Kada je u pitanju hrvatski produkt dizajn, mnogi su još uvijek skeptični. Međutim, Ranka Grgić Posavec koja stoji iza projekta Take Me Home vjeruje u hrvatske produkt dizajnere te je odlučila njihove radove okupiti na jednom mjestu i otvoriti trgovinu u kojoj je apsolutno sve s hrvatskim potpisom.
Usprkos tome što hrvatski produkt dizajneri nerijetko osvajaju nagrade u inozemstvu, njihov rad je u domovini poznat uglavnom manjem broju zaljubljenika u dizajn. "Produkt dizajn je skup, teško se nabavlja i brzo izađe iz mode" – sve su to predrasude koje se mogu čuti, a na razbijanju istih marljivo radi Ranka Grgić Posavec koja kaže da se dobrim dizajnom možemo nametnuti svijetu:
"Na otvorenje Take Me Homea potaknula me želja da se posjetiteljima Zagreba ponude drugačiji, kvalitetniji hrvatski proizvodi umjesto uglavnom nemaštovitih klasičnih suvenira. Smatram da se naša zemlja vrlo dobro može prezentirati i promovirati kroz kvalitetan dizajn. Hrvatska ima velik broj talentiranih ljudi kojima treba dati priliku da proizvedu i prodaju svoje proizvode."
Take Me Home smjestio se u samom centru grada, u Tomićevoj ulici nadomak uspinjače. Ranka kaže kako njen naziv jasno i nedvosmisleno poziva kupce da sa sobom ponesu nešto kvalitetno i originalno što će ih kroz stalnu uporabu i zadovoljstvo proizvodom podsjećati na posjet Hrvatskoj u najboljem mogućem svjetlu. Trgovinom su oduševljeni turisti, ali i dizajneri čiji su proizvodi dobro prezentirani, kao i javnost koja se na ovaj način sve više upoznaje s dizajnom.
"Kvalitetan proizvod lako je prepoznati, tako da su oni koji se najbolje prodaju ujedno i najkvalitetniji i naši favoriti – 'Boya' Maje Mesić, 'KRTZ!' Tee Janković, 'Croatia as it is' i 'Croatia a la carte' Superstudija 29, Brokula&Ž, proizvodi Filipa Gordona Franka, BašČipka grupe VIL*e zapravo, ima ih previše za sve nabrojati! Posebno smo ponosni na našu suradnju s udrugama za promicanje inkluzije (uključivanje osoba s posebnim potrebama u rad i normalan život) kao što su Cira Zagreb, Mivaart Belišće i svima poznat URIHO, čiji štićenici izrađuju dizajnirane proizvode koji se također odlično prodaju. To su kolekcije 'Žiraha' i 'Ijuju!' te meni posebno drage drobilice za lavandu", objašnjava Ranka.
Ova poduzetnica ističe kako je hrvatski produkt dizajn u posljednjih nekoliko godina dobio na promociji i vidljivosti kroz razne manifestacije kao što su Dan D, Produkteka i sada novi Tjedan dizajna Zagreb, kroz podršku Hrvatskog dizajnerskog Društva i Centra za dizajn pri HGK, ali i kroz mnoge privatne inicijative i pokretanje dizajnera u vlastite poduzetničke pothvate.
"Glavni problem je definitivno proizvodnja koja je prvenstveno vrlo skupa te problematična zbog nedostatka volje nekih majstora i obrtnika za kvalitetnom suradnjom s dizajnerima ili izradom manjih serija, ali i zbog cjelokupne situacije u državi. U našoj trgovini imamo nekoliko proizvoda koji su proizvedeni izvan Hrvatske iz razloga što nije bilo moguće pronaći proizvođača, materijal ili organizirati lokalnu proizvodnju i to nas jako žalosti", kaže Ranka i dodaje kako se domaći dizajn sve više cijeni.
"Mi smo izuzetno pozitivno iznenađeni brojem naših ljudi koji su prepoznali ovaj projekt i koji su oduševljeni što na jednom mjestu mogu kupiti različite proizvode hrvatskih dizajnera. Imamo doista velik broj domaćih kupaca, svih dobi i ukusa i od srca se zahvaljujemo našim sugrađanima koji nas podržavaju od samog otvorenja do danas", dodaje.
Osim u Tomićevoj ulici, proizvode iz asortimana Take Me Home trgovine moguće će biti nabaviti u još nekoliko strateških gradova na obali, franšizno ili u partnerstvu, ali kažu kako do tog cilja planiraju doći, pomalo i malim koracima.
Više slika pogledajte u galeriji...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.