Life&style
Nek se posvete obitelji umjesto karijeri

Nek se posvete obitelji umjesto karijeri - seksistički plakati preplavili Hrvatsku?

  • "Nek se posvete obitelji umjesto karijeri", "Prirodno je da su im plaće manje", "Više brinu o izgledu, a manje o poslu", "Imaju manje smisla za biznis"
  • Jumbo plakati s ovim seksističkim izjavama pojavili su se u svim većim gradovima Hrvatske i ne možemo ostati ravnodušni - naravno da se ovdje misli na žene
  • Ipak, iza nje se krije kampanja Nije u redu u uredu koja se bori za upravo suprotan cilj, ravnopravnost žena u svijetu rada
  • Otvoren poziv na potpisivanje peticije za zaštitu od otkaza trudnica, žena na rodiljnom i roditeljskom dopustu je ovdje, potpiši ga

Ovi apsolutno seksistički jumbo plakati pojavili su se diljem zemlje, u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Rijeci i nekim manjim gradovima i naravno da izazivaju ljutnju kad ih pročitamo. Zašto seksistički, kad se nijednom rječju ne apelira govori li se o muškarcima ili ženama? Zato jer će većina nas odmah pomisliti da govore o ženama. Ta većina ima i točno određenu brojku - 77% ljudi otprve će shvatiti da se govori o ženskom spolu. Dio njih, ali sigurno puno, puno manji postotak će nakon toga pomisliti i da je pritom riječ o velikoj nepravdi.

Ako vas je natpis razljutio, kao mene (jer znamo u kakvoj zemlji živimo i kako bi mnogi ove tvrdnje glatko potpisali kao istinite), nećete moći a da ne zagrebete malo dublje - jednostavno ne može biti da netko iz čista mira ulaže novac u plakate na kojima su po mnogima čisti truizmi. Kao provoditi kampanju "Nebo je plave boje", ili, da parafraziramo američki izraz, "Papa je katolik". A imam i bezgranični optimizam da se situacija s izjednačavanjem prava žena popravlja, makar sporo.

Kampanja Nije u redu u uredu | Autor: Pr/prettycactus Pr/prettycactus

I doista je tako, a ovi plakati (260 ih je postavljeno diljem Hrvatske) dio su tog nastojanja. Pa tako na svakom stoji i web adresa nijeuredu.com koja vodi na stranicu kampanje Nije u redu u uredu iza koje stoji CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje. Čim klikneš na nju možeš odgovoriti na pitanje: na koga ste prvo pomislili, na muškarce ili žene, kad ste pročitali izjave s početka našeg teksta: "Nek se posvete obitelji umjesto karijeri", "Prirodno je da su im plaće manje, "Više brinu o izgledu, a manje o poslu", "Imaju manje smisla za biznis"?

Klikneš li na odgovor "žene", jedna si od većine (otud nam i ona egzaktna brojka - 77%) koja je prepoznala duboko ukorijenjene predrasude koje uzrokuju rodnu diskriminaciju. Nadalje, ovdje saznajemo podatke kako žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati. U prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca te 22% manju mirovinu. Ulaze u nadzorne odbore čak 12 godina kasnije. Kad im to i pođe za rukom, tamo su usamljene: čak tri muškarca na jednu ženu. Uz sve to, svaku treću ženu pri zapošljavanju se pita o planovima za djecu, što je zabranjeno zakonom.

Kampanja Nije u redu u uredu | Autor: Pr/prettycactus Pr/prettycactus

Upravo zato je CESI pokrenuo peticiju za unaprjeđenje položaja žena na radnom mjestu. Na nijeuredu.com možeš je potpisati, cilj je promijeniti stvari nabolje odnosno poboljšati prava žena na radnom mjestu. A treba poboljšati mnogo toga. Znaš li da se svaku treću ženu pri zapošljavanju pita za planove za djecu što je zakonom zabranjeno? I da su 3/4 prijava diskriminacije po spolu 2020. godine podnijele žene? Ipak, kad se skupi 10.000 potpisa s peticijom će se ići prema nadležnom ministarstvu, ali tek s jednim ciljanim zahtjevom, od brojnih mogućih: da se izmijeni aktualni Zakon o radu koji trudnice i osobe na rodiljnom i roditeljskom dopustu od otkaza štiti samo 15 dana na minimalno godinu dana nakon prestanka ovih uvjeta.   

Nek se posvete obitelji umjesto karijeri | Autor: Pixsell/Ivica Galović Pixsell/Ivica Galović

Akciji su se već pridružile i brojne organizacije (404 agency, Atlantic Grupa, B1 plakati, Erste banka, Generali osiguranje, IKEA, JGL, Hrvatski Telekom, Sveučilište u Rijeci, Wiener osiguranje i Zagrebačka banka), kao i ambasadori i ambasadorice - utjecajni pojedinci i pojedinke iz poslovnog svijeta. Pridruži se i ti svojim potpisom!

Photo: Pixsell/Ivica Galović
  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • krešbe

    Stranica je očito napravljena za promidžbu svjetonazora tvorca stranice. Postotak je nekad 86%, a nekad 72%, nevezano za na koje je pitanje odgovoreno. Štoviše, takvi su brojevi navodnog postotka bili prije dva dana kada sam prvi put nabasao na stranicu ... prikaži još!
  • dalibor07

    Nisu to seksistički nego ironični plakati. Ismijavaju uvriježeno mišljenje mužjaka da su žene manje vrijedne. Usput, ako pokažu mužjaku da su pametnije, protivargument će biti šakama ili cipelom.