Life&style 29. srpnja 2017.

Kako PMS utječe na tvoje razmišljanje

Razmišljamo li u svim danima ciklusa jednako brzo i jesmo li uvijek isto koncentrirane na posao? Švicarski znanstveni tim napravio je istraživanje i doznao

Ako nisi jedna od rijetkih sretnica, onda znaš kako to ide. Tjedan dana prije mjesečnice si naduta, osjećaš grčeve, jedeš sve što ti dođe pod ruku (obično, što slanije, slađe i masnije - to bolje) i možda si malo razdražljiva, no, jesmo li uz sve ovo i manje koncentrirane, slabije pamtimo i teže se fokusiramo? Prema novom istraživanju švicarskih znanstvenika objavljenom u znanstvenoj publikaciji Frontiers in Behavioral Neuroscience - odgovor je ne. Razmišljamo jednako bistro i pametno kao i svih ostalih dana u mjesecu.  
Evo što su znanstvenici uradili kako bi ovo dokazali: dva mjeseca su pratili menstrualne cikluse 68 žena kako bi vidjeli da li fluktuacije hormona estrogena, progesterona i testosterona utječu na njihove kognitivne funkcije te ispitanice podvrgavali psihološkim testovima kako bi mjerili njihovo pamćenje, mogućnost logičkih pogrešaka te razinu koncentracije na više stvari odjednom. Znanstvenici su zaključili: promjene razina hormona nisu utjecale na kognitivne funkcije žena – one su sasvim jasno razmišljale kao i inače (eto vam svi vi koji ste nas optuživali da nismo svoje tih dana!).

Ipak, dok još nisi skočila od sreće, treba obratiti pozornost i na nešto što utječe na kognitivne funkcije, a povezano je s ciklusom i fluktuacijom hormona. Oko 5 posto žena pati od takozvanog predmenstrualnog disforičnog poremećaja (PMD), koji se može opisati kao PMS na kvadrat, i koji, po istraživanjima, zaista utječe na mogućnost koncentracije, rješavanje problema, a prati ga depresivno raspoloženje, osjećaj beznađa, tjeskoba te izražena i kontinuirana razdražljivost, ljutnja, sklonost konfliktu, što može utjecati na obavljanje posla i odnose. Žene koje pate od PMD-a ove simptome počinju osjećati oko 10-og dana prije menstruacije.
 | Autor:

Ako se prepoznaješ u ovome, to trebaš podijeliti sa svojim ginekologom, ali si, uz njegove savjete, možeš pomoći i sama – umjereno vježbati, odmarati se, smanjiti unos šećera, soli, kofeina, alkohola i masnoće te paziti da se u tvojoj prehrani nalaze namirnice bogate vitaminima B, kalcijem, željezom i magnezijem.
 

Komentari 0