Life&style
1/8

"Kvalitetan proizvod lako je prepoznati!"

Kada je u pitanju hrvatski produkt dizajn, mnogi su još uvijek skeptični. Međutim, Ranka Grgić Posavec koja stoji iza projekta Take Me Home vjeruje u hrvatske produkt dizajnere te je odlučila njihove radove okupiti na jednom mjestu i otvoriti trgovinu u kojoj je apsolutno sve s hrvatskim potpisom.

Usprkos tome što hrvatski produkt dizajneri nerijetko osvajaju nagrade u inozemstvu, njihov rad je u domovini poznat uglavnom manjem broju zaljubljenika u dizajn. "Produkt dizajn je skup, teško se nabavlja i brzo izađe iz mode" – sve su to predrasude koje se mogu čuti, a na razbijanju istih marljivo radi Ranka Grgić Posavec koja kaže da se dobrim dizajnom možemo nametnuti svijetu:

 | Autor: Petar Glebov/Pixsell Petar Glebov/Pixsell

"Na otvorenje Take Me Homea potaknula me želja da se posjetiteljima Zagreba ponude drugačiji, kvalitetniji hrvatski proizvodi umjesto uglavnom nemaštovitih klasičnih suvenira. Smatram da se naša zemlja vrlo dobro može prezentirati i promovirati kroz kvalitetan dizajn. Hrvatska ima velik broj talentiranih ljudi kojima treba dati priliku da proizvedu i prodaju svoje proizvode."

Take Me Home smjestio se u samom centru grada, u Tomićevoj ulici nadomak uspinjače. Ranka kaže kako njen naziv jasno i nedvosmisleno poziva kupce da sa sobom ponesu nešto kvalitetno i originalno što će ih kroz stalnu uporabu i zadovoljstvo proizvodom podsjećati na posjet Hrvatskoj u najboljem mogućem svjetlu. Trgovinom su oduševljeni turisti, ali i dizajneri čiji su proizvodi dobro prezentirani, kao i javnost koja se na ovaj način sve više upoznaje s dizajnom.

 | Autor: Petar Glebov/Pixsell Petar Glebov/Pixsell

"Kvalitetan proizvod lako je prepoznati, tako da su oni koji se najbolje prodaju ujedno i najkvalitetniji i naši favoriti – 'Boya' Maje Mesić, 'KRTZ!' Tee Janković, 'Croatia as it is' i 'Croatia a la carte' Superstudija 29, Brokula&Ž, proizvodi Filipa Gordona Franka, BašČipka grupe VIL*e zapravo, ima ih previše za sve nabrojati! Posebno smo ponosni na našu suradnju s udrugama za promicanje inkluzije (uključivanje osoba s posebnim potrebama u rad i normalan život) kao što su Cira Zagreb, Mivaart Belišće i svima poznat URIHO, čiji štićenici izrađuju dizajnirane proizvode koji se također odlično prodaju. To su kolekcije 'Žiraha' i 'Ijuju!' te meni posebno drage drobilice za lavandu", objašnjava Ranka.

Ova poduzetnica ističe kako je hrvatski produkt dizajn u posljednjih nekoliko godina dobio na promociji i vidljivosti kroz razne manifestacije kao što su Dan D, Produkteka i sada novi Tjedan dizajna Zagreb, kroz podršku Hrvatskog dizajnerskog Društva i Centra za dizajn pri HGK, ali i kroz mnoge privatne inicijative i pokretanje dizajnera u vlastite poduzetničke pothvate.

 | Autor: Petar Glebov/Pixsell Petar Glebov/Pixsell

"Glavni problem je definitivno proizvodnja koja je prvenstveno vrlo skupa te problematična zbog nedostatka volje nekih majstora i obrtnika za kvalitetnom suradnjom s dizajnerima ili izradom manjih serija, ali i zbog cjelokupne situacije u državi. U našoj trgovini imamo nekoliko proizvoda koji su proizvedeni izvan Hrvatske iz razloga što nije bilo moguće pronaći proizvođača, materijal ili organizirati lokalnu proizvodnju i to nas jako žalosti", kaže Ranka i dodaje kako se domaći dizajn sve više cijeni.

"Mi smo izuzetno pozitivno iznenađeni brojem naših ljudi koji su prepoznali ovaj projekt i koji su oduševljeni što na jednom mjestu mogu kupiti različite proizvode hrvatskih dizajnera. Imamo doista velik broj domaćih kupaca, svih dobi i ukusa i od srca se zahvaljujemo našim sugrađanima koji nas podržavaju od samog otvorenja do danas", dodaje.

 | Autor: Petar Glebov/Pixsell Petar Glebov/Pixsell

Osim u Tomićevoj ulici, proizvode iz asortimana Take Me Home trgovine moguće će biti nabaviti u još nekoliko strateških gradova na obali, franšizno ili u partnerstvu, ali kažu kako do tog cilja planiraju doći, pomalo i malim koracima.

Više slika pogledajte u galeriji...

Photo: None

Komentari 0