Life&style

Sledila sam se od cifre koju godišnje potrošim na papirnate maramice, a uštedu sam pronašla u brendu Last Object

  • Kada je shvatila da se svakodnevno proizvede čak 1,5 milijarda štapića za uši koji nakon jedne upotrebe završavaju u speću, a posljedično i u oceanima gdje ozbiljno ugrožavaju morski život, danska dizajnerica Isabel Aagaard odlučila je okupiti tim i riješiti ovaj problem jednom zauvijek
  • Prva misija njezinog brenda LastObject bila je stvaranje prvog štapića za višekratnu upotrebu, a nakon njega su uslijedili i mnogi drugi jednako genijalni proizvodi
  • Osim što su svi stvoreni s ciljem praktičnosti, dugovječnosti i estetske privlačnosti, uslugu ne čine samo našem planetu, već i našim novčanicima, brišući potrebu za štetnim jednokratnim proizvodima

Velika većina nas vjerojatno ne razmišlja prečesto o štapićima za uši i tome koliko ovaj banalan predmet iz naše svakodnevice štete radi planetu na kojem živimo, budući da mu životni vijek završava nakon samo jedne uporabe. No, Isabel Aagaard, danska dizajnerica s diplomom Kraljevske danske akademije likovnih umjetnosti, itekako je o njima razmišljala i odlučila zauvijek promijeniti ono što već desetljećima prakticiramo. Frustrirana količinom proizvoda za jednokratnu upotrebu koji dominiraju našim životima, Isabel je usmjerila svoju pažnju upravo na štapiće za uši koji su, neočekivano, istaknuti među najštetnijim zagađivačima oceana.  

 | Autor: LastObject LastObject Foto: LastObject

Kada je nakon istraživanja shvatila da se svakodnevno proizvede čak 1,5 milijarda štapića koji nakon jedne upotrebe završavaju u oceanima gdje ozbiljno ugrožavaju morski život, 2018. godine je u Kopenhagenu sa svojim bratom, Nicolasom Aagaardom, te Kåreom Frandsenom, pokrenula inovativni brend LastObject, a misija im je bila stvoriti prvi štapić za višekratnu upotrebu -LastSwab. Nakon mjeseci istraživanja i ispitivanja brojnih prototipa, proizvod je predstavljen putem Kickstarter kampanje na kojoj je privukao ogromnu pažnju i prikupio više od 1,3 milijuna dolara.  

Možda vas zanima Filteraj je jedan vrlo neobičan coffee shop koji nas je oduševio svojim zero waste konceptom Rubrika Life&style Life&style

Uspjeh LastSwaba potaknuo je brend na razvoj dodatnih proizvoda za višekratnu upotrebu pa je nedugo nakon toga nastala  LastTissue - ekološka alternativa papirnatim maramicama koja me i potaknula na pisanje ovog teksta. Iskreno, prvo sam čula upravo za ove maramice, a tek potom za brend koji stoji iza njih, a u čijim sam proizvodima pronašla spas za svoj novčanik. Naime, budući da tijekom cijele godine muku mučim s kroničnim alergijskim rinitisom, maramice su mi redovito na popisima za kupovinu, što one koje nosim u torbici, što one u kutijama koje su mi posvuda po kući, a kada sam na papir stavila koliko novca prosječno godišnje potrošim, ili bolje rečeno bacim u smeće, shvatila sam da danske naizgled skupe maramice zapravo uopće nisu toliko skupe.  

 | Autor: Instagram @carlytizzano Instagram @carlytizzano Foto: Instagram @carlytizzano

LastTissue maramice dolaze u dvije varijante, u pakiranju od šest maramica u praktičnoj silikonskoj torbici, a koje su odlične za imati uvijek ih uz sebe, te u nešto većoj silikonskoj kutiji u kojoj se nalazi 18 maramica. Maramice su izrađene od 100% organskog pamuka, što znači da su kao i njihove kutije perive u perilici, a svaka se maramica može koristiti do 520 puta, što ono manje pakiranje čini ekvivalentom za više od 3100 papirnatih maramica za jednokratnu upotrebu.  

Na istom tragu stvoren je još jedan inovativni proizvod - LastRound, a kojeg čini sedam pamučnih blazinica za višekratnu upotrebu, izrađenih od obnovljivih materijala poput skandinavskih drvenih vlakana i organskih ostataka iz tekstilne industrije. Uz elegantnu torbicu izrađenu od recikliranog plastičnog otpada iz oceana, jedan paketić može zamijeniti čak 1000 pamučnih blazinica za jednokratnu upotrebu. Uz spomenute proizvode, u ponudi su se našli i višekratni pamučni menstrualni ulošci u 3 veličine, od kojih je svaki LastPad zamjena je za više od 240 jednokratnih menstrualnih uložaka, a brend nudi i nekoliko proizvoda za osobnu higijenu te čišćenje poput tekućeg sapuna za ruke, gela za tuširanje, gela za čišćenje lica, tableta za perilice posuđa te deterdženta za rublje u listićima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LastObject (@lastobject)

Koliko proizvodi koštaju? LastSwab je 15 eura, LastRound 20 eura, LastPad stoji od 22 do 30 eura, ovisno o veličini, dok cijena LastTissue iznosi 30 eura za maleno i 60 eura za veliko pakiranje. 60 tableta za perilicu posuđa stoji 20 eura, 54 listića deterdženta za rublje stoje 26 eura... Na prvu možda djeluje puno, ali garantiram da zapravo ispada jeftinije kada se uzme u obzir koliko novca u istom vremenskom razdoblju potrošimo na jednokratne opcije

 | Autor: LastObject LastObject Foto: LastObject

Možda vas zanima Green&Out naš je brend malenih kućnih vodenih vrtova kojeg zaljubljenici u biljke ne smiju zaobići Rubrika Life&style Life&style

Svi proizvodi LastObjecta osmišljeni su s naglaskom na trajnost i jednostavnost uporabe, dolaze u nekoliko elegantnih boja poput tirkizne, crne, zelene, bordo, breskve i modre, a proizvodi za višekratnu upotrebu izrađeni su od termoplastičnog elastomera (TPE) te  dolaze s biorazgradivim torbicama od PLA materijala dobivenog iz kukuruza. Svakom je cilj praktičnost, dugovječnost i estetska  privlačnost, a reciklirani materijali, poput plastičnog otpada iz oceana i silikona dodatno naglašavaju ekološku osviještenost brenda.  

 | Autor: LastObject LastObject Foto: LastObject

Kako je od jednog brenda kojemu je održivost na prvom mjestu i za očekivati, LastObject ne staje samo na proizvodima, već aktivno radi i na stvaranju globalne zajednice koja cijeni održive navike. Financiranje putem platformi poput Kickstartera i Indiegogoa omogućilo im je da privuku pažnju potrošača diljem svijeta, a uspjeh njihovih kampanja dodatno potvrđuje rastuću svijest potrošača o važnosti smanjenja otpada.  

Isabel i njezin tim nisu samo stvorili inovativne proizvode, već su potaknuli globalni pokret za održiviju budućnost. Njihova vizija prelazi granice dizajna, postavljajući temelje za društvo koje bira praktične i dugoročne alternative umjesto štetnih proizvoda za jednokratnu upotrebu, a ušteda koju kupnjom ovih proizvoda postižemo samo je šlag na kraju priče. Ako se nas pita, ovo je savršen primjer win-win situacije u kojima smo sretni i naš planet, i mi, kao i naš novčanik!

Photo: LastObject

Komentari 0