavlović, koja pomiče sve granice glazbeno-scenskog performansa kod nas.
Što sve imate u ponudi?
Trenutno su pod našim imenom u ponudi scenski kostimi, čija estetika zadovoljava potrebe najspektakularnijih nastupa. Uveliko je u pripremi nova kolekcija, a u planu je i segment brenda koji će se sastojati od večernjih haljina po pristupačnijim cijenama u odnosu na kostime, ali s neizostavnom dozom seksepila i ekstravagancije.
Koji vam je najtraženiji komad?
Prezadovoljni smo uspjehom cijele kolekcije, ali definitivno se kao favorit mnogima izdvojio dugi crni plašt s trakicama izrezanim iz VHS kaseta.
Koje materijale koristite u izradi?
Od materijala za izradu koristimo što god nam se čini zanimljivim i sve što svojim svojstvima može što vjernije pretvoriti našu ideju u realnost, pa se tako mogu naći materijali raznih boja, uzoraka, gustoća, debljina, a u sve to volimo umiješati i neki materijal koji bi kostimima dao određenu teksturu. Najbolji primjer nekonvencionalnog materijala koji smo koristili, samo iz estetski zadovoljavajućih razloga, jesu već spomenute trakice koje smo izvadili i izrezali iz starih VHS kaseta.
Kako izgleda proces izrade?
Prvi korak je uvijek kompletnu kolekciju razraditi u crtežima i ilustracijama u Photoshopu. Kada je taj segment gotov, tražimo odgovarajuće materijale i istovremeno u Illustratoru radimo na krojevima te isprobavamo razne opcije kako bi dizajni što bolje stajali na ljudskoj figuri. Slijedi šivanje i završni detalji. Naravno, cijeli proces nakon skiciranja može varirati, ovisno o tome kakve materijale i metode koristimo. Na primjer, proces izrade sljedeće kolekcije je jako specifičan i drugačiji od ovog navedenog.
Kakav je profil vaših kupaca?
Naša ciljana publika su prvenstveno performeri. Pjevačice, glazbene zvijezde, plesači, apsolutno svako tko u svom projektu želi vidjeti naše kostime. U pripremi je i spomenuti segment brenda koji će se sastojati od haljina, tematski povezanih s glavnim kostimima iz određene kolekcije, ali će biti primjerene svečanim događajima, koktelima, promocijama i tako dalje i bit će dostupne široj publici.
Gdje se mogu kupiti vaši komadi i po kojim cijenama?
Trenutno se potencijalni kupci mogu javiti na email adresu, a fitting je neizostavni dio procesa koji, naravno, ulazi u cijenu kostima. Same cijene variraju od jednog komada do drugog. Pošto smo novi na hrvatskoj modnoj sceni, trudimo se da izbjegnemo astronomske cijene (koje su (pre)česta pojava kod domaćih brendova - čast izuzetcima) pa nam je tako najskuplji komad u kolekciji plašt (2990 kn) koji toliko košta isključivo zbog težine njegove izrade.
Budući planovi?
Sljedeće tri kolekcije koje želimo prezentirati javnosti su u crtežima i konceptima showa već finalizirane i spremne za produkciju. Show koji smo priredili na Tomislavcu je bio samo mali uvid u to kako jedna Frida Jade revija treba izgledati. Brend planiramo proširiti tako da u budućnosti u ponudi imamo i gore spomenuti segment proizvoda po pristupačnijim cijenama, ali namjeravamo se pozabaviti i kvalitetom prezentacije brenda, u smislu interne produkcije kreativnih rješenja za potrebe svake revije. Publika definitivno može očekivati puno od nas jer već vrijedno radimo da ta očekivanja ispunimo i nadiđemo.
Više slika pogledaj u galeriji...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.