- Pariški tjedan mode podijelio se između uzbudljivih dizajnerskih debija i etabliranih brendova koji su ostali vjerni svojim prepoznatljivim estetikama
- Haider Ackermann za Tom Ford, Julian Klausner za Dries Van Noten i Sarah Burton za Givenchy predstavili su svježe vizije, dok su Rick Owens, Schiaparelli, Valentino i drugi nastavili istraživati krojeve, tkanine i proporcije
- Svaka revija donijela je poseban modni trenutak, od senzualnosti do futurizma, uz jasne pomake u estetici luksuza, a iako nas niti jedna nije razočarala, ovih 9 nas se posebno dojmilo
Sve dosad predstavljene revije s Pariškog tjedna mode mogli bismo podijeliti u dvije kategorije. S jedne strane, nestrpljivo se iščekivalo dizajnerske debije poput kolekcija Haidera Ackermanna za Tom Ford, Sarah Burton za Givenchy ili Juliana Klausnera za Dries Van Noten, a s druge su se strane našli etablirani brendovi poput Diora, Valentina, Ricka Owensa i Isabel Marant, koji su svojim prepoznatljivim estetikama ostali vjerni u u istraživanju novih silueta, proporcija i ideja. Od prve do posljednje revije, baš niti jedna nas nije razočarala, a evo i onih koje su nas se posebno dojmile.
Tom Ford
Haider Ackermann je nakon svoje debitantske revije poručio novinarima: “Nadam se da sam vas sve zaveo.” Iako se stilovi samog Toma Forda i Haidera Ackermanna razlikuju - Tomov je ekstrovertiran, dok je Haider puno više senzualan, obojica dijele strast prema krojenju i boji. Revija je otvorena crno-bijelim komadima od kože, a kulminirala elegantnim večernjim kombinacijama u kiselo žutoj, ledeno plavoj i nježnoj lila nijansi. Sudeći prema prvim oduševljenim reakcijama, ovo bi mogao biti početak jedne krasne ljubavne veze.
Dries Van Noten
Julian Klausner, koji je šest godina radio uz Driesa Van Notena, preuzeo je vodstvo nakon što se osnivač brenda povukao nakon 38 godina karijere. Za svoju prvu reviju odabrao je prostor s kazališnom atmosferom – tunelsku dvoranu u Palais Garnier, pariškoj opernoj kući s 1900 sjedala. Ova lokacija nije bila slučajan odabir, već promišljena posveta njegovoj ljubavi prema performansu i scenskoj umjetnosti, a kolekcija je, kako je sam priznao, stvorena imajući na umu mjesto održavanja.
Uz Dries Van Notena vezujemo raskošne tonove dragulja, kristalne ukrase i bogate brokate – teksturalni identitet kakvim se rijetki mogu pohvaliti, a Julian Klausner zadržao je tu prepoznatljivu DNK, istovremeno joj udahnuvši svoj osobni pečat. Boje i tkanine ostale su netaknute, no siluete su se promijenile. Predstavio je niz ležerno drapiranih modela koji su klizili s ramena, vezice za cipele postale su detalji na reverima sakoa, spojeni u ogrlice, dok su rese zavjesa transformirane u složene pojaseve i bolero jakne, a suknje od debele vune bile su naglašene steznicima, odražavajući predanost zanatskoj vještini koja je oduvijek bila srž Van Notenove estetike.
Rick Owens
Rick Owens oduvijek je imao sklonost retro-futurističkom eksperimentiranju, a ovu sezonu nostalgično je oslonio na vlastitu prošlost. Soundtrack revije bila je 'Mass Production', pjesma Iggyja Popa iz 1977. koja je odjekivala njegovom prvom revijom u New Yorku prije 23 godine. Owens je promišljao o svom putu, o putovanjima u industrijski talijanski grad Concordiju, gdje se nalazi njegova tvornica, i o povratku osnovama. Naravno, Owensove 'osnove' nisu one klasične – duge suknje s visokim prorezima izrađene su od vunenih resa, lakiranog trapera i pirarucua, kože s teksturom nalik dinosaurovim ljuskama. Jakne i kaputi izrađeni su od britanske mélange vunene tkanine, pomiješane s kempom, a kožne bomber jakne bile su podstavljene – kožom.
Schiaparelli
Schiaparelli, pod kreativnim vodstvom Daniela Roseberryja, već je etablirano ime na crvenim tepisima. Ovoga puta Roseberry je pronašao inspiraciju u vlastitim korijenima – teksaškoj estetici. Na reviji, uz zvukove country pjevačice Lainey Wilson, manekenke poput Gigi Hadid i Mone Tougaard nosile su jakne od teleće kože s utisnutim simbolima kuće, u kombinaciji s kaubojskim hlačama visokog struka i stileto čizmama u zapadnjačkom stilu. No, čak i unutar ove američke nostalgije, Roseberry je unio dozu glamura, kroz duge haljine izvezene perlicama, zlatnim ljuskicama i srebrnim zrcalima, koje su kolekciji dodale dramatičnost i sofisticiranost.
Chloé
Chemena Kamali nastavila je istraživati složenost modernog ženskog identiteta. Inspirirala ju je, kaže, kontradikcija raskošnog i ekstravagantnog s jednostavnošću i instinktivnom lakoćom Chloé žene. Od prošivenih jakni do poda s krznenim obrubima do čipkastih haljina u rumenim, crnim i bijelim tonovima, kolekcija je bila prožeta senzualnošću i suptilnom nostalgijom. U moru trendovskih komada, reizdanje kultne Paddington torbe dodatno je naglasilo povratak Y2K estetike.
The Row
Kao i uvijek, The Row je još jednom donio tihi luksuz. U grandioznom prostoru bivše banke Crédit Foncier de France, po podu prekrivenim tepihom, manekenke su bosonoge klizile kroz prostorije. Njihovi outfiti bili su još jedna lekcija iz otmjene old money estetike. Puloveri ispod haljina, blejzeri ispod džempera i savršeno skrojeni kaputi u melangé tonovima upadali su u prvi plan, a modni su dodaci bili suptilni, ali upečatljivi - mikro torbice, šeširi i neobični detalji poput posudica za sol i papar pričvršćenih na odjeću.
Alexander McQueen
Novi kreativni direktor Alexander McQueena, Seán McGirr, predstavio je kolekciju koja je mnoge ostavila bez daha. Njegov pristup naglasio je stroge krojeve, dramatične siluete i raskošne detalje. Odijela preciznih linija, viktorijanski rukavi i ovratnici te čizme s metalnim šiljcima definirali su estetiku kolekcije, dok su svilene bluze i slojevite korzetirane haljine evocirale dobro poznati duh osnivača brenda.
Valentino
Valentino, pod vodstvom Alessandra Michelea, donio je pravi modni spektakl. Revija, održana u prostoru dizajniranom kao luksuzni javni toalet, istraživala je dualizam intime i izloženosti. Mrežaste čipkaste haljine kombinirane su s klasičnim odijelima, krznenim detaljima i živopisnim dodacima, a Alessandrov potpis – raskošni maksimalizam, bio je prisutan u svakom detalju, od prozirnih materijala do zlatnih ukrasa i šarenih čarapa.
Givenchy
Sarah Burton, u svom debiju za Givenchy, ostala je vjerna svojoj viziji – spoju snage i ženstvenosti, a kolekciju je otvorila Binx Walton u majici s logom kuće i godinom osnivanja, simbolično najavivši povratak korijenima. Stroga odijela, koketne haljine bez naramenica i strukturalni kožni komadi definirali su kolekciju koja je Givenchyju dala novi zamah, dok su dodaci poput kristalnih naušnica i crvenih sandala osigurali da svaki look zrači sofisticiranom elegancijom.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.