Life&style 10. siječnja 2018.

Savjeti koji svakodnevno pomažu mentalnom zdravlju

INstagram.

Mentalna oboljenja sve su češći slučaj u svijetu, a pritom su i dalje stigmatizirana, pa je vrlo bitno širiti svijest o ovom rastućem problemu - ali i kako ga potencijalno spriječiti

Iako mentalna oboljenja ponekad nisu nešto na što možemo utjecati, iznimno je teško u današnjem svijetu održati zdravo tijelo i zdrav duh. Stručnjaci su zato dali nekolicinu savjeta kako održati mentalno zdravlje, štoviše i poboljšavati ga iz dana u dan, a pritom ne radeći nikakve ekstremne zadatke. 

1. Za doručak jedi jaja s avokadom na tostu

Dokazano je kako poboljšanja u prehrani mogu utjecati i na kliničku depresiju, a pokazano je kako je jedna od najboljih kombinacija za dobar start dana jesti jaja na integralnom tostu s avokadom jer sadrži aminokiseline, omegu 3, vlakna, vitamin D i zdrave masnoće. Naime, naš mozak je 60% stvoren od masnoće, pa trebamo konzumirati zdrave masnoće ne bi li ostao zdrav.  | Autor: INstagram INstagram

2. Pokušaj biti aktivna barem nekoliko minuta dnevno

Čak i najmanja količina tjelovježbe bit će učinkovita u zaustavljanju depresije u budućnosti. Svaki oblik tjelovježbe povećava mentalnu stabilnost, pa u to ulazi i svakodnevna šetnja. Najbolji oblik tjelovježbe je joga jer ublažava stres i pomaže s anksioznosti i depresijom.

3. Slušaj ovu pjesmu

Ova pjesma posebno je stvorena kako bi usporila slušateljev rad srca, smanjila krvni tlak i smanjila razine kortizola. Čak 65% slušatelja potvrdilo je kako im pomaže u smanjenju anksioznosti, a na neke žene utječe tako blagotvorno da im se počne spavati pa je se ne preporučuje slušati tijekom vožnje.

4. Netflix & chill

Poznati termin je izgleda više nego poželjan kada je u pitanju opuštanje. Naime, dokazano je da gledanje TV serija, pogotovo onih "loših", uvelike pomaže s anksioznosti: Kada gledamo TV gledamo ga da bi se opustili ili jer nas nešto jako zanima, a kada gledamo "lagane" programe i emisije to nas ne opterećuje, već čak i zabavlja, što pomaže u održavanju mentalnog zdravlja. S druge strane, zaspati uz takve programe, pa i TV u globalu, nije zdravo jer ima negativan učinak na ciklus spavanja, što može povećati emocionalnu rastresenost, pa i anksioznost.

5. Piši dnevnik

Pisanje o emocijama može pomoći u susprezanju stresa i anksioznosti, posebice kada si doživjela kakav traumatični događaj. Također, pokazalo se dobrim pisati o emocijama, a zatim taj papir baciti, jer na taj način i doslovno čistimo mozak. 

Možda vas zanima... Kako PMS utječe na tvoje razmišljanje Rubrika Life&style Life&style

6. Uslikaj selfie s frendicom!

Naime, jedna studija je pokazala kako slikanje selfieja s prijateljima i dijeljenje tih fotki na društvenim mrežama pomaže u povećanju osjećaja sreće. Zašto? Jer stvara pozitivne osjećaje i širi ih!

7. Provođenje vremena s prijateljima

Ništa ne smanjuje stres bolje od provođenja vremena s prijateljima offline, oni svakako najviše smanjuju stres.  | Autor: INstagram INstagram

8. Napravi nešto za nekog drugog

Dokazano je kako postoji jaka veza između velikodušnosti i osjećaja sreće. Primjerice, već će kompliment kolegi u tebi stvoriti mali osjećaj sreće, a još jače će djelovati ako pomogneš prijatelju sa selidbom ili pomogneš kakvoj humanitarnoj udruzi.

9. Naspavaj se

Postoje velike poveznice između manjka sna i anksioznosti te depresije. Dokazano je kako poboljšanje sna vodi do stabilnijeg mentalnog ali i fizičkog stanja, i to više od osobe koja je primjerice osvojila 300 tisuća dolara jackpota. Za bolji san isključi sve uređaje ranije prije spavanja, smanji unos kofeina, stvori rutinu odlaska u krevet i probaj vježbe disanja. Štoviše, dobro je uhvatiti i popodnevni san!

via GIPHY

Komentari 0