Teško je zamisliti konverzaciju putem pametnih telefona ili na društvenim mrežama bez emojija. Međutim, percepcija značenja „smajlića i ekipe“ očito se razlikuje od osobe do osobe
Osim individualnog shvaćanja i interpretacije emojija, istraživanja su otkrila da velik utjecaj na percepciju značenja ima i operativni sustav, odnosno uređaj na kojem se gledaju „crtani likovi“. Glavni primjer za to je emoji – smajlić „koji se ceri, a oči mu se smiju“.
Razlike u komunikaciji
Opis spomenutog emojija trebao bi razjasniti njegovo značenje. Da ponovimo: radio se o „licu koje je razvučeno u grimasu i očima koje se smiju“. Međutim, korisnici iPhonea vide na tom liku nešto sasvim drugačije.
Američki znanstvenici proučavali su neshvaćena značenja emojija. Istraživanje Sveučilišta Minnesota otkrilo je da emojiji u različitim operativnim sustavima imaju različito značenje kod korisnika – i to poprilično.
Surprising results from @grouplens who investigated emoji mishaps.https://t.co/u6LqMAkCt4 pic.twitter.com/nzN1U1SPjY
— UMNComputerScience (@UMNComputerSci) April 6, 2016
To je rezultat regulative koja je određena međunarodnim znakovnim standardom „Unicode“, kojim je određen jedino opis emojija. Primjerice, kako će izgledati „nacereni emoji s očima koje se smiju“, smije svaki proizvođač softwarea i aparata sam odlučiti.
Od teorije do prakse
Na Google-mobitelima je „cereći smajli“ jasno ilustriran kao veselo lice, ima lagano otvorena usta te povišene rubove usana. Međutim, korisnice Aplle telefona vide ga sa širokim ustima koja su totalno ukošena.
For some emoji users, 😁 is closer to 😭 https://t.co/6Rkm8oaiOM pic.twitter.com/CE0TD91ZoR
— Gizmodo (@Gizmodo) April 11, 2016
Dakle, razlika je enormna – i to djeluje na percepciju značenja emojija. U istraživanju je 304 sudionika označilo google-smajli kao nešto pozitivno, a Aplle-korisnici dali su mu negativni predznak.
Takve pogrešne predodžbe pronašli su znanstvenici kod devet od 22 istražena omiljena emojija. Činjenica da postoji najmanje 17 različitih varijanti, ovisno o platformi i programu, još više otežava cijelu priču o percepciji.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.