Life&style
1/19

Neobična strana sasvim običnih predmeta

Većina ljudi nije ni svjesna da se iza svega što uhvate u ruku krije produkt dizajn. Jedna od najuspješnijih produkt dizajnerica u Hrvatskoj, Maja Mesić, otkrila je kako nastaju njeni fantastični proizvodi, što je inspirira i kakav je njen stil.

Bojice, tepih ili možda stol? Produkt dizajnerica Maja Mesić u svim tim običnim predmetima nalazi neobičnu stranu, pa tako njene bojice Boya  imaju oblik kapljice, tepih Coil (trenutno izložen i u Holon Design Museumu u Tel Avivu) se sastavlja poput puzzli, a podmetači 4All služe ne samo za vruće posude, nego i kao ukras. Kako sama kaže za njenu karijeru kriv je njen srednjoškolski mentor koji ju je poznavao bolje nego što je ona poznavala sebe te joj sugerirao studij dizajna: "Oduvijek sam voljela mijesiti, modelirati te sastavljati i rastavljati stvari. Mama mi je sugerirala da nakon osnovne škole upišem Školu primijenjen umjetnosti i dizajna, a mentor me nakon škole usmjerio na studij dizajna. Bila sam mlada i nisam bila sigurna u to, ali na sreću moj mentor me poznavao mnogo bolje nego što dam ja poznavala sama sebe te sam se već na prvoj godini fakulteta okrenula produkt dizajnu."

 | Autor:

Maju većina ljudi prepoznaje upravo po njenim tepisima i bojicama za koje kaže da su njen najbolji proizvod te da nikada neće uspjeti proizvesti nešto slično: "Teško je napraviti takvu savršenu cjelinu  oblika, funkcije i estetike, a Boya su savršena cjelina. Nemaju niti jedne mane, niti jedan razlog zašto ih ne bi trebalo napraviti. Sve oko mojih bojica je konstruktivno i dobro. Dakako, ponekad se moraju raditi kompromisi, ali svejedno uvijek treba težiti savršenstvu i stvaranju više vrijednosti kod proizvoda. On mora imati nešto pametno u sebi."

 | Autor:

Ova produkt dizajnerica čest je gost izložbi u inozemstvu stoga je iz prve ruke mogla opisati razliku između stranih i domaćih sajmova: "Svaki dizajner na svakoj izložbi želi da se njegov rad prepozna i tu nema razlike, bez obzira u kojem dijelu svijeta bili. Naš problem je što u Hrvatskoj nema proizvođača, dok u inozemstvu na sajmove dolaze industrijalci koji traže ideje, mediji koji prate produkt dizajn i sve vrvi ljudima koje dizajn zanima. Kod nas su sajmovi sami sebi svrha, guraju ih dizajneri i Hrvatsko dizajnersko društvo i dobro je da je tako, jer inače ne bi ni njih imali.

 | Autor:

" Maja objašnjava i kako se ona, baš kao i većina njenih kolega, odlučuje na samostalnu proizvodnju jer nema dovoljno ulagača koji bi otkupili prava na sve kvalitetne ideje. Ističe kako je takav oblik investiranja, u kojem dizajner sam izrađuje svoj proizvod, u inozemstvu rijetkost te da tako rade uglavnom studenti. "San svakog dizajnera je da bude freelancer i dobro prodaje svoje ideje nekome tko će ih proizvoditi, ma koliko god mi šutjeli o tome", otkriva Maja koja kaže i kako nema omiljene dizajnere, ali zato ima njihove omiljene proizvode.

 | Autor:

Ono što je posebno u Majinom dizajnu je njen pristup predmetima – on je uvijek višeslojan, pa se tako njeni tepisi zahvaljujući mehanizmu sastavljanja mogu lako transportirati, a Boyama povlačiti linije raznih debljina jednostavnim okretanjem bojice. "Njihova poveznica je razlog njihova postojanja i zato su dinamični. To je jednostavno stvar odgoja osobnog dizajnerskog razmišljanja. Svoj stav uvijek definiraš kroz funkciju, oblik i izgled. Ponekad niti ne dizajniram nešto do kraja jer vidim da nema ta tri bitna elementa, proizvod nije inovativan, a ja se uvijek trudim postići jednu višu dimenziju", kaže mlada dizajnerica koja upravo zato ne voli ideje koje joj padnu na pamet.

 | Autor:

"Ideje se stvaraju od konkretnih stvari. Npr. netko želi da mu dizajniram pisaći stol i tu kreće moje razmišljanje o predmetu: tko će raditi za tim stolom, čime se ta osoba bavi, što će raditi za stolom, gdje će se predmet nalaziti u prostoru, koji materijali su pogodni za izradu stola... tu se razvija konkretan proizvod sa svojim funkcijama i zahtjevima. Ideje koje mi padnu na pamet su često površne, samo s estetikom i funkcijom, a nedostaje im dobro oblikovanje koje dizajnu daje višu vrijednost koja se pokazuje kroz vrijeme" objašnjava Maja.

Photo: None

Komentari 0