Life&style 12. srpnja 2021.

Seks postaje muka, počinjemo se debljati, hormoni su opasni... 8 mitova o menopauzi koji nisu nužno istina

shutterstock. Ilustrativna fotografija žene koja ima napade vrućine
  • Menopauza, prirodni biološki događaj u životu žene koji započinje gubitkom menstruacije, često sa sobom nosi strah od promjena
  • Što nas sve čeka? Strašni naleti vrućine, nesanica, sakupljanje kilograma, gubitak libida?
  • Što se događa? Doživljava li svaka žena svaki simptom? Što su čvrste činjenic, a što uobičajeni mitovi o menopauzi?

Većina onoga što čujemo o menopauzi nije baš ono što bismo definirali kao baš zabavan period života. Valovi vrućine, bolni spolni odnosi i hormonalne promjene nisu nešto čemu se radujemo. Ali evo u čemu je stvar: okruženi smo s puno dezinformacija i vrlo vjerojatno, - neće biti tako grozno kao što zamišljaš i a puno toga možeš učiniti sama da si ublažiš neugodne simptome kad menopauza "napadne". Evo nekoliko najčešćih mitova o menopauzi, sigurni smo da si mnoge od njih čula, no nema razloga za strah.

1. Menopauza počinje s 50 godina

Prosječna dob za početak menopauze je 51 godina. Međutim, mnoge žene počinju imati simptome perimenopauze u 40-ima kada im se ritam menstruacije počne mijenjati. Jedna od 100 žena mlađih od 40 godina i jedna od 1000 osoba mlađih od 30 godina doživljava ranu menopauzu. Hormoni se mogu promijeniti u bilo kojoj dobi, stoga je neophodno da žene znaju o potencijalnim simptomima kako bi mogle rano dobiti pomoć i eventualno terapiju.

 | Autor: shutterstock shutterstock Žena koja ima napade vrućine

2. Napadi vrućine prvi su znak menopauze

Napadi vrućine, popularno zvani "valunzi" i noćno znojenje vrlo su česti, ali se ne javljaju kod svake žene. Ostali simptomi poput problema s pamćenjem, moždane magle (skup simptoma koji uključuje umor, rastresenost; zaboravnost, više vremena nego obično za izvršavanje zadatkac, nedostatak mentalne oštrine), smanjene motivacije, niske energije, lošeg sna, glavobolje, bolova u mišićima i zglobovima, niskog libida i urinarni problemi su drugi uobičajeni simptomi perimenopauze i menopauze.

Salma Hayek Možda vas zanima... Salma Hayek otkrila rijedak simptom menopauze zbog kojeg su svi misli da je otišla pod nož Rubrika Stars Stars

3. Znat ćeš kad počne

Mnoge žene ne prepoznaju način na koji se osjećaju povezano s niskom razinom hormona. Vrlo često pripisuju simptome menopauze drugim uzrocima, poput životnog ili poslovnog stresa jer se simptomi često javljaju vrlo postupno. Najznačajniju ulogu u tome kada ćeš točno ući u menopauzu imaju genetika i nasljeđe. To znači da ćeš vjerojatno u menopauzu ući u godinama u kojima je tvoja majka ušla, s mogućnosti odstupanja od nekoliko godina.

 | Autor: shutterstock shutterstock Uzimanje hormonske terapije

4. Hormonska terapija je opasna

Za većinu žena uzimanje hormonske terapije ima više koristi nego rizika, što ublažava neugodne simptome menopauze i smanjuje rizik od srčanih bolesti, dijabetesa, demencije i osteoporoze. Žene u menopauzi niskog rizika mlađe od 60 godina - ili one koje su u okviru od 10 godina od početka menopauze - mogu sigurno ići na hormonsku terapiju zbog liječenje valunga, nesanice itd., bez straha od povećanog rizika na zdravlje.

Odlične vijesti! Ako jedeš čokoladu u ovoj životnoj dobi zapravo ćeš – mršavjeti

5. Seksualni život je gotov

Apsolutno ne. Neke žene osjećaju da seks postaje bolan ili manje ugodan, a također im se često smanjuje libido, ali postoji mnogo dostupnih tretmana koji mogu poboljšati ove simptome. Možeš imati vrlo sretan i zdrav spolni život - možda će ti trebati samo malo podmazivanja. To je zato što, kad se jajnici zatvore, pada i estrogen. S manje estrogena, smanjuje se protok krvi u vaginalno tkivo, što znači više suhoće. Lubrikanti će to riješiti

6. Debljanje je neizbježno

Mnoge žene dobiju nekoliko suvišnih kilograma tijekom menopauze, dijelom zahvaljujući hormonima koji usporavaju metabolizam. Jedenje 200 do 300 kalorija manje dnevno može pomoći održati težinu prije menopauze. Važna je zdrava prehrana, kao i smanjenje šećera i prerađene hrane. Također je korisno redovito vježbanje i smanjenje unosa alkohola. Istraživanja su pokazala kako je izvrstan način za održavanje teežine specifično za žene u perimenopauzi i menopauzi naizmjenično gladovanje, odnosno periodi od 12, 14 ili 16 sati u danu bez hrane. Ili kako su to nekad naše mame govorile, nikad ne jesti poslije 6 sati navečer.

 | Autor: shutterstock shutterstock Žena koja staje na vagu

Kako izgubiti masnoću na trbuhu tijekom menopauze Možda vas zanima... 4 savjeta koji će ti pomoći da izgubiš masnoću na trbuhu tijekom menopauze Rubrika Life&style Life&style

7. Prirodni lijekovi sigurniji su od uzimanja hormonalne terapije

Neki jesu, neki nisu. Samo zato što je tretman prirodan, ne znači da je siguran. Za razliku od hormonskih pilula, dobar dio prirodnih lijekova nije temeljito ispitan. Ipak, neke žene tvrde da im proizvodi od kadulje, crvene djeteline ili ulja noćurka pomažu kod simptoma menopauze, druge su se riješile problema pijući sojino miljeko koje može nadomjestiti smanjenu proizvodnju ženskih hormona. U svakom slučaju treba osluškivati svoje tijelo, ono će ti reći što mu najbolje odgovara. 

8. Hormonalna terapija može se uzimati samo 5 godina

Hormonalna terapija se može uzimati sve dok koristi premašuju rizike, što za većinu žena obično znači ,mogo duže od pet godina, no to svakako treba raspraviti s liječnikom. 

Komentari 0