Life&style

Veliko istraživanje Woman's Choicea otkrilo je koliko uvođenje eura utječe na kupovne navike Hrvatica

  • 14. lipnja, šesti put po redu, čeka nas dodjela nagrade Woman's Choice najdražim brendovima po izboru čitateljica miss7
  • Nagrada se dodjeljuje na osnovu istraživanja u kojem je ove godine sudjelovalo 5305 čitateljica otkrivajući brendove hrane, pića, odjeće, bijele tehnike, kreditnih kartica, automobila... kojima najviše vjeruju
  • Provedeno istraživanje iznjedrilo je i druge zanimljive podatke o navikama kupnje žena u Hrvatskoj, posebno s obzirom na uvođenje eura i rast inflacije 

Samo nekoliko dana dijeli nas od šeste po redu dodjele nagrade Woman's Choice, projekta iza kojeg stoji miss7. Svake godine biraju se ženama u Hrvatskoj najdraži brendovi, a kako bi se to učinilo provodi se veliko istraživanje u kojem sudjeluju tisuće čitateljica. Ove godine na anketu za miss7 odazvalo se 5305 čitateljica u dobi od 20 do 55 godina otkrivajući svoje navike pri kupnji raznih proizvoda, ali i općenito lifestyle navike. 

Women's Choice Awards proteklih je godina naišao na sjajan odaziv publike i izvrstan prijem kod najpoznatijih hrvatskih i svjetskih brendova koji su primili nagradu kao najdraži brend u svojoj kategoriji, po izboru čitateljica miss7. A kategorija je mnogo: Hrana i Piće, Kozmetika, Odjeća, obuća i nakit, Shopping, Mobiteli i Mobilni operateri, Bijela tehnika, Automobili i Benzinske postaje, Banke i Kreditne kartice, Hotelski lanac/ resort.

Ovogodišnji pobjednici bit će proglašeni na svečanoj dodjeli 14. lipnja u hotelu Westin, a do tada otkrivamo sve zanimljivosti o potrošačkim navikama žena u Hrvatskoj koje je iznjedrilo ovo istraživanje, te što se u njima promijenilo u odnosu na prethodne godine. Istražene su i promjene kupovnih navika nakon uvođenja eura i rasta inflacije, navike i stavovi prema online kupnji te informiranje o proizvodima.

Koliko su se promijenile potrošačke navike u zadnjih godinu dana?

Nakon uvođenja eura 12,0% žena je jako promijenilo svoje kupovne navike, a 32,0% ih je donekle promijenilo. Svaka treća žena (34,8%) se teško snalazi sa cijenama izraženima u eurima u trgovini.

 | Autor:

Također, poskupljenja uslijed inflacije su itekako utjecala na kupovne navike. Većina žena je zbog poskupljenja promijenila kupovne navike, točnije počele su više kupovati na akcijama (57,8%) ili samo osnovno (20,0%). 53,2% žena ove godine koristi kupone za popuste više nego prije.

Što Hrvatice misle o online kupnji?

Što se tiče online kupnje, tu se nije mnogo toga promijenilo. Na pitanje kupuju li u 2023. godini više, jednako ili manje nego prije, većina žena (60,6%) odgovorila je da jednako često kupuje online kao prije. Manje nego prije online kupuje 26,9% žena, a više kupuje 12,5% njih.

Čitateljice miss7 izrazile su i svoje mišljenje o prednostima i manama takvog načina kupnje. Za gotovo polovicu žena najveća prednost online kupnje je praktičnost, a kao najveće nedostatke navode plaćanje dostave (43,3%) i to što proizvod često ne odgovara opisu i fotografiji na web shopu (42,7%).

Vrijednost za novac ipak je najbitnija

Da žene u Hrvatskoj razmišljaju o tome koliko će što platiti, posebno uslijed inflacije, govori i podatak da će ih proizvodu prvenstveno privuči vrijednost za novac (44,5%) a nakon toga kvaliteta (27,6%).

Photo: Shutterstock

Komentari 0