- Kada je u pitanju predviđanje trendova u prehrani, nitko od nas nema kristalnu kuglu
- Dvije godine u pandemiji utjecale su na naše navike i stil života, pitamo se koliko će se svijet još promijeniti
- Unatoč svemu tome, još uvijek se puno uzbudljivih stvari događa u svijetu hrane i prehrane, a za ove se trendove predviđa da će prevladavati u novoj godini
S novom godinom dolazi i mnoštvo novih trendova kojima se veselimo. Prošla godina bila je posvećena pikantnim okusima i klimatski prihvatljivoj proizvodnji hrane, ali nismo mogli predvidjeti popularnost espresso martinija. Pa što je sljedeće? Od sastojaka za jačanje imuniteta do poslastica u restoranima kod kuće (i da, viralnih TikTok jela), ovo je pet prehrambenih trendova za koje se predviđa da će iskočiti 2022.
1. Hrana za jačanje imuniteta je u modi
Gotovo dvije godine nakon početka pandemije, sasvim je prirodno da smo svi malo više usredotočeni na održavanje jakog imunološkog sustava. A s obzirom da se varijante COVID-19 pojavljuju svakodnevno, očekuj da će se taj zdrav način razmišljanja nastaviti i 2022., posebno kroz hranu. Prema kulinarskoj prognozi Nacionalne udruge restorana What's Hot 2022., hrana za jačanje imuniteta (poput probiotičke hrane i povrća bez škroba) jedan je od glavnih trendova za nadolazeću godinu.
2. Restoranski specijaliteti dolaze u naš dom
Godine 2021. počeli smo se vraćati u svoje omiljene restorane, ali česti odlasci u restorane još uvijek nisu uobičajeni. U 2022. godini vidjet ćemo kako jela koja volimo dolaze u naš dom u obliku robe široke potrošnje. Neime, restorani su počeli lansirati vlastite linije pakiranih proizvoda kako bi ublažili poteškoća s kojima se ugostiteljstvo i dalje suočava, a takva praksa još više će se rasprostraniti i učestaliti.
3. Biljno bazirana hrana za smanjenje negativnog utjecaja na planet
Ako si znatiželjna i željela bi promijeniti svoju prehranu, ali još nisi spremna u potpunosti odbaciti meso, dopusti nam da te upoznamo s redukcijom. Ova prehrana je usmjerena na smanjenje negativnog utjecaja koji imamo na planet tako što više vodimo računa o vrstama hrane koju jedemo. Ukratko, to znači ograničiti konzumaciju mesa, jaja i mliječnih proizvoda (bez njihovog potpunog odbacivanja) i odlučiti se za uzgoj stoke na pašnjacima i hranjenje uglavnom vegetarijanskom hranom. Tko zna? Možda ćeš postati vegan 2023.
Čokolada za doručak? Evo kako ti to može pomoći u gubitku kilograma, otkrivaju znanstvenici
4. Društveni mediji su moderna kuharica
Prema izvješću Instacart Year in Groceries, 90 posto ljudi koji kuhaju kod kuće kažu da redovito koriste recepte s društvenih mreža (sjećaš li se viralne pečene fete ili pesto jaja?). Potraži još više recepata inspiriranih društvenim medijima koji će postati dio tvoje rutine. Stručnjakinja za trendove, Laurentia Romaniuk, kaže: "Nove izvedbe i varijacije naše omiljene hrane, uključujući tjesteninu, variva i kaše" će se pojaviti na platformama društvenih medija.
5. Bezalkoholna pića su tu na duge staze
Predviđa se da će napitci bez alkohola i u narednoj godini nastaviti biti u trendu. Bezalkoholni aperitivi kao Ghia, možda su novi na sceni, ali sada kada su ih ljudi isprobali i sviđa im se, mocktail (bezalkoholno piće koje se sastoji od mješavine voćnih sokova ili drugih bezalkoholnih pića) će postati sasvim normalni. IWSR (vodeći izvor podataka, analiza i uvida u globalno tržište alkoholnih pića) predviđa da će se prodaja bezalkoholnih/slaboalkoholnih pića povećati za 31 posto do 2024. godine.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.