- Čak 73 posto ispitanih žena i djevojaka u istraživanju koje je proveo brend Dove vjeruje da oglašavanje postavlja nerealne standarde ljepote – one koje većina nikada ne bi dosegla
- Stoga je tijekom istraživanja iskočio i podatak da bi jedna od pet žena dala pet(!) godina svog života samo da bi mogla živjeti prema svojim idealima ljepote
- Zvuči nevjerojatno...
Prije 20 godina je brand Dove pokazao svijetu „kako ljepota izgleda kada je stvarna“ s kampanjom #RealBeauty. To je označilo početak dugoročne predanosti branda portretiranju žena onakvima kakve izgledaju u stvarnom životu. Dove i danas svoje fotografije označava vodenim žigom 'No Digital Alteration' kako bi transparentno pokazao da te slike nisu retuširane. Kako bi obilježili 20. obljetnicu svoje kultne kampanje #RealBeauty, Dove je proveo najopsežniju studiju ljepote na svijetu kako bi razumio kako su se perspektive o ovoj važnoj temi razvijale među ženama i djevojkama u posljednja dva desetljeća.
Premda je bilo nekih pozitivnih promjena, čini se kako je još dug put pred nama, a neki rezultati objavljeni u 'The Real State of Beauty: Global Report' o ovoj temi su šokantni. Najveće svjetsko istraživanje koje je ikada naručio neki kozmetički brend otkrilo je da bi jedna od pet žena bila spremna odreći se pet godina svog života kako bi zadovoljila svoje standarde ljepote. Istraživanje je uključilo sudionike iz 20 različitih zemalja.
Istraživanje također pokazuje da 73 posto ispitanih žena i djevojaka vjeruje da oglašavanje postavlja nerealan standard ljepote koji većina nikada neće postići. Ovakav rezultat ne čudi, jer se svakodnevno susrećemo sa savršeno fotošopiranim slikama besprijekornih modela koje nam sugeriraju da je to ideal. Međutim, stvarnost je drugačija, jer su te slike često rezultat sati stiliziranja, profesionalnog šminkanja i naknadne obrade fotografija na računalu.
Konstantnim suočavanjem žena s takvim fotografijama šalje im se poruka da mogu biti lijepe samo ako zadovolje te nerealne standarde. Premda se sve više brendova već oglašava s autentičnijim kampanjama, problem je još daleko od rješenja.
Što se događa kada neprestano težimo idealima ljepote?
Poriv za usklađivanjem sa standardima ljepote može imati ozbiljan utjecaj na tjelesno i mentalno zdravlje žena. Stalna samokritičnost i težnja za savršenstvom može dovesti do pada samopoštovanja, depresije, pa čak i poremećaja prehrane. Žene koje su konstantno izrazito samokritične prema svom izgledu često zanemaruju vlastite potrebe i gube iz vida ono što je u životu doista važno.
Studija branda Dove jasno pokazuje da opsesija ljepotom ima značajan utjecaj na živote žena. Šokantno je da je toliko žena spremno odreći se godina svog života kako bi se prilagodile nerealnim standardima ljepote. Društvo hitno treba promisliti i pomaknuti fokus s vanjske ljepote na unutarnju snagu i samoprihvaćanje. Na svima nama je da se borimo protiv pritiska ljepote i podržimo žene da svoje vrijeme ulože u smislene i ispunjavajuće aktivnosti - umjesto da ga troše u beskrajnoj potrazi za savršenstvom.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.