Lifestyle 6010 prikaza 15. svibnja 2018.

Jedeš li redovito neku od ovih 7 namirnica? Onda odlično!

Instagram.

Puno se priča o 'supernamirnicama' ili 'superhrani' – koje jesu stvarno super, ali imaju dvojben učinak na zdravlje…

A postoje i namirnice o kojima se ne priča toliko puno, ne piše se o njima kao nekim 'čarobnim' namirnicama od kojih ćeš pucati od zdravlja – a one su super, super zdrave! Otkrivamo o kojim je to namirnicama riječ…

1. Špinat 

Popajevo omiljeno povrće je fenomenalan izvor vitamina A, C i K. također sadrži puno vlakana, željeza, kalcija, kalija, magnezija i vitamina E. Špinat možeš kuhati, kratko blanširati pa koristiti u salatama te napraviti pire. Šaku špinata uvijek možeš izmiksati i ubaciti u smoothie. 

2. Naranče 

Jesi li znala da jedna velika naranča sadrži 100 posto preporučene količine vitamina C? Osim toga, ovo je ukusno voće bogato vlaknima i folatima – što naranču svrstava u jednu od najboljih sorti voća u redovitoj prehrani. 

3. Brokula 

Kad je riječ o povrću, brokula bi trebala biti prvi izbor. Osim velike količine vitamina C sadrži i sulforafan koji potiče prirodne obrambene mehanizme organizma u borbi protiv nekih vrsta karcinoma (karcinom želuca i debelog crijeva). Sulforafan također uništava bakteriju Helicobacter pylori koja može pridonijeti pojavi čira i karcinoma na želucu čak i kad je otporna na uobičajene antibiotike. Pripazi na vrijeme kuhanja brokule jer duljom pripremom smanjuje se sadržaj dragocjenih sastojaka u brokuli te mijenjaju organoleptička svojstva (izgled, boja i tekstura).  

4. Borovnica

Doista famozno voće – sadrži više antioksidansa od 40 drugih sorti bobičastog voća poput jagoda ili malina. Naravno, sve bobice su zdrave i dobar su izvor antioksidansa, ali borovnice su najbolje za tijelo. 

5. Grah 

Stručnjaci tvrde kako prehrana bogata grahom može smanjiti rizik od srčanih oboljenja te određenih vrsta raka. Grah ima iznimnu energetsku vrijednost te sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline. Osim toga sadrži lecitin te kalij, kalcij, cink, natrij željezo, fosfor i magnezij. 
Odličan je izvor bjelančevina, a za razliku od drugih izvora grah ima malo masti te ne sadrži one zasićene kao ni kolesterol. Od vitamina odličan je izvor folne kiseline, vitamina B6, K, riboflavina (B2) i B3. Također je odličan izvor antioksidansa.

6. Leća 

Leća je bogat izvor vlakana. Bogata je vlaknima te je zbog toga iznimno dobra za poticanje probave te općenito kod probavnih tegoba. Pola šalice leće sadrži 4,5 grama vlakana, a ona su ključna u prevenciji raka debelog crijeva te razvoja drugih zloćudnih bolesti. Leća sadrži vitamine B skupine - kao što su tiamin, vitamin B6, riboflavin i niacin koji su iznimno dobri za rad živčanog sustava. Uz ove, u leći se nalazi i vitamin B9, odnosno folna kiselina te se zbog toga leća savjetuje u prehrani za trudnice. Leća je i dobar izvor minerala, pa se u njoj može naći fosfor, magnezij, cink te željezo – zbog toga je idealna namirnica za one koji osjećaju simptome anemije.

7. Jaja 

Ako nisi veganka, u jajima ćeš pronaći bogat izvor kvalitetnih bjelančevina. Osim toga, drže nas duže vrijeme sitima – i dalje od raznih nezdravih grickalica. Osim toga, jaja su dobra za oči. Jedno ili dva jaja za doručak – sa svježim voćem ili integralnim kruhom – sadrže prehrambene tvari koje su potrebne tvom tijelu da se opskrbljuje cijeli dan s energijom. 

Komentari 0