- U našoj rubrici '15 minuta sa...' razgovaramo s uspješnim, zanimljivim i inspirativnim ženama
- Svestrana poduzetnica Snježana Schillinger, koja već nekoliko godina uspješno vodi i svoj modni brend Duchess, otkrila je što očekivati od nove kolekcije koja će biti predstavljena na reviji brenda, 18. svibnja
- Sa Snježanom smo razgovarali o tome što za nju znači moda, odakle inspiracija za stvaranje, ali i o tome kako se osjeća kad neku od haljina brenda Duchess nose i poznate Hrvatice
Poznata poduzetnica, PR stručnjakinja i vlasnica modnog brenda Duchess, Snježana Schillinger, već je godinama dio hrvatske javne scene, a danas je njen fokus na uspješnom vođenju brenda Duchess i promoviranju kompanije luksuznih jahti. Ususret reviji Duchessa, na kojoj će zajedno s dizajnerom brenda, Antunom Tinom Brišarom, predstaviti najnovije kreacije iz nove kolekcije, sa Snježnom smo razgovarali o njenom uspješnom poslovnom putu u modi, koja je oduvijek bila dio njenog života.
Uskoro ćemo imati priliku vidjeti novu kolekciju brenda Duchess. Možete li nam otkriti što donose novi dizajni?
- Duchess kolekcija proljeće/ljeto nastala je kao nastavak na mini proljetnu kolekciju koju smo predstavili prije mjesec dana. Osim haljina na preklop, kolekcija je upotpunjena komadima poput dugih haljina, suknji, košulja. Kroz cijelu kolekciju se provlače boje poput plave, žute i narančaste u kombinaciji s bež nijansama. Uvijek nam je veliki fokus na materijale. Možemo reći da naši materijali odigraju veliku ulogu pri stvaranju kolekcije i inspiriraju nas pri stvaranju."
"Jako nam je bitno da se klijentice osjećaju dobro u našim odjevnim komadima, a da bi to postigli podjednaku pozornost posvećujemo i kroju i kvaliteti materijala. Za ovo ljeto smo odabrali svilu kao nositelja kolekcije u kombinaciji s lanom, pamukom i viskozom. Kolekcija je snimljena u Preporodnoj dvorani koja se nalazi u sklopu palače grofa Draškovića, danas poznatijoj kao Narodni dom, gdje će se održati i modna revija. Ovu kolekciju smo posebno htjeli naglasiti i na neki način približiti svim stalnim i budućim klijenticama pa smo za glavna lica kampanje odabrali osim modela Martine Tomić, i modnu blogericu Dubravku Švegar i personal shoppericu Niku Bijelić koje su ozbiljno shvatile svoj zadatak i besprijekorno ga odradile. Kampanjom smo jako zadovoljni i ponosni na nju i nadamo se da će isti utisak ostaviti i na druge.
Što je bila inspiracija za novu kolekcIju?
- Stvarna žena i njene želja da izgleda lijepo i ženstveno u svakom trenutku, baš zato smo za kampanju odabrali stvarne žene uz profesionalne modele. Inspiraciju, kao uvijek, tražimo u putovanjima. Tin i ja se privatno družimo, putujemo, izlazimo, tako da naš posao ne počinje i ne zavrašava u uredu. Davno sam odustala od toga da radim s ljudima koji nisu pozitivni i s kojima se ne bih privatano mogla družiti, bez toga ne bi bilo Duchess. Često propitujemo život oko nas i povijest mode što se vidi na našim krojevima večernjih haljina, suknji i korzeta koje je Tin ručno s našom krojačicom stvarao i šivao. Kad model ili ja, kao stvarna žena, probamo neki komad Tin i ja ga često prekrojimo na licu mjesta. To je taj fenomenalan kreativan proces, to nas čini stvarnima. Antun Tin Brišar i ja uživamo u stvaranju tako da nas svaki novi model koji stvorimo iznimno veseli.
Samostalna revija vašeg brenda održava se 18. svibnja, na atraktivnoj lokaciji u Narodnom domu na Gornjem gradu. Kako ste se odlučili za taj ambijent?
- Svake godine se trudimo naći nove i atraktivne lokacije koje nisu previše iskorištene i koje se mogu na drugi način prezentirati i na taj način iznenaditi naše kupce, klijente, poznate osobe i, naravno, vas medije. Posebna nam je čast u hramu hrvatske kulture raditi event. Ljubazni djelatnici HAZU-a su nam detaljno pojasnili povijest Palače koja je pripadala grofu Draškoviću, a koju je on poklonio Ilircima i od tada se zove Palača Narodnog doma HAZU.
Što za Vas znači moda, koja je velik dio vašeg života?
- Moda je apsolutno moj život oduvijek, surađivala sam i podržavala od samih početaka mnoge hrvatske dizajnere uključujući ih u svoje evente kao što je bio jedan od apsolutno najglamuroznijih eventa Hrvatski modni Oscar, s najvećim red carpetom i dalje nenadmašan, Elite Model Look, Kraljica Hrvatske, ali i kupujući njihovu odjeću, posjećujući njihove modne revije, sudjelujući u kreativnom procesu. Budući da sam i sama šivala u srednjoj školi i prodavala kolegicama, jedna od njih mi je prije šest godina počela govoriti da bi bilo najbolje da imam vlatiti brend. Otuda se i rodila ideja da stvorim modni brend, osobito zato što sam kao netko tko godinama radi kao privatni poduzetnik svjesna koliko treba biti brz i okretan da bi bio produktivan, a ne samo kreativan.
Jeste li oduvijek maštali da ćete se jednog dana baviti modom?
- Svaka djevojčica kada dobije prvu Barbiku mašta da se bavi modom, koja nam je i tema eventa ove godine, kao i crteži koje je Nikolina Vidović radila za naše T-shirte. Vidite, ja nisam dobila Barbie, jer je moja mama smatrala da takva lutka nije baš pedagoški prihvatljiva, imala sam puno "realniju lutku" pa sam za nju stvarno morala šivati jer joj se odjeća nije mogla kupiti. Uvijek sam blisko surađivala s modom, imala sam licencu za najpoznatiju svjetsku modnu agenciju Elite te sam upravo zbog toga imala sreću da sjedim na reviji najpoznatijih svjetskih dizajnera poput YSL-a, Roberta Cavallija, Valentina, Versacea, Prade, da se upoznam i vidim kako nastaje velika produkcija, ali i kako se stvara moda i koliko značaja pridaju materijalima i krojevima.
I vaš osobni stil je prepoznat u hrvatskim modnim krugovima. Kako biste ga opisali i što najviše volite nositi?
- Uvijek nosim Duchess, naše ženstvene haljine na preklop kao i večernje haljine koje su opuštene i rekla bih iu pomalo hippy stilu, tako da ih ljeti možete nositi i na štiklu, ali i bosi. Sve što poželim mi stvorimo, nemam potrebe da nosim druge dizajnere. Tako izražavam svoj stil, stav i stojim iza onoga što radim. Kombiniram s cipelama drugih dizajnera jer mi to ne proizvodimo, a torbe, ovisno kolekciji, također proizvodimo.
Najviše mi znači kada sam negdje na putovanju pa mi pohvale haljinu, odjevnu kombinaciju, kaput što smo mi stvorili, proizveli, trčali, hodali, znojili se kupujući materijale po Italiji, Tin i ja se tri put posvađali i na kraju složili oko razmišljanja kako i zašto. Neka od tvornica, šivaona i naših krojačica proizvele su to u znoju lica svoga, vidite to i onda sve ima smisla. Zato obožavam proizvodnju. Prije nekoliko dana bila sam sa suprugom u Fendiju, prodavačica je pohvalila moju haljinu i prije nego što sam ja izustila Franz je rekao "ona ima svoj modni brend". Sav trud u toj seknudi se isplati dok to izgovarate. Zašto je baš dala komplimet haljini koju sam i nosila? Upravo zato što žene prepoznaju kada je nešto ugodno za nositi, istovremeno ženstveno.
Koji su neki od vaših modnih uzora u privatnom životu, ali i za rad na dizajnima brenda Duchess?
- Modni uzori, hm... Tin i ja bismo se složili da jako volimo Victoriju Beckham, ovisno o kolekciji svakako. Valentino, Gucci, YSL, Dior sve su to brendovi koje sam kupovala prije 25 godina. Meni je najvažniji kroj. Kad gledam neki model, kako je izveden, sašiven, kakva je kvaliteta materijala... to nam je uveliko pomoglo kada smo tek počinjali jer sam ja točno znala koja je Gucci svila. Oni rade sa svilom koja ima visoki postotak elastina te od nje možete raditi ne samo bluze, nego i haljine koje se prilagođavaju obliku tijela, ugodne su za nositi i ne gužvaju se. Moja strast prema modi i godine shoppingiranja po svjetskim modnim metropolama, ipak nisu bile uzalud. Pomogli su mi da stvarajući Duchess znam prepoznati što žene traže.
Privatni uzor je mi je moja mama, uvijek je bila dotjerana, uvijek je imala frizuru, nije izlazila iz kuće bez frizure. Radila je kao profesorica u školi, sada je u mirovini, a iako ima 76 godina i dalje je dotjerana.
A najdraži dizajneri?
- Jean Paul Gaultier, Karl Lagerfeld, Gianni Versace i Antun Tin Brišar.
Moto vašeg je brenda 'Every woman deserves to wear a crown'. Koja je poruka koju želite poslati ženama?
- Poruka je da sve žene zaslužuju biti kraljice i nositi "krunu" i tako se mi odnosimo prema njima stvarajući naše haljine.
Dizajni brenda Duchess voljeni su i među poznatim Hrvaticama. Koji su trenuci u kojima su nošene Duchess haljine, a koje najviše pamtite?
- Najviše pamtim trenutak kada su moje prijateljice Antea Kodžoman i Ecija Ivušić na jednom važnom, medijski popraćenom događanju odjenule moje dvije haljine, u trenutku kada smo tek počeli i imali smo svega par jednostavnih modela. To je bila ljubav. Prijateljica Ana Rucner koja je sklopu modnog eventa Glamour fashion Dubrovnik, na našoj prvoj modnoj reviji gdje je bilo više dizajnera nastupila u našoj haljini i zapjevala na Stradunu. Zatim Nina Badrić, koja kada nešto odjene klijentice promptno reagiraju, Tončica Čeljuska i naravno nezaobilazna Kolinda Grabar Kiatrović koja je odjenula našu haljinu prilikom službenog posjeta SAD-u, kod Donalda Trumpa, zasjenivši i samu Melaniju Trump. Baš ta službena fotografija Bijele kuće fotografija napravila je nevjerojatan bum i PR koji nas je zauvijek obilježio. Žene još uvijek naručuju baš tu haljinu koju je nosila Kolinda Grabar Kitarović. Uloga političara bi baš trebala biti da promoviraju hrvatsku proizvodnju u svakom obliku. Svakako, bilo je još tu mnogo drugih poznatih osoba, ne bih htjela nekoga zaboraviti i strašno puno mi znači njihova podrška.
Uz karijeru u svijetu mode, bavite se i promocijom kompanije luksuznih jahti. Kako usklađujete sve poslovne obaveze i u čemu najviše uživate u slobodno vrijeme?
- Karijeru sam počela u marketingu Radija 101 i otada radim u marketingu u raznim segmentima i oblicima, a posljednjih nekoliko godina ponajviše kao PR i event menager, iako mi nisu strana ni distribucija niti veleprodaja, koju sam radila godinama za Elite kozmetiku i kozmetičke potrepštine, a evo zadnja su bili pametni novčanici Eurofix kovanice. Promociju luksuznih jahti je za mene užitak raditi jer sami sama skiper i poznajem tematiku bolje nego PR koji to nije, i sama sam imala 2 jahte kroz godine. Igrom slučaja moj suprug je zastupnik između ostalih brendova, i baš tog brenda. More je moja velika ljubav kao i brodovi, vjerojatno sam podsvjesno to privukla, ali rad i promocija jahti je valjda san svih PR stručnjaka i influencera. Kako ne uživati u tome?! Rekli su davno pametniji od mene, ako voliš što radiš, nećeš raditi niti jedan u životu. Uistinu vjerujem u to i vjerujem da svi to možemo postići ako se dovoljno potrudimo i ako ne stojimo zarobljeni u comfort zoni. Linija manjeg otpora je 'nešto najgore moguće za uspjeh, a krene od škole.
Odmaramo se uživajući u planinarenju i boravku u prirodi, to me uistinu ispunjava kao i plivanje koje sam trenirala kao srednjoškolka.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.