Life&style 25. rujna 2021.

Što žene žele u medijima? “Današnjoj ženi se više ne mogu prodavati bajke. Ona želi sama odlučivati o svom životu”

Pixsell/Kristina Stedul Fabac.
  • Na Weekend Media Festivalu u Rovinju jedan od brojnih panela obuhvatio je temu ženskog sadržaja u medijima i na društvenim mrežama i pitanje što danas žene čitaju, gledaju i slušaju
  • Moderatorica Nevena Rendeli razgovarala je s vodećim ženama hrvatskih portala, među kojima je bila i glavna urednica svih miss7 izdanja Tonkica Zlački
  • Gošće su zaključile da se situacija u ženskim medijima bitno promijenila i otkrile što je danas ženama najbitnije i kakav sadržaj vole
  • na miss7 smo ponosni na naše kampanje poput Let's Talk About Sex i Pinkypromiss koje osvajaju svjetske nagrade ali i - spašavaju živote

Prije desetak godina urednici lifestyle medija, tv emisija i gossip magazina raspravljali su na Weekend Media Festivalu u Rovinju - što žene vole gledati, čitati i slušati. Bilo je to vrijeme za prave tabloidne teme, miris senzacionalizma i medijskih tračeva su okupirali najveći dio publike.

U međuvremenu situacija se bitno promijenila. U posljednjem desetljeću pojavile su se nove društvene mreže, digitalni sadržaj je zamijenio print, a što se sve promijenilo u mindsetu žena i njihovim interesima razgovarale su glavne žene najjačih hrvatskih ženskih web portala. 

Među njima je bila i urednica svih miss7 izdanja Tonkica Zlački, kao vodeća žena najčitanijeg i najutjecajnijeg ženskog digitalnog medijskog brenda u Hrvatskoj. Uz Tonkicu su gostovale i Vesna Blašković, urednica Dive i ženskih magazinskih izdanja Večernjeg lista, Iva Radić, direktorica i osnivačica Journal.hr portala te Ena Domić, glavna urednica portala Story.hr. 

Moderatorica Nevena Rendeli krenula je od same biti novinarstva: "Kako u jednom mediju nastaje tema?"

- Imam dojam da postoji univerzalna zabluda da mediji nameću temu. No, to nije tako. Svi mediji moraju osluškivati koja tema fermentira u društvu. A oni najbrži tu pobjeđuju. Ponuda i potražnja determinira što mi objavljujemo. Emipirijski dokaz – teme u suficitu su one koje ne prolaze – tračevi. Naše čitateljice ne žele ni politiku, ni vjeru. Temu ravnopravnost žele čitati jer je ona očito u deficitu. Žena želi ravnopravnost i priznanje. Tema ružičastog poreza – jedan paketić soknica plaćaju više, žene su to klikale i čitale, opisala je Tonkica Zlački.

 | Autor: Pixsell/Kristina Stedul Fabac Pixsell/Kristina Stedul Fabac

Ena Domić iz Storyja je istaknula:

- Ljudi koji su na javnoj sceni dijele informaciju o sebi i imaju iluziju da je kontroliraju. Severina će prva objaviti sama ekskluzivu. Treba pronaći način da se na drugačije razgradi tema. Kraljevska obitelj uvijek prolazi – to je uvijek bajka. No, žene su evoluirale te teme poput pepeljuge više ne prolaze toliko. Sada je prisutna moderna verzija pepeljuge.

Iva Radić je dodala i kako se situacija bitno promijenila kroz popularnost društvenih mreža i prezentaciju nas samih na njima.

- Društvene mreže su učinile da krojimo sliku o sebi. Kao običnoj ženi. 'Insta mum' su stvarne žene koje mogu komunicirati s nama. Danas se kroz instagram prezentiraju i aktivističke teme – pomoć za žene u nasiilju. Postale su stvarne teme jako važne jer tako više brinemo jedni o drugima.

Kakva je situacija s raspodjelom tema u ženskim medijima - koje vrste sadržaja sada najbolje prolaze? 

- Celebrity teme su i dalje jake, no lifestyle teme odlično prolaze! Bježimo od senzacionalizma i podržavamo aktivizam, javno možemo reći iza čega stojimo, a iza čega ne. Možemo osluškivati našu publiku. A primjerice sve što nam blogerice prezentiraju one ne nameću nego žive, dodaje Iva Radić.

Urednica Dive Vesna Blašković smatra da je medij postao drukčiji, nešto što nam nije nedostižno:

- Što se tiče tračeva potreba uvijek postoji. Možemo puno bolje ući u navike želje čitatelja. Metrika je nevjerojatno precizna i mi znamo sve.

S tim su se složile i ostale gošće pa se konstatiralo da se u posljednjih deset godina dogodila digitalna revolucija i da je nekada sve bilo sporije. Tiraže su bile jedina mjerila, a danas ipak postoje metrike za apsolutno svaki segment aktivnosti čitatelja na web stranicama.

 | Autor: Pixsell/Kristina Stedul Fabac Pixsell/Kristina Stedul Fabac

A ono što je bitno u današnjim ženskim medijima je to zajedništvo da se žene međusobno podržavaju i promoviraju. Upravo to naglašava urednica svih miss7 izdanja Tonkica Zlački:

- Žene su povijesno stavljanje u ekonomski zavisan položaj u odnosu na muškarca. Stavite bilo koju drugu skupinu ljudi i zavisan položaj, pustite dovoljno vremena i vidjet ćete kako će se početi glodati. Zato ne volim maksimu da je žena ženi vuk. Sada kada žene doživljavaju ekonomsku emancipaciju iskazuju spremnist da jedna drugu podrže i suveren interes prema izuzetno velikom broju tema.

Iz publike je stiglo pitanje: "Je li vam zbog Instagrama olakšan posao?"

Vesna Blašković je odgovorila da je čitatelj uvijek broj 1  i da je na digitalnim medijima sada velika odgovornost pošto informacije stižu velikom brzinom pa je zbog toga i veći rizik od pogreške. "Mi smo zadnji branič prema objektivnosti. I tu je print u mnogo jačoj funkciji."

 | Autor: Pixsell/Kristina Stedul Fabac Pixsell/Kristina Stedul Fabac

Povuklo se i pitanje - što muškarci čitaju na ženskim portalima?

- Ima ih 25 posto na miss7. Čitaju gotovo identične teme kao žene. Nama je primjerice u posljednje vrijeme čitanost tema o seksu pala, a prije četiri godine kad su teme o seksu bile među najčitanijima, žene su nerado razgovarale o orgazmu. Mi smo tada pokrenuli veliku kampanju "Let's talk about sex" koja je bila prepoznata na svjetskoj razini i osvojila sedam medalja na natjecanju u Berlinu, istaknula je Tonkica Zlački i dodala:

“To je izravan primjer kako smo mi kao medij iznijeli pozitivnu promjenu u društvu na što smo jako ponosni bas kao i na naš projekt 'Pinkypromiss' usmjeren ranom otkrivanju raka dojke. Putem njega do sada smo izravno spasili čak sedam života. I nastavljamo dalje.”

Iva Radić se nadovezala: "Danas je normalno da se priča o razvodu, o postporođajnoj depresiji... Linda Evangelista sama progovara o svom problemu. Osjećaš se sigurno, više se ne zataškava već se progovara. Prije deset godina se ne bi usudile o tome pričati." A Vesna Blašković je zaključila: "Mi žene same radimo i zarađujemo. I trudimo se nadvladati stereotipe..." 

 | Autor: Pixsell/Kristina Stedul Fabac Pixsell/Kristina Stedul Fabac

 

 

  

Komentari 0