Life&style 06. travnja 2021.

Ove kombinacije hrane pomoći će ti da lakše postigneš vitkiju figuru

Shutterstock.
Powered by:
  • Sanjaš o vitkoj liniji? Put do nje popločen je pravilnom prehranom temeljenoj na poželjnijim kombinacijama hrane
  • Često smo upućeni u to što treba izbjegavati, a ovoga puta naš je fokus stavljen na kombinacije namirnica koje mogu pozitivno utjecati na rad našeg organizma
  • Nutricionistička pravila smo potkrijepili primjerima, a donosimo ti i ukusan recept koji kombinira mnogima omiljene namirnice - jaja i šunku

Pravilna prehrana, popraćena povećanom tjelesnom aktivnošću, smatra se osnovom zdravog načina života. Također, ovaj dvojac će odigrati i značajnu ulogu ako želiš drastično promijeniti svoje životne navike i skinuti nakupljene kilograme. Istraživanja su pokazala kako u uspješnom mršavljenju 75 posto čini pravilna prehrana, a ona se smatra i ključem održavanja vitkosti.

No, uz nju se javljaju i brojna pitanja te nepoznanice. Često možemo pronaći podatke koji nam ukazuju na to što treba izbjegavati pa tako i ptice na grani znaju da se trebamo kloniti pretjeranog unosa ugljikohidrata. No, mi ti ovoga puta otkrivamo koje su to poželjne kombinacije hrane, koje ne samo da će razigrati tvoje nepce, već će biti iznimno blagonaklone za tvoj cjelokupni organizam.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Meso valja kombinirati s...

Govedinu je sjajno kombinirati uz mrkvu jer ona obiluje vitaminom A koji se najbolje apsorbira upravo u kombinaciji s proteinima. Bjelančevinama bogata piletina će se sjajno spojiti s paprikom jer ona odlično topi višak kalorija i pomaže tijelu da pretvori hranu u energiju.

Uz losos koji je bogat korisnim omega-3 masnim kiselinama sjajno će pristajati šparoge koje su bogata celulozom i bjelančevinama, a poznate su i kao vrijedni pomagači u izbacivanju suvišne vode iz organizma. Tunjevinu bi pak trebala kombinirati uz đumbir koji pomaže ubrzati rad želuca i umanjiti nadutost.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Zlatno pravilo i njegova iznimka

Načelno, u istom obroku bi trebala izbjegavati kombiniranje bjelančevina (meso, riba, jaja) i ugljikohidrata (kruh, krumpir, žitarice). Nerijetko se ističe i kako treba izbjegavati konzumaciju bjelančevina s drugim bjelančevinama, no ova tvrdnja nije nužno ispravna. 

Proizvodi poput mesa i jaja obiluju proteinima kojima treba puno više vremena da se pravilno razlože u našem organizmu pa se na ovaj način oduzima tijeku energija koja mu je potrebna za pravilan rad. Tome možeš doskočiti tako da uz hranu koja ima dva koncentrirana izvora proteina kombiniraš i povrće s velikom količinom vode u sebi, kao što su to luk, cvjetača, brokula, špinat ili zelena salata. Kao primjer jednog takvog jela donosimo ti recept za jaja iz pećnice sa šunkom i špinatom.

 | Autor: PR/Bottega Veneta PR/Bottega Veneta

Sastojci (za 4 osobe)

150 g PIK Šunke u ovitku

6 jaja

50 g baby špinata

1 dl mlijeka

mini rajčice

maslinovo ulje

sol, papar

Priprema:

Zagrij pećnicu na 170°C. Keramičku posudu za pečenje (promjera oko 25 cm) premaži maslinovim uljem. Ako koristiš metalnu posudu, obloži je papirom za pečenje. Šunku nareži na štapiće, debljine oko pola centimetra. Na dno posude za pečenje stavi listove špinata i šunku. U drugoj posudi razmuti jaja, ulij mlijeko, posoli i popapri pa smjesu izlij preko špinata i šunke.

Mini rajčice nareži na polovice pa ih posloži u jaja s razrezanom stranom prema gore. Peci oko 20-30 minuta, odnosno, dok jaja ne budu čvrsta i ne poprime jaču žutu boju.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Povrće i voće

Zeleno, žuto i crveno povrće za salate te proklijale mahunarke sjajno se povezuju i sa škrobnim namirnicama poput krumpira, pšenice, riže, zobi, raži, tjestenine i kruha. Među najbolje kombinacije povrća ubrajaju se one koje spajaju brokulu i rajčicu, crvenu papriku i crni grah, avokado i zelenu salatu te radič i kelj.

S druge strane, voće je bolje konzumirati samostalno. Razlog tome krije se u činjenici da mu treba tridesetak minuta da prođe kroz želudac, dok koncentriranoj bjelančevini  treba oko dva do tri sata. Zato je voće najbolje jesti kao lagani obrok 30 minuta prije ili sat vremena nakon glavnog jela. Jedina iznimka je kombiniranje voća koje ne fermentira brzo, kao što su banane, jabuke ili kruške, s hranom bogatom složenim ugljikohidratima, kao što su to zob ili proso.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Opcije za zdravi doručak i užinu

Žitarice je načelno sjajno kombinirati i uz sok od naranče, a ovaj spoj se često naziva i receptom za idealan doručak. Druga sjajna solucija za prvi obrok u danu je spoj badema i grčkog jogurta, a nećeš pogriješiti ni ako jogurt spojiš s pahuljicama od mekinja. Ove kombinacije će se pozitivno odraziti na rad tvog probavnog sustava i učinit će čuda za tvoj organizam.

Umjesto nezdravih grickalica, radije posegni za kombinacijom sušenih marelica i badema. Ovaj moćni par pomaže u prevenciji oksidacije lošeg kolesterola i pospješuje rad krvnih žila.

A što se tiče omiljenih napitaka, zeleni čaj bi trebala upotpuniti cijeđenim limunom. Riječ je o kombinaciji koja ima blagotvoran učinak na zdravlje našeg srca. Umjesto šećera, okus svoje kave upotpuni cimetom koji je bogat antioksidansima i smanjuje nakupljanje masnoće, a u paru s kofeinom pomaže u suzbijanju osjećaja gladi.

PIK šunke idealan su odabir za sve one koji žele ukusno jelo, ali i paze na svoje tijelo. Sadrže samo 2% masnoće pa je uz njih vrlo lako biti i sit… i fit! Saznaj više!

 

 

Komentari 0