- 2023. je godina u kojoj su se putovanja napokon vratila na 'staro normalno', no uslijed brojnih globalnih trzavica, način na koji putujemo se ipak promjenio
- Booking.com je proveo opsežno istraživanje o održivim putovanjima, a rezultati su pokazali da je sve više putnika koji, unatoč sve višim troškovima života, i prilikom putovanja žele brinuti o planetu koliko god je to moguće
- Kako svi oni koji se bave turizmom mogu nuditi održivije opcije smještaja, a mi koji putujemo to činiti odgovornije za okoliš, objasnila je Danielle D'Silva, Booking.com-ova voditeljica održivosti
Booking.com nedavno je proveo zanimljivo istraživanje o održivim putovanjima, a rezultate dobivene na temelju putovanja više od 33.000 putnika iz 35 zemalja i teritorija na Okruglom je stolu podijelila Danielle D'Silva, Booking.com-ova voditeljica održivosti. Uslijed zanimljivog predavanja kojemu smo imali čast prisustvovati doznali smo tako da je sve više putnika koji se osjećaju prisiljeni birati između smanjenja troškova putovanja, uglavnom zahvaljujući sve većim troškovima života, i veće brige o izboru održivijih putovanja.
Putovati na održiv način
Iako živimo u vremenu opće globalne neizvjesnosti, putnicima je još uvijek važno putovati održivije, a čak 74% putnika vjeruje da ljudi moraju djelovati sada i donijeti održivije odluke kako bi spasili planet za buduće generacije. Ono što nas najviše potiče na održivost jesu vijesti i prilozi o klimatskim promjenama pa je tako sve više onih koji dobro važu kada će, kamo i kako putovati.
Priča o dva novčanika u nestabilnoj globalnoj klimi
Samo u posljednjih godinu dana ekonomske prilike su se drastično promijenile, a velike teme o kojima danas ljudi sve intenzivnije razmišljaju jesu sve viši troškovi života i klimatska kriza. Iako 76% putnika kaže da žele putovati održivije u sljedećih 12 mjeseci, isti broj smatra i da će globalna energetska kriza i sve veći troškovi života utjecati na njihove planove potrošnje. Ono što je zanimljivo je da je, uz sve skuplji život, gotovo polovica putnika uvjerena da moraju napraviti izbor između održivosti i potrošnje, a 49% vjeruje da su održivije opcije putovanja preskupe pa im se uračunavanje održivosti u plan putovanja nekako čini manje hitnim pitanjem od brige o plaćanju računa i energetske krize. S druge strane, 43% današnjih putnika bilo bi spremno platiti i više za opcije putovanja s certifikatom održivosti te povećati svoju potrošnju kako bi bili sigurni u pozitivan učinak.
Popusti za ekološke opcije putovanja - ideal su putnicima
Kako sve veći broj putnika osjeća pritisak, oni traže održivije opcije putovanja koje obiluju nagradama pa tako 49% putnika želi popuste i ekonomske poticaje kako bi se odlučili za ekološke opcije, dok bi 42% njih na održivija putovanja potaknuli nagradni bodovi za održivije odabire koje bi mogli koristiti za besplatne dodatne pogodnosti ili popuste na internetskim stranicama za rezervacije putovanja.
Prepreka i kako ih premostiti
Istraživanje je pokazalo i da cijena nije jedina prepreka održivijem putovanju pa tako 51% putnika vjeruje da nema dovoljno održivih opcija putovanja, 74% želi da turističke tvrtke ponude više mogućnosti održivih putovanja, a čak 44% putnika, unatoč dobrim namjerama, ne zna gdje pronaći održivije opcije. U potrazi za održivijim putovanjima 75% putnika traži autentična iskustva koja su karakteristična za lokalnu kulturu, ali čak 40% ne zna kako ili gdje pronaći obilaske i aktivnosti koje će osigurati da se oduže lokalnoj zajednici.
U duhu ovoga, zanimalo nas je i što bi Danielle istaknula kao izvrstan primjer održivog turizma te tko po ovom pitanju prednjači u Europi i svijetu. Odgovor(i), dakako, nisu univerzalni te ne vrijede i ne mogu vrijediti za sve destinacije, no jedan od važnijih faktora o kojem bi svi koji se bave turizmom trebali voditi računa je korištenje obnovljivih resursa energije kad god, koliko god i gdje god je to moguće.
Usvajanje održivih mikronavika na odmoru
Unatoč postojećim preprekama i stezanju remena, jasno je da postoji velika želja za rješenjima, jer 80% putnika potvrđuje da im je održivije putovanje važno. Baš zato, kada putuju, poduzimaju aktivne male korake kako bi pridonijeli održivijoj budućnosti pa pri kupnji koriste vrećice za višekratnu upotrebu, recikliraju otpad te nose vlastitu bocu s vodom za višekratnu upotrebu. Uz to, u prethodnoj je godini došlo i do značajnog povećanja broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike i kada su na odmoru pa 67% njih isključuje klima-uređaj u smještajnom objektu kada su odsutni (porast od 29% u odnosu na 2022.), 60% ponovno koristiti isti ručnik više puta (porast od 25% u odnosu na 2022.) te gase svjetla i kućanske aparate dok nisu u smještajnom objektu.
Kada je riječ o prijevozu, 43% planira svoje razgledavanje tako da mogu hodati, voziti bicikl ili koristiti javni prijevoz, dok 43% putuje izvan vrhunca sezone kako bi izbjegli prevelike gužve, a također postoji i konsenzus među putnicima o načelu 'kupuj lokalno' dok su na odmoru pa 43% putnika daje prednost malim, neovisnim trgovinama.
Povjerenje, istina i turistička industrija
Bez sumnje, usred rastuće zabrinutosti zbog klime, putnici postaju odgovorniji potrošači, od smještaja do izbora prijevoza. Dvije trećine putnika želi ostaviti mjesta koja posjećuju boljima nego što su ih zatekli pa današnji putnici sve više prihvaćaju regenerativni pristup putovanju i traže odmor s maksimalnim pozitivnim učinkom, tražeći pritom vjerodostojno jamstvo prilikom rezervacije cijelog iskustva putovanja. Putnici tako sada mogu jednostavno filtrirati svoje rezultate pretraživanja automobila za najam kako bi brzo pronašli potpuno električne i hibridne automobile u 111 zemalja za svoje sljedeće putovanje te odabrati jednu od više od 500.000 održivijih opcija za svoj sljedeći boravak, bez obzira na vrstu smještaja.
Skoro dvije trećine (65%) osjećali bi se bolje pri boravku u određenom smještajnom objektu kada bi znali da ima certifikat ili oznaku održivosti, a 59% želi prilikom sljedeće rezervacije filtrirati opcije tražeći one s certifikatom održivosti.
Kao odgovor na to, industrija putovanja mora se prilagoditi kako bi ispunila drukčija očekivanja ovih svjesnijih potrošača, kako bi zadovoljila trećinu putnika koja je uvijek u potrazi za brendovima koji promiču održivost, kao i onih 69% koji su zainteresirani saznati više o tome zašto su određene opcije prepoznate kao održivije, poput ekološki prihvatljive LED rasvjete i toaleta s dvostrukim ispiranjem. Budući da još uvijek 39% putnika ne vjeruje da su opcije putovanja označene kao održive doista održivije, industrija putovanja mora učiniti veliki napor kako bi pridobila povjerenje korisnika.
Jednostavnost održivih putovanja za sve
Budući da je Booking.com u studenom prošle godine proslavio godinu dana svog programa ‘Održiva putovanja’, nove značajke i razvoj omogućuju putnicima da pronađu i rezerviraju zelenije taksi opcije u 95 gradova diljem svijeta, jednostavnim traženjem oznake '100% Electric' u rezultatima pretraživanja; pruža transparentan uvid u utjecaj raznih letova, pružajući mogućnost usporedbe emisija CO2 za različite opcije pa će tako korisnici uskoro vidjeti oznake koje upućuju na to kada određena ruta ili prijevoznik nudi opciju s relativno nižim emisijama, a uz to nudi i mogućnost kupnje karata za javni prijevoz odmah nakon rezervacije smještaja u 47 gradova diljem svijeta, uključujući London, Amsterdam, Bangkok i Melbourne.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.