- Demna Gvasalia, vizionarski dizajner koji je revolucionirao Balenciagu, preuzima kreativno vodstvo u Gucciju u jednom od najneočekivanijih preokreta modne industrije
- Gucci se posljednjih godina borio s padom popularnosti, a ovaj hrabar potez mogao bi označiti prekretnicu i početak nove modne revolucije
- Za Demnu, ovo je prilika da ponovno oblikuje vlastiti kreativni narativ i dokaže da nije samo majstor dekonstrukcije, već vizionar sposoban redefinirati luksuz
Nakon što je modni svijet iznenadila vijest o odlasku Donatelle Versace s mjesta kreativne direktorice Versacea, stiže još jedna koja je jednako, ako ne i više, uzburkala modne vode: Demna Gvasalia, vizionarski dizajner koji je obilježio čitavu jednu eru Balenciage, preuzima kreativno vodstvo u Gucciju. Ovaj potez, koji istovremeno i iznenađuje i ima savršenog smisla, stiže u trenutku kada Gucci očajnički treba preokret, a Demna bi sa svojim svježim idejama mogao označiti početak nove modne revolucije.
Gucci je službeno potvrdio Demnino imenovanje jučer, u jednom od najneočekivanijih kreativnih preokreta posljednjih godina. Dok su o prelasku Matthieua Blazyjeva u Chanel postojali koliko toliko određeni nagovještaji, Demnin dolazak u Gucci malo je tko očekivao. Pa ipak, nitko ne može osporiti njegovu sposobnost nevjerojatne transformacije jednog brenda, bilo da za primjer uzmemo Balenciagu, bilo njegov vlastiti brend Vetements kojim je redefinirao ulično-luksuznu estetiku.
Reći da je Demna samo transformirao i preoblikovao Balenciagu zapravo bi bio understatement. Svoju vladavinu u ovoj modnoj kući započeo je tenisicom Triple S, koja je doslovno promijenila pravila igre u svijetu obuće, dok je njegov prepoznatljivi grunge-luksuzni stil inspirirao cijelu generaciju dizajnera i drugih brendova, a od oversized silueta do dekonstrukcije visoke mode, pomaknuo je granice i osporio ustaljene ideje o tome što moda može (i treba) biti.
Foto: NDZ/Press Association/Pixsell
Njegov utjecaj proteže se daleko izvan modne piste – surađivao je s imenima poput Gapa i Simpsona, lansirao proizvode koji su izazivali lavine reakcija na društvenim mrežama, a oblačio je sve, od Kim Kardashian i Justina Biebera do Nicole Kidman i Michelle Yeoh. Pod njegovim vodstvom, Balenciaga je od brenda s godišnjim prihodom od 17 milijuna dolara narasla na brend koji zarađuje više od 2 milijarde.
No, nakon kontroverzne kampanje iz 2022. godine, Balenciaga je izgubila na svojoj provokativnosti i od brenda koji je još nedavno diktirao trendove, postala brend koji se bori da održi relevantnost, a slična sudbina zadesila je i Gucci koji je, nakon odlaska Alessandra Michelea, izgubio svoj nekadašnji sjaj. Sabato De Sarno, koji je brendu trebao osigurati stabilnost, napustio ga je ranije ove godine, a prihodi su nastavili padati.
Foto: AGENCE/BESTIMAGE/Pixsell
U kontekstu luksuzne mode, gdje su inovacija i odvažnost ključni, imenovanje Demne kao kreativnog direktora hrabar je potez koji bi mogao preokrenuti Gucci i vratiti ga na sam vrh. Što se pak samog Demne tiče, ovo mu je idealna prilika da ponovno izgradi vlastiti kreativni narativ i pokaže da nije samo majstor dekonstrukcije, već vizionar sposoban još jednom redefinirati identitet brenda. A barem modni svijet nudi više od samo jedne prilike za prvi dojam.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.