Life&style 05. svibnja 2018.

Najbolji trening za svaki dio mjesečnog ciklusa

Thinkstock.

Kad započne prvi dan menstruacije, odnosno kad počne krvarenje, obično pada sportska motivacija. Međutim, nema nikakvih medicinskih razloga zašto bismo za vrijeme mjesečnice prestale trenirati

Naprotiv – za vrijeme menstruacije možemo se baviti bilo kojim sportom koji inače prakticiramo. Ako se netko prvi dan mjesečnice osjeća malo tromo ili ima jake grčeve, neka preskoči dugotrajne kardio-vježbe (poput trčanja) i odabrene nešto laganije, poput joge ili pilatesa.

Tjedan dana nakon mjesečnice 

Kad prođe krvarenje, automatski raste razina testosterona i estrogena u tijelu. Testosteron je u organizmu odgovoran za stvaranje mišićnog tkiva, a estrogen učvršćuje vezivno tkivo između mišića i kostiju – stoga je u to vrijeme idealni trenutak za bavljenje sportom. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Ako uzimaš antibebi pilule koje djeluju na razine hormona u tijelu, onda taj efekt nije toliko jako izražen. U ovoj fazi ciklusa možeš ići do krajnjih sportskih granica. Intenzivni i intervalni trening, kardio, veslanje,  aerobik – optimalno je sve što pokreće tvoj krvotok i topi masnoću.  

U trećem tjednu ciklusa 

Nakon 14 dana drastično pada razina estrogena – a to pak djeluje na našu općenitu razinu energije. U tim danima mnoge žene uzaludno traže sportsku motivaciju. U tom razdoblju često dolazi do ozljeda – jer se trening ne radi pažljivo kao inače. Kako bi se to spriječilo, preporučuje se bavljenje gimnastikom, raditi vježbe istezanja ili pilates – uglavnom, preskočiti intenzivne treninge i sportove. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Tjedan prije mjesečnice 

Kratko prije redovitog krvarenja svaka žena osjeća se drugačije. Česti simptomi PMS-a – poput naglih promjena raspoloženja, nadutosti i sakupljanja vode – mogu smanjiti tjelesne performanse. Osim toga, kratko prije mjesečnice raste tjelesna temperatura (do jednog stupnja) – zbog čega se lakše i brže znojimo. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Baš tada bi trebalo zavezati tenisice te krenuti na sportski teren. Jer ništa nije učinkovitije protiv lošeg raspoloženja od navale endorfina nakon sporta. Plus: zastoj vode u tijelu može se smanjiti znojenjem. Trening ili sport koji povisuje otkucaje srca, ali ne opterećuje jako krvotok (power-joga ili bicikl) u ovom razdoblju čine dobro našem tijelu. 

Komentari 0