Life&style
1/10

Svi su ludi za korejskom kozmetikom

Sve veći broj beauty ovisnica se okreće azijskim brendovima, među kojima su najpopularniji oni korejski. Posebna pažnja koju žene Dalekog istoka posvećuju svojoj koži i funkcionalni proizvodi postali su popularni i na Zapadu, gdje su standardi ljepote dosad bili nešto drugačiji. O korejskoj kozmetici porazgovarali smo s beauty blogericama Martinom Lolić, autoricom bloga Dear Skin i Marom s bloga Voodoo Blonde.

Svakih nekoliko godina kozmetička scena postane opsjednuta drugom državom. Dugo godina je to bila Francuska, domovina svega luksuznog i prestižnih brendova poput Diora, Guerlaina i Chanela. Za njom su uslijedili švicarski laboratoriji (npr. La Prairie), ali i Afrika poznata po karite maslacu i arganovu ulju. Azijski brendovi su bili rijetki i slabo poznati.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Iako su proizvođači, poput japanskih Shiseida i Kaneba, već dugi niz godina prisutni na europskom i sjevernoameričkom tržištu, BB kreme su uvele neke nove brendove u beauty fokus. Kreme koje njeguju, prikrivaju, izbjeljuju i hidratiziraju izmišljene su u Njemačkoj, ali u Koreji su već dugi niz godina jedan od osnovnih proizvoda u kozmetičkoj torbici svake žene. A pošto su Koreanke poznate po besprijekornom tenu, nije nam dugo trebalo da počnemo obožavati proizvode koje koriste.

Korejskim proizvodima nije odoljela niti Martina s bloga Dear Skin koja ju je otkrila prije tri godine, kada je počela koristiti BB kreme. Ubrzo je počela istraživati i pratiti korejske formulacije, proizvode, ali i navike tamošnjih žena.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

"Stalno tvrdim kako onaj tko nije probao korejske BB kreme, zapravo ne zna što je to jer je velika razlika u usporedbi s kremama na našem tržištu. Jedini problem su nijanse korejskih pudera, korektora i BB krema jer su Koreanke svjetlopute pa prosječnoj Europljanki mogu stvoriti "duh efekt", ali zato su spas za sve svjetlopute žene koje ne mogu pronaći dobru nijansu", kaže Martina i dodaje kako je isprobala i razne esencije, kreme i serume.

S njom se slaže i Mara s bloga Voodoo Blonde. Iako je prestala koristiti korejsku kozmetiku jer se sve više orijentira prema onoj prirodnog porijekla, priznaje kako je svojedobno bila oduševljena njome:

"Moja tadašnja iskustva su svakako pozitivna. Isprobala sam BB kreme za zapadno tržište poznatih brendova - Garnier, Eveline, Essence i Nuxe, no moj glas svakako ide korejskim BB kremama. Njihova tekstura, moć prekrivanja, zacjeljivanja ožiljaka i ranica od akni, hidratacija kože i zaštita od sunca su izvrsni, čime se u kompletu ne mogu pretjerano pohvaliti BB kreme za zapadno tržište, koje su po mom iskustvu malo kvalitetnije od klasičnih toniranih krema."

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

17 koraka do savršene kože

Tajna uspjeha korejskih brendova ne leži u poznatim licima niti u megalomanskim kampanjama, nego u već spomenutoj želji svake žene da ima porculanski ten. Koreanke svakodnevno izvode rutinu od 17 koraka (iako je ta brojka ponekad manja te iznosi 10 ili 12, ali može doseći i brojku od 21), a svaki korak je zapravo korištenje drugog proizvoda s točno naglašenom funkcijom. Cilj ovakvog načina njege je da koža bude besprijekorna i bez šminke, jer dok u Europi i SAD-u kozmetički brendovi najviše zarađuju u sektoru dekorativne kozmetike, u Aziji je situacija obrnuta.

Rutina se dijeli na dnevnu i noćnu, a dan započinje čišćenjem lica nježnim proizvodom prilagođenom koži. Slijedi nanošenje esencije, a zatim tonik i serum. Nakon seruma obično se nanosi još jedan serum, onaj s vitaminom C, pa emulzija pomiješana s nekoliko kapi ulja za njegu. Na kraju se na lice nanosi krema i dodatni proizvod koji sadrži zaštitni faktor.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Noćna njega počinje dvostrukim čišćenjem lica: najprije se koristi uljni skidač šminke, a zatim pjena za čišćenje. Za njima slijede esencija, tonik, kemijski piling, serum, ulje za lice, emulzija i noćna krema. Dakako, povremeno je poželjno nanijeti masku (u Koreji su posebno popularne one papirne) i napraviti piling te otići na tretman lica.

Rutina žena na Zapadu je često mnogo jednostavnija: sredstvo za čišćenje i krema za lice su proizvodi koje većina žena koristi redovito, dok one više zainteresirane u kozmetiku koriste i serum, kremu za oko očiju i tonik. Dnevne kreme su mahom sa zaštitnim faktorom, a šminka se nerijetko skida vlažnim maramicama. Mara upravo u tome vidi razlog zašto su žene poludjele za BB kremama za korejsko tržište.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

"Mislim da su BB kreme postale iznimno privlačne upravo zbog kombiniranja više proizvoda u jedan - tonirana krema, tekuća podloga, krema protiv prištića, SPF krema i korektor. Korištenje jedne kvalitetne BB kreme definitivno smanjuje kozmetičke troškove, a život je jednostavniji kad ujutro nanesemo samo jedan proizvod za manje od minutu i jurimo iz stana. Ostala korejska kozmetika često koristi prirodne sastojke u proizvodima poput aloe vera gela, ekstrakta propolisa, ekstrakt drva baobab, raznih biljnih ulja poput jojobinog te čak puževe sline, no za neke od njih djelovanje još nije 100% znanstveno dokazano", kaže Mara i dodaje kako je sva korejska kozmetika udaljena samo nekoliko klikova mišem.

Martina pak smatra kako se azijska rutina njege kože ne razlikuje mnogo od rutine ostalih žena, a pogotovo onih koje vole kozmetiku.

"Razlika je što Koreanke nikad ne preskaču rutinu i koriste nešto više proizvoda. Nažalost, neka istraživanja pokazuju da prosječna žena ne čisti lice ili ga čisti neprikladno. U tom smislu, za takve žene je rutina od 17 ili 21 koraka uistinu neprihvatljiva. Drugi problem je što si prosječna žena u Hrvatskoj ne može priuštiti 10 različitih proizvoda za njegu ili beauty tretmane koji su Koreankama osnovne stvari", otvoreno kaže.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Je li sve u kozmetici?

Pitanje koje se nameće je jesu li uistinu svi ti proizvodi potrebni i dovoljni za besprijekornu put. Iako nikako neće odmoći, činjenica je da Azijatkinje imaju drugačiju kožu od bjelkinja, ali i da žive drugačijim načinom života.

"Prvo moramo shvatiti da koža žute rase nije ista poput bijele. Žuta rasa ima kožu koja luči manje sebuma od bjelačke i samim time imaju manje problema s aknama pa naravno da izgledaju savršenijeg tena. Druga stvar je što Koreanke jako paze na izloženost UV zrakama za razliku od prosječne žene u Europi. Koriste preparate s visokom UV zaštitom, hodaju sa suncobranima i nikad se ne sunčaju. Bez obzira na genetiku i razliku u strukturi kože, podneblju u kojem živimo, izloženost stresu, prehrani i ostalim faktorima, mislim da možemo prigrliti korake poput temeljitog čišćenja, hidratacije i zaštite od UV zraka", napominje Martina.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Također, u Koreji se od najmlađih dana žene uči da se moraju redovito njegovati tako da im ovako složena rutina nije problem. Dok se u većini drugih zemalja njezi kože posvećujemo u pubertetu ili s pojavom prvih bora, u Koreji već i male djevojčice imaju svoju pojednostavljenu rutinu. Prvi prištići se uzimaju poprilično ozbiljno te su redoviti odlazi kozmetičarki obvezni. Isto tako, odmalena ih se uči važnosti vježbanja, ali i zdrave prehrane te unosu vode koji jamačno imaju velik učinak na izgled kože. Velik broj kozmetičkih tretmana koji pružaju blistavu kožu bez nepravilnosti financira država.

Koristiti ili ne?

Korejskoj kozmetici je ponekad nemoguće odoljeti, posebno kada su uzmu u obzir slatka i šarmantna pakiranja. Problem je što je takva kozmetika u Hrvatskoj nedostupna, te ste ograničeni na kupnju putem interneta tj. 'na slijepo'. Iako su se brojni prodavači dosjetili tom problemu pa za simboličan iznos od nekoliko kuna pošalju testere željenog proizvoda, komplikacije tu ne prestaju.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

"Najveći problem je deklaracija na korejskim slovima pa je nemoguće pročitati sastojke, a i činjenica da su europski zakoni stroži kod kozmetike pa više vjerujem EU proizvođačima. Posebno se odnosi na UV zaštitu, tim više što sam vidjela da i Koreanke naručuju naše kreme s visokim SPF kako bi sačuvale svoj porculanski ten", iskrena je Martina.

Mara je pak odustala od korejske kozmetike jer je napravila zaokret u njezi kože i posvetila se prirodnoj kozmetici, koja je u korejskom slučaju, preskupa ili teško dostupna.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

"Jedan od rijetkih brendova koji ima 'cruelty free' status je Klairs, dok sam kontaktirala ostale poznate brendove poput Misshe, Skin79, Etude House i Tony Moly, no uglavnom sam dobivala odgovor da testiraju ili nisam dobila mail uopće. Mislim da je u Aziji (posebice u Kini) osviještenost o testiranju na životinjama i upotrebi životinjskih sastojaka u kozmetičkim proizvodima i dalje slaba, no nadam se da će uskoro više brendova dobiti CF i/ili veganski status", nada se popularna blogerica.

"Kada je prije tri godine krenulo masovno ludilo za BB kremama i korejskom kozmetikom, mislila sam da će taj trend brzo proći. Danas mnoge od tih proizvoda je nemoguće zamijeniti nekim drugim, a tu posebno mislim na BB kreme, korektore i pudere koji će još dugo obitavati u nekim torbicama", zaključuje Martina s Dear Skin bloga.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Korejska kozmetika ili ne? Odgovor je sličan kao i sa svakom drugom kozmetikom, a on je : univerzalnog rješenja nema. Kozmetika, na našu veliku žalost, nije jedini čimbenik koji određuje ljepotu kože, a nema ni šanse da jedan proizvod odgovara svima. Tako će korejska kozmetika vjerojatno završiti u pokojoj kozmetičkoj torbici, baš kao i francuska, njemačka ili afrička, a onda nas čekaju neki novi trendovi i nove zemlje koje nas trebaju osvojiti svojim recepturama.

Više slika pogledajte u galeriji...

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0