- Imaš vlastiti biznis, ali on ne napreduje onako kako si zamislila? Želiš bolje rezultate i mnogo više od onoga što sada ostvaruješ? Kampanja missSMART powered by Vichy je tu da ti pomogne oko niza poslovnih pitanja i problema
- Mnoge se poduzetnice pitaju gdje povući crtu između svoje privatnosti i svojih zaposlenika
- Za missSMART savjetuju psihologinje Jasna Belamarić i Nevena Tolanov
Mnoge influencerice razvile su posao prezentirajući svijetu svoju privatnost. Mnogi akteri popularne kulture, poput pjevačica i pjevača, glumica i glumaca, 'bildaju' svoje karijere dijeleći s javnosti veće ili manje isječke svog privatnog života. Ipak, to su sve javne osobe koje su prilikom izbora svoje karijere bile svjesne – posao i privatni život neminovno će se ispreplesti. No, pitamo se treba li, i ako da, gdje povući crtu između privatnog i poslovnog u uredu kada si ti na vrhu hijerarhijske piramide, a ispod tebe tvoji zaposlenici?
Bilo je baš slatko i dirljivo gledati međugeneracijsku bliskost i povjerenje koje su razvijali protagonisti filma 'Pripravnik' u kojem je stažist svojim mudrim savjetima usmjeravao kako poslovni, tako i privatni život svoje šefice na pravi put, slušao o drami njezinog razvoda i držao joj kosu dok je povraćala nakon čaše više, ali ne možemo se ne zapitati ima li takvo što sretan kraj samo u filmu?
Zato smo potražili odgovore stručnjakinja i evo što nam je o toj temi odgovorila Nevena Tolanov, psihologinja i poslovna savjetnica:
„Osobne priče, svjedočanstva, životne krize i izazovi se koriste kao kontekst koji daje ljudsko lice svakom poslu. Svjedočimo brojnim novim poslovima i digitalnom poduzetništvu u kojem je sama poduzetnička ideja osoba čije se mišljenje cijeni, prati, koristi kao uzor ili recept življenja - poput influencerica. S druge strane, u poduzetništvu, kao i u svim ostalim odnosima na poduzetnici je odgovornost koliko svoje osobnosti će podijeliti, gdje će postaviti granicu između javne i privatne slike o sebi. Reći NE je svakako važna vještina koja samosvjesnim poduzetnicama pomaže da upravljaju granicama svoje privatnosti, ali i da prihvate posljedice koje će im znatiželjna okolina nametnuti".
Da sama poduzetnica određuje i povlači granicu između svog poslovnog i privatnog, slaže se i Jasna Belamarić, trenerica i konzultantica s višegodišnjim iskustvom na području edukacije i razvoja ljudskih potencijala. Ali, dodaje da ta granica ne treba (a i ne može) biti toliko strogo povučena:
“Baveći se poduzetništvom gradite odnose s klijentima i suradnicima i ako to dobro radite, prilično je teško da ih cijelo vrijeme držite na distanci i ne dozvoljavate zbližavanje s njima. Dobra vijest je da to nije ni potrebno. Iako su, naravno, važne granice profesionalnosti, naša kultura često povezuje privatno i poslovno na jedan ugodan način. Tko nije nikad zaglavio na kavi s klijenticom i stigao do osobnih tema? Šteta je inzistirati na uštogljenosti i distanciranosti ako možete uspostaviti uzajamno srdačan odnos. Na taj način zapravo učvršćujemo poslovne odnose.“
No, naravno pri tome je važno voditi računa da nam klijentica ili suradnica nije 'frendica' i da previše dijeljenja naše privatnosti, pogotovo problema, može biti opterećenje za poslovni odnos. Tvoji zaposlenici ni poslovni partneri ne trebaju znati sve detalje tvojih financijskih ili ljubavnih teškoća. "Othrvajte se iskušenju da im sve o njima ispričate uz treću čašu vina", savjetuje Jasna Belamarić.
Konzultantica otkriva kako je u svom uredu važno naći zdravi balans. „Kroz godine svi izgradimo odnose s ljudima oko nas. Veselimo se njihovim uspjesima, dobivamo i dajemo podršku kad imamo probleme ili loš dan. Bez osobnog odnosa punog uvažavanja i razumijevanja, vaši ljudi se neće zauzeti za vas kad bude potrebno. Uvijek možete nastojati dobiti njihov maksimalan angažman putem prisile, ali rezultati neće biti ni blizu toliko dobri kao kad s puno odanosti stanu iza vas jer ste vi ranije mnogo puta stali iza njih.“ No, građenje dobrih odnosa punih razumijevanja ne znači da tvoji zaposlenici o tebi trebaju znaju više nego ti o njima, napominje Jasna Belamarić i dodaje: "Niti znači da bi trebali tolerirati vaš 'bad hair day' u kojem se otresate na njih. Ili da im prepričavate jutarnju svađu s mužem.“
Ne postoje nužno zadane granice prikladnog i neprikladnog sadržaja, ali dijeleći svoje hobije i interese u pravilu ostajete u sigurnoj zoni, kao i s modnim i beauty temama. Partnerske i roditeljske teme mogu biti most prema nešto većem zbližavanju dijeljenjem zajedničkih iskustava, dok bi osobne financije, seks, zdravstveni i obiteljski problemi spadali u teme o kojima obično ne želiš razgovarati u poslovnom okruženju.
„Političke teme i stavovi u ovako polariziranom društvu mogu predstavljati veliki rizik za poslovanje – što ako otkrijete da je vaša izuzetno simpatična klijentica vatrena zagovornica vama potpuno neprihvatljive političke opcije? Još važnije, što ako ona to ustanovi o vama?“ zaključila je Jasna Belamarić.
Očito je da neke stvari na poslu koji vodiš ne trebaš dijeliti. Ti ćeš sada, uz savjete naših stručnjakinja, najbolje znati odrediti gdje povući crtu, koje stvari ćeš otkriti, a koje ćeš skriti.
Dobri i srdačni međuljudski odnosi s kolegama, zaposlenicima ili poslovnim klijentima uvelike će ti olakšati stres i izazove s kojima se svakodnevno suočavaš. Ponekad ti sigurno trebaju mali poticaji koji će te osnažiti, a zdrav i dobar odnos s ljudima s kojima radiš definitivno je jedan od boljih načina za to. No baš kao što je tebi uslijed stresnih situacija ponekad potrebno osnaživanje i podrška okoline, i tvojoj koži također je ponekad potreban mali boost. Zato je Vichy Minéral 89 booster odličan saveznik za tvoju kožu - osim što će je osnažiti, zaštitit će je od stresa, umora i zagađenja koji se često očituju u obliku sivog i beživotnog tena.
Sa samo 11 sastojaka, Minéral 89 booster bit će tvoj najbolji partner za snažniju i puniju kožu zdravog sjaja. Zahvaljujući jedinstvenoj kombinaciji vulkanske vode Vichy, minerala i hijaluronske kiseline, Minéral 89, kao prvi korak u bilo kojoj rutini njege kože, jača barijeru kože te joj daje blistav i zdraviji izgled! A to je baš ono što trebaš da se osjećaš dobro u svojoj koži što će sigurno i drugi primijetiti.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
anaana123
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.