Life&style

Pogledaj kako su ove mlade žene dobre ideje pretvorile u super poslove!

  • U sklopu projekta missSMART powered by Vichy organizirali smo nagradni natječaj za hrvatske poduzetnice
  • S ciljem osnaživanja naših poduzetnica i s vjerom u njihov uspjeh, donosimo priče pobjednica
  • Predstavljamo vam 7 odvažnih žena koje su odlučile uzeti svoj posao u svoje ruke
  • Od kolača do torbica, od web dizajna do knjigovodstva - one su pronašle način da pokrenu posao - i uspješno ga vode!

Matea Šimunić izrađuje super torbice

Omiljenu strast žena poduzetna Matea Šimunić pretvorila je u posao. Osnovala je hrvatski modni brend MIKO, kako ga sama opisuje - čuvar zaborava. Sve njezine torbe krase motivi ljudi slavonskog kraja koji brendu daju novo ruho. Svaki proizvod u procesu stvaranja prolazi kroz vrijedne ruke ljudi iz Slavonije koji pomno prate svaki detalj i daju djelić sebe pri svakom koraku. Matea Šimunić | Autor: PR/MIKO PR/MIKO

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

Ideja je nastajala jako dugo. Motivi Šokice i Šokca koji krase svaki proizvod iz ponude naslikao je moj otac Miljen Šimunić (1964.-2006.) prije skoro šesnaest godina. Portreti Šokice i Šokca dugo su ''čekali svoj red'' i onda je prije skoro četiri godine moja majka odlučila da je krajnje vrijeme da ugledaju svjetlo dana. Odmah nakon završetka kiparstva na Akademiji likovnih umjetnosti, u realiziranje ideje se priključujem ja. Ovaj brend je zapravo jedna lijepa dugogodišnja obiteljska priča koja je prije dvije i pol' godine ponovno oživjela. Uvijek kažemo da iza našeg branda postoji tim ljudi koji nas podržava i to stvarno je tako. Nisam sama u ovom, imam ogromnu podršku i odličan tim koji mi čuva leđa.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Odgovor na oba pitanja je jednak. Sve ono što me veseli me i najviše zabrinjava, no to su sve slatke muke. Briga je prisutna jer je jako puno truda, vremena, predanosti i ljubavi uloženo u svaki aspekt posla, ali na svakom koraku stvarno svi i uživamo (osim u papirologiji, naravno). Veselimo se svakoj novoj kolekciji, svakoj novoj suradnji, ali svaki novi projekt donosi nove izazove i brige.  | Autor: PR/MIKO PR/MIKO

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođenja svog biznisa?

Iskreno, mislim da sam sama sebi najveća prepreka većinu vremena. Na MIKO brand ne gledam kao da je modni brand, nego kao na obiteljsku priča koju smo opet oživjeli. Nekad je jako teško odmaknuti se od toga, budući da smo se svi previše vezali za brend, ali gledamo to i s pozitivne strane i stvarno mislimo da se iza svakog našeg proizvoda vidi koliko je emocija i truda prisutno.

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

Uh, nadam se da će ta strast za stvaranjem i dizajniranjem i dalje biti ovako jako prisutna i nadam se da se cijela obitelj neće posvađati radi neke kolekcije (smijeh).  Sama sebi sam obećala da više neću gledati u tako daleku budućnost budući da smo imali jako puno planova i projekata koje smo u potpunosti morali izmijeniti zbog pandemije, kao i većina ljudi. Zato idemo korak po korak i ne planiramo previše.  | Autor: PR/MIKO PR/MIKO

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Ponosna sam na svoju cijelu obitelj i naše najbliže, naše suradnike, a pogotovo na svoju mamu. Uspjeli smo stvoriti nešto što je dugo bila samo ideja na papiru. Uspjeli smo sve ''ali to neće biti lako'' prevladati i stvoriti brend. Uspjele smo pojesti strah od neuspjeha koji je konstantno bio prisutan. Također sam ponosna na sve nas zbog načina na koji se nosimo sa svim poteškoćama i koliko podupiremo jedni druge i koliko vjerujemo u MIKO!

Milana Korda prodaje divan nakit od plemenitih metala

Splićanka Milana Korda od djetinjstva je zaljubljena u arhitekturu i kulturu svoga grada, a priču o Splitu odlučila je očuvati kroz nakit. Uz pomoć talentiranih domaćih majstora svog zanata Milana se odlučila pokrenuti vlastiti biznis, pa je tako nastala trgovina G11 u kojoj ćeš pronaći bezvremenski, originalan i pomno oblikovan nakit od plemenitih metala, stvoren da živi vječno.  | Autor: PR/G11 PR/G11

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

Nakon desetak godina obiteljskog posla s trgovinom plemenitim metalima (zlato, srebro, bakar) 2019. godine se odlučujem pokrenuti web platformu specijaliziranu za prodaju proizvoda od plemenitih metala. Grupa 11 periodnog sustava elemenata u kojoj se nalaze istoimeni metali je ''kriva'' što se naš webshop zove G11 STORE. Prvi brend dostupan na G11 platformi je također naš proizvod, te nosi jednako ime G11 jewelry. Kao inspiraciju za dizajn i izradu G11 nakita nismo trebali ići daleko. Trebalo se samo malo okrenuti u prošlost, educirati se o vlastitom nasljeđu i tradiciji. Spoj modernog i tradicije naša su vječna inspiracija, a Hrvatska je iznimno bogata po tom pitanju.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Najviše me veseli činjenica što iz jedne male Hrvatske, točnije Splita jednim klikom naši proizvodi s lakoćom putuju u bilo koji kutak svijeta. Zabrinjava me jedino što još i dalje osjećam posljedice pandemije, no meni i mom timu optimizma ne manjka. Veselimo se novim izazovima, kakvi god bili.  | Autor: PR/G11 PR/G11

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođenja svog biznisa?

Kao tvrtka osnovana krajem 2019. godine, 3 mjeseca kasnije suočavamo se s lockdownom koji nas naglo vraća na sami početak. Teško je biti startup u ovakvim vremenima, pogotovo kad se financiramo vlastitim sredstvima što stvara dodatan pritisak. U tom trenutku, prvobitno izrađen biznis plan pada u vodu, nakon čega moramo izraditi nove financijske i logističke solucije. U slučaju kad si prepušten sam sebi (nema pomoći države) teško je naći snagu za dalje. No, nas to sve skupa čini jačima te svakim danom naša pozicija u virtualnom svijetu postaje sve vidljivija.

Gdje vidite svoj posao u narednih deset godina?

Krenuli smo s vizijom da G11 STORE postane platforma za prodaju različitih brendova sa istom filozofijom. Cilj nam je da postanemo prepoznatljivo web odredište za prodaju proizvoda od plemenitih metala i to za što više brendova koji zadovoljavaju naše uvjete. Želimo upravljati prodajnim procesom od same kupnje do dostave, stoga se za 10 godina vidimo u svom tehnološki naprednom logističkom centru. Uz sretne i zadovoljne djelatnike, naravno!  | Autor: PR/G11 PR/G11

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Na ovo pitanje nije teško odgovoriti. Najponosnija sam na to što unatoč pandemiji mi dalje guramo naprijed. Iznimno je teško biti na početku poslovanja i doživjeti nešto na što ne možeš utjecati. No, eto mi smo još jači i odlučniji. Od srca hvala mom timu što je to tako!

Natalija Štajnbah izrađuje personalizirane poklone za razne prigode

Višak vremena za vrijeme rodiljnog dopusta i jaka želja da otvori vlastiti biznis motivirala je mladu mamu Nataliju Štajnbah da započne s izradom personaliziranih poklona za razne prigode - rođendane, babinje, krštenja, dodjele diploma, godišnjice i slično. Tako je zaživio brend Monkey Business. Najveća pomama vlada za Natalijinim lutkicama od pjenastog materijala moosgummija koje su prepune personaliziranih detalja, kao i za poklon setovima za novorođenčad.  | Autor: PR/Monkey Business PR/Monkey Business

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

Želja za pokretanjem vlastitog biznisa postojala je zaista dugo, no kako to obično biva, bilo mi je teško pronaći dovoljno vremena i zaista se posvetiti ostvarenju tog cilja. Magistrica sam ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, zaposlena u dječjem vrtiću pa sam imala sreću da kreativnost i inovativnost budu dio svakog mog radnog dana, no ipak želja za vlastitim ostvarenjem neprestano je rasla i strpljivo čekala pravu priliku. Za vrijeme trudnoće, shvatila sam da je to idelan trenutak za ostvarenje zacrtanog cilja i da sam dobila ono čega je često nedostajalo, a to je slobodno vrijeme. Uporno i strpljivo sam krenula i pritom zaista uživala u svakom trenutku, a mogu reći da s istom količinom žara i entuzijazma uživam i danas. Započela sam sa izradom personaliziranih lutki i jedva čekala svaku prigodu da ih mogu darovati bližnjima, ručno izrađene posebno za njih. Njihove su mi reakcije zaista dale vjetar u leđa, a interes ljudi koji se javio ubrzo zatim bio mi je potvda da je to prilika koja se ne propušta.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

U ovom me poslu najviše vesele ljudi i njihove reakcije koje mi svakog dana iznova izmame osmijeh na lice. Iako na službenim profilima imaju mogućnosti vidjeti proizvode koje nudim, oni se svaki put iznova oduševe kada im pošaljem fotografiju gotovog proizvoda i to oduševljenje rado podijele samnom, a za mene su te reakcije neprocjenjive. Raditi ono što voliš i pritom uveseljavati druge za mene je ostvarenje sna. Moram reći da moje klijente najčešće zabrinjava transport, te hoće li artikli koji su izrađeni posebno za njih stići u savršenom stanju. Naravno da za takve brige nema potrebe zbog provjerenog načina zaštite svakog artikla i samo pozitivnih iskustava, no moram priznati da ipak svaki puta s nestrpljenjem iščekujem povratne informacije o dostavi paketa.  | Autor: PR/Monkey Business PR/Monkey Business

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođena svog biznisa?

Teško mi je nedostatak vremena nazvati preprekom, no to je zaista ono što mi svakodnevno zadaje slatke muke. Moram se našaliti i reći da kada bi dan trajao 48 sati, a meni izrasle još dvije ruke sve bi sjelo na svoje mjesto, no da li bi i dalje bilo ovako zanimljivo? Sigurno da ne bi. Dvije nove odgovornosti s kojima sam se u skorije vrijeme susrela su uloga majke i briga o vlastitom poslu. Ulažem zaista puno napora kako bi uspješno kombinirala te dvije odgovornosti i moram reći da sam zaista zadovoljna zahvaljujući potpori koju mi pruža partner i njegovoj motivaciji u trenutcima slabosti. Najveće brige mi stvara pitanje hoće li svaka personalizirana lutka biti spremna u roku, pritom znajući da vrijeme za kreativni rad ne možemo planirati. Često dobivam upite o broju sati koji su mi potrebni za izradu jedne lutkice i moram reći da odgovora i dalje nemam. Za mene je svaka lutka potpuno drugačija, namjenjena drugoj osobi i baš zbog toga svaka postaje nova avantura koju je nemoguće izmjeriti jedinicom vremena.

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

Moram reći da glasim za optimističnu osobu s često (pre)velikim očekivanjima. Volim maštati i to je ono što me na kraju dana opušta i daje energiju za sljedeći radni dan. Dok u ponudu stavljam novi proizvod, nemojte misliti da sam na miru, jer već smišljam iduća dva. To me zaista pokreće i uživam u cijelom tom procesu od ideje, istraživanja i učenja do realizacije. Nadam se da ću takva ostati i u narednih deset godina, a to znači da će ponuda prštati od novih, kreativnih i efektnih proizvoda.  | Autor: PR/Monkey Business PR/Monkey Business

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Definitvno sam najponosnija na činjenicu da sam od maštanja i sanjarenja došla do ostvarenja cilja, upornošću, strpljenjem i vlastitim radom. U Monkey Business ponudu sam stavila proizvode koji i dalje svakodnevno uveseljavaju mene, moje klijente i na kraju osobe kojima su kupljeni proizvodi namjenjeni. To je moj lanac sreće, zbog toga što moji klijenti ne kupuju za sebe već za njima drage osobe. Dakle, ja svojim radom usrećujem njih i dajem im priliku da usreće svoje bližnje, a što nam je drugo u ovo čudno novo doba potrebno nego mrvica pažnje i veselja.

Paola Čretni vodi računovodstveno-knjigovodstveni obrt

Da se uvijek treba voditi vlastitim željama i ne odustajati na putu ka ostvarenju svog sna, slaže se i Paola Čretni koja je imala želju otvoriti knjigovodstveni servis, a u tom je naumu i uspjela. Kako nam je priznala, najviše joj problema stvara pronalazak novih klijenata, obzirom da živi u maloj sredini, no ponosna je na to što se ovako mlada odvažila pokrenuti vlastiti biznis.  | Autor: PR/Lana računovodstveno-knjigovodstveni servis PR/Lana računovodstveno-knjigovodstveni servis

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

O pokretanju vlastitog posla razmišljam već duže vrijeme, ali se u okolnostima u kojima živimo teško odlučiti na taj korak. Dugo sam razmišljala i uz obiteljsku podršku odlučila da svakako moram pokušati ostvariti svoj san.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Najviše me veseli interakcija sa ljudima. Često puta sa klijentom moram sjesti za stol kako bi saslušala sve probleme na koje je naišao, ponekad to čak izgleda kao slagalica koju je potrebno složiti.....i na kraju ju zajedničkim snagama uvijek složimo. I to je težak dio posla, ali me ispunjava kada klijent dođe s problemom, a ode zadovoljan jer smo mu skinuli velik teret s leđa i ponudili konkretna rješenja. Moji klijenti mi kroz zajednički rad često postanu prijatelji i često me zabrine ako imaju problem, a s obzirom da su to sve mali poduzetnici, kao što sam i sama, uvijek ih dobro razumijem i suosjećam te stoga dajem sve od sebe da svaku situaciju riješimo na najbolji mogući način. Jako mi je bitno da moji klijenti znaju da im nisam samo računovođa-knjigovođa, već osoba od povjerenja kojoj je zaista stalo do njihove dobrobiti. Ono što me najviše zabrinjava je neizvjesno tržište i što se sve manje ljudi odlučuje pokrenuti vlastiti posao. Nažalost, neizvjesnost dolazi i s državne razine pa nikada ne znamo kakvi nam se novi nameti i troškovi spremaju.

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođena svog biznisa?

Zapravo smatram da pravih prepreka nema, ako si ustrajan i uporan. Više manje je svaki problem rješiv na neki način. Živim u malom gradu u kojem već postoji knjigovodstveni servis te se teško nametnuti i dokazati tj. probiti se na tržište. Potrebno je jako puno truda i rada za privući nove klijente. To recimo smatram poteškoćom u poslovanju, ali nikako ne preprekom.

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

Teško je prognozirati budućnost, ali svakako se i dalje vidim u ovom poslu, no u puno većem opsegu i s daleko više klijenata.

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Nemam puno poduzetničkog staža, ali sam ponosna što sam sve pokrenula i stekla isključivo svojim radom i obiteljskom podrškom, bez ikakvih "veza", već isključivo preporukama zadovoljnih klijenata.

Jelena Čolak je osnovala tvrtku za web dizajn i brend strategiju

Nakon povratka u Hrvatsku, Jelena Čolak je odlučila pokrenuti apoteche, gdje klijenti na jednom mjestu mogu dobiti usluge dizajniranja i razvijanja web stranica, poboljšavanja SEO-a te usluge kreiranja brend strategija. Želja joj je jednog dana proširiti svoj tim i ponudu te ne krije koliko je ponosna na sebe zbog hrabrosti koju je skupila ne bi li pokrenula vlastiti biznis i ustrajnosti unatoč još uvijek aktualnoj pandemiji koja je mnogim poduzetnicima pomrsila planove i usporila poslovni uspjeh.  | Autor: PR/Firebox PR/Firebox

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

U ljeto 2019. godine sam se nakon 6 godina života i rada u SAD-u odlučila vratiti u Hrvatsku. Naravno, glavno pitanje je bilo kako nastaviti graditi karijeru koju sam započela u SAD-u. Za vrijeme svog rada u Chicagu kao UX Dizajner u jednoj međunarodnoj tvrtci paralelno sam počela freelancati te kao privremeno rješenje za svoj povratak u Zagreb sam odlučila nastaviti raditi u freelancing vodama, misleći da ću se zadržati u njima dok ne nađem posao. No kroz freelancing sam shvatila da poduzetnici, mali i veliki, imaju problema u pronalaženju agencija i freelancera za rad na njihovim web stranicama i digitalnim strategijama. Iako su poduzetnici svjesni da im treba nova web stranica ili pomoć sa društvenim mrežama, nema puno jasnih informacija i guideova koji pomažu poduzetnicima pronaći idealno rješenje za njihove digitalne probleme. Poduzetnici ponekad ne znaju koje su im usluge potrebne, trebaju li npr. UX dizajnera ili web developera? Grafičkog dizajnera ili voditelja društvenih mreža? Upravo zbog toga odlučila sam pokrenuti Apoteche i uz ponudu dizajniranja i developanja web stranica, poboljšavanja SEO-a, i kreiranje brend strategija, nudimo poduzetnicima i edukaciju kroz blogove gdje mogu pronaći odgovor na sve što trebaju znati kako bi digitalni identitet njihovih tvrtki bio čvrst i uspješan. Vizija apoteche je da poduzetnicima budemo savjetnici u njihovom poduzetničkom putu te, ako im se sviđa naš rad, i rješenje.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Prilika za pomaganje poduzetnicima u poboljšanju njihovih tvrtki kroz strateški digitalni dizajn me iznimno veseli, no u isto vrijeme me zabrinjava koliko poduzetnici nekada odbijaju potražiti tu pomoć. Naravno, svatko tko je imalo informatički pismen može danas napraviti jednostavnu stranicu na platformama kao što su Squarespace i Wordpress i to je super kada poduzetnik tek započne svoj poduzetnički put. No, kada tvrtka dostigne prvobitni cilj i želi doseći nove ciljeve, tu nastaju problemi. Jednostavna i lijepa stranica sada treba biti strateški strukturirana na način da se ispunjavaju Vaši poslovni ciljevi, a u isto vrijeme olakšava Vašim trenutnim i budućim korisnicima navigiranje kroz tu stranicu. Npr. Ako Vam je cilj povećati prodaju na Vašem web shopu, prvi korak bi bio smanjiti napuštanje stranice (bounce rate) i košarice. Tu je jedno od rješenja strukturiranje stranice na način da korisnik ima što manje klikova kako bi kupio željeni artikl. Poduzetnici često nisu svjesni ovakvih sitnica, ali to ni nije njihov zadatak. Njihov zadatak je znati u kojem smijeru žele voditi svoju tvrtku te koji su njihovi ciljevi, a web dizajner ili developer, grafički dizajner, ili voditelj društvenih mreža tu nastupa kao potpora u dostizanju tih ciljeva. Dizajn je često na glasu kao samo kreativno stvaranje lijepih grafika i loga, no iza lijepih loga, brendova, i stranica stoje i jako pažljive strategije i razlozi zašto je baš npr. korištena plava, a ne crna boja na nekom logu ili zašto je struktura home pagea napravljena baš tako da prvi gumb vodi na kontakt page, a ne na “o nama” page. Psihologija čovjeka i ponašanje usera su danas najbitnije informacije po kojima se onda i stvara dizajn.

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođena svog biznisa?

Zvuči kao klišej, ali sam u puno slučajeva samoj sebi znala biti najveća prepreka. Kao i svaki poduzetnik, imam visoka očekivanja i standarde za sebe i svoj biznis, te mislim da jedan krivi potez može biti ubitačan te odrediti sudbinu moje tvrtke. Naučila sam da se kroz greške najbolje uči i da se poduzetnici ne rađaju nego stvaraju. Kada se prepustiš procesu i dozvoliš samom sebi da kontinuirano stvaraš i da kroz stvaranje učiš nove lekcije i vještine, biznis vam može samo dalje nastaviti cvjetati. A u isto vrijeme, naučiš što sve još ne znaš pa tu tražiš pomoć i profesionalce koji će napraviti bolji posao od vas.

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

Sanjar sam po naravi, tako da mi je i vizija za apoteche velika. Voljela bih da apoteche za 10 godina bude mašina sama za sebe, i da ćemo nuditi i više od samo usluga svaranja web stranica i brend strategija. Voljela bih imati veliki tim kreativaca i inžinjera koji vole svoj posao i osjećaju se kao da mogu razvijati i svoje najluđe ideje. Nadam se da ću i do tada uspjeti promjeniti ''reputaciju'' dizajna te pomoći stotinama poduzetnicima u njihovom poduzetničkom putu, kako kroz edukaciju tako i kroz dizajn. A za sebe se nadam da ću tada imati još neku veću i luđu viziju za svoj biznis, zaposlenike, a i projekte za poduzetnike s kojima radimo, te da će moja strast za kontinuirano učenje i razvijanje vještina ostati jednako jaka.

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Najponosnija sam na svoju hrabrost i ustrajnost. Kad se sjetim da se prije 2. godine vratila u hrvatsku bez ikakvog konkretnog plana i da sam unatoč svim “sigurnim” poslovnim opcijama izabrala baš put poduzetništva, činim se samoj sebi luda i po nekim konvencionalnim društvenim standardima možda i jesam. Ali ta želja i hrabrost me i dan danas gura i unatoč svim preprekama na koje sam naišla u zadnjih dvije godine, od onih koje sam mogla izbjeći do onih na koje nisam imala nikakvog utjecaja kao npr. Ova godina Korone, nisam odustala i ne planiram. Ovo iskustvo nikada ne bih mijenjala za neki “lakši” put jer da nisam bila dovoljno hrabra izabrati ovaj ne bih nikada upoznala prekrasne ljude, poduzetnike i suradnike koje sam upoznala, naučila vještine koje sam naučila, niti upoznala samu sebe na način koji sam upoznala na ovom poduzetničkom putu.

Tanja Luketić pokrenula je web shop namijenjen ženama

Biznis Tanje Luketić nastao je kao rješenje problema za sve one žene koje ne mogu naći odgovarajuću potporu za svoje grudi, prikladan grudnjak koji se neće nazirati ispod haljine ili pak adekvatnu zaštitu za bradavice. Danas se na web shopu Hawe mogu pronaći samoljepljive trake i zaštite za grudi raznih dimenzija te bešavne i menstrualne gaćice koje ne žuljaju, pružaju maksimalnu udobnost i jačaju samopouzdanje.  | Autor: PR/Hawe PR/Hawe

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

Hawe je nastao veoma slučajno. Šest mjeseci nakon poroda imala sam priliku napokon izaći iz kućne odjeće, obući najljepšu haljinu i zabaviti se na vjenčanju dragog kolege. Sve žene koje su rodile svakako znaju o čemu pričam. No unatoč najsavršenijoj haljini i odličnoj ekipi ja se nisam zabavila koliko sam očekivala. Stalno sam plešući namještala gornji dio haljine i pazila da ne bi došla u neugodnu situaciju. Jednostavno se nisam mogla opustiti. Nakon tog događaja jednostavno nisam mogla prihvatiti činjenicu da u današnje vrijeme na našem tržištu nije dostupan neki proizvod za potporu grudi na koji se žena može osloniti. Jako puno sam istraživala te se sjećam dana kada su stigli prvi primjerci Hawe traka za oblikovanje grudi. Jednostavno kad sam probala rekla sam bivšim kolegicama sva u čudu: „Pa cure moje, ovo je genijalno! Ovo mora biti svima dostupno!”. Bile su to navlake u obliku kapi.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Pa apsolutno me sve veseli u mom poslu. Najviše od svega što sam dobila toliku potporu i predivno okruženje ljudi na kojoj ću biti uvijek zahvalna. Također poruke kupaca su nešto što mi toliko može uljepšati dan. Kada vidite da je vaš proizvod nekome pomogao onda dobijete svoj smisao. Nemam nekih briga vezano za posao. Činim to najviše da ispunim sebe jer uživam u tome.  | Autor: PR/Hawe PR/Hawe

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođena svog biznisa?

Pravi uspješni čovjek bi rekao: „ Nema prepreka, sve su to samo izazovi”. Ali moram reći slijedeće. Svaka žena koja je i mala poduzetnica svjesna je što sve stoji u sjeni. Mali poduzetnik je sam odgovoran za svoju plaću. Nema godišnjih odmora, nema bolovanja, nema slobodnog vremena. Žena u posao ulaže maksimalnu strast, etuzijazam i pozitivnu energiju. Ako žena uz to ima zasnovanu svoju obitelj, vjerujte žena daje sve od sebe u posao. Jako mi bude žao kad naiđem na prepreku druge žene male poduzetnice. Žena stvarno zna ženi biti vuk. I to me rastužuje. Bila sam oduševljena pokretom #womensupportingwomen gdje se podiže svijest o tome. Definitivno smatram da smo zajedno jače i da možemo puno toga zajedno.

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

Narednih 10 godina je jako puno. Svaki dan vas mijenja i izgrađuje kao osobu pa tako i posao. Svakako da imam ciljeve, a jedini cilj mi je da mi kupci vjeruju.

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Ponosna sam na sebe i ljude oko sebe. Znam da je to takav klišej, ali hvala svima. Na svakoj potpori i na svakoj lijepoj riječi. Znam da će ovo pročitati i da će se svatko naći u ovome. Lijepa gesta i lijepa riječ jako puno znači i može vas tako daleko pogurati, pogotovo nas žene.

Suzana Čanađija peče slasne domaće kolače i slastice

Jedna od žena koja je svoju strast pretvorila u posao je i Suzana Čanađija, ponosna vlasnica obrta Cukorpekarka. Domaći kolači s najkvalitetnijim sastojcima i torte po želji za sve prigode njezina su specijalnost. Suzana je, kako nam je i sama ispričala, krenula korak po korak, a s vremenom je napredovao i njen biznis.  | Autor: PR/Imperial PR/Imperial

Kako i kada ste odlučili pokrenuti svoj biznis?

Mali proizvodni obrt Cukorpekarka, koji se temelji na tradicionalnoj izradi kolača i slastica, odlučila sam pokrenuti prošle godine. Rad u korporaciji je monoton, a ovime mogu izraziti svoju kreativnost i to me opušta. Dok se još išlo u ured, na posao sam nosila razne slastice koje su svi hvalili i tako sam odlučila probati. Sve je krenulo iz kuhinje, a nakon prve veće narudžbe nismo imali mjesto za skladištenje i nastala je cijela radionica. Sad nam se ta prva ''velika'' narudžba od 20-ak kg čini smiješna, obzirom da za Božić pečemo i do 200 kg kolača.

Što vas najviše veseli u vašem poslu, a što vas najviše zabrinjava?

Veseli me uljepšati nekome dan i ispuniti njihovu želju tortom kakvu su poželjeli. Najdraže mi je čuti da im torta i kolači nisu samo lijepi, nego najfiniji koje su probali. Osim toga, veseli me učiti nove tehnike ukrašavanja i sve edukacije u vezi s tim.  | Autor: PR/Imperial PR/Imperial

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli tijekom vođena svog biznisa?

Živim u ruralnom dijelu i velika prepreka je distribucija. Trenutno najveća prepreka je korona koja usporava moj biznis i poslovni napredak, obzirom da nema društvenih događanja i okupljanja. 

Gdje vidite svoj posao u narednih 10 godina?

U narednih 10 godina planiram širiti poslovanje u suradnji s hotelima i restoranima. U planu je uskoro i web shop.  | Autor: PR/Imperial PR/Imperial

Na što ste najponosniji u svom poduzetničkom stažu?

Najponosnija sam jer sam u kratkom periodu došla do cijele radione smještene u našem prostoru. U asortimanu imamo tradicionalne i moderne kolače od orehnjače do macaronsa. Također sam ponosna na to što sve proizvodimo sami od biskvita, krema i ukrasa - nema tu krema i biskvita iz vrećice, te što ljudi prepoznaju kvalitetu i cijene trud.

 | Autor:

Photo: PR/MIKO

Komentari 0