Life&style 02. lipnja 2018.

Pravilo dvije poslastice - e, ovako se već može paziti na pehranu!

Thinkstock.

Ako ti se odricanje od sladoleda, čokolade i/ili pizze čini pretjerano zbog vitkosti, ovo je tvoj sretan dan. Evo dobrog nutricionističkog savjeta kako da uživaš i istovremeno ne pretjeruješ s unosom kalorija

Doktorica Amanda Baker Lelein smislila je nešto što naziva „pravilo dvije poslastice“. Ideja iza toga je prilično jednostavna: ako je tvoj cilj jesti zdravije, promijeniti način prehrane iz bilo kojeg razloga ili čak smršavjeti, onda trebaš općenito jesti zdravu hranu, ali smiješ si dopustiti dva „kontrolirana“ obroka svojih omiljenih delicija tjedno. „Došla sam do toga kad sam objašnjavala svojim klijentima što znači 'umjerenost'“, kaže. „Mnogi nisu sigurni da znaju kako to izgleda. Osim toga, kaže ona, održivije je paziti na prehranu ako se povremeno pojede 'nešto zabranjeno' nego da se odjednom odreknemo svega što volimo, a možda nam se ne uklapa u naš plan zdrave prehrane.“ 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock


Nerealno je misliti da nikad više u životu nećeš pojesti komad kolača ako si odlučila da odsada izbjegavaš šećer ili da nećeš pojesti hamburger jer općenito želiš unositi namje ugljikohidrata. Osim toga, tako ćeš vjerojatno čak i rjeđe „zastraniti“ – ako ih uistinu pojedeš s vremena na vrijeme, svjesno i bez grižnje savjesti, a onda se dalje držiš plana.

Možda vas zanima... Jedeš li redovito neku od ovih 7 namirnica? Onda odlično! Rubrika Life&style Life&style

„Kaže li ti netko kaže da nikada više nećeš okusiti hranu koju voliš, ona postaje još privlačnija“, kaže dr. Lemein. Dok god dva puta tjedno jedeš odgovarajuće porcije omiljenog jela, a ostalo vrijeme zdravo, te poslastice neće uopće utjecati na tvoje rezultate. Naravno, to znači da pojedeš kuglicu ili dvije sladoleda ili komad, dva pizze (i ne natrpaš bez mjere) – i to je bolje nego ništa. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock
Zdrava prehrana u „preostalo vrijeme“ ovdje je ključna. Trba se usredotočiti na prehranu baziranu na biljnim proizvodima (ali izbjegavaj povrće jako bogato škrobom) te integralne proizvode, kao i hranu bogatu bjelančevinama. Ako je to većina tvoje prehrane, dva 'čašćenja' tjedno neće ti smetati. 

Možda vas zanima... Ovo je 8 namirnica koje bi trebala izbjegavati ako želiš ravan trbuh Rubrika Life&style Life&style

Budući da je teško ograničiti se na razumnu porciju kad jedemo omiljeno jelo, dr. Lemein preporučuje da dobre stvari ne držimo u kući. Radije prošeći do neke fine slastičarnice i priušti si nešto fino što ne možeš baš svaki dan (plus - porcije su u razumnim mjerama). 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

 

Komentari 0