- Putnici i turisti uvijek traže nova, uzbudljiva odredišta
- Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je trendove putovanja za narednu godinu
- Neke destinacije i trendovi su nas iznenadili – ugodno!
Kako se turisti odlučuju za svoje destinacije za godišnji odmor, što ih motivira da pakiraju kofere i na koje će destinacije obratiti posebnu pažnju u nadolazećoj godini? Na ta pitanja odgovara najnovije izvješće o trendovima putovanja koje su online turistička agencija Expedia i platforma za odmor FeWo-direkt zajedno objavile po drugi put. Izvješće se temelji na analizi internih podataka i globalnoj anketi na više od 20.000 putnika. Ovo su rezultati i šest novih trendova za 2024. godinu.
'Set jetting' - putovanje na lokacije snimanja filmova i serija
'Set jetting' naziv je još uvijek aktualnog trenda u kojem turisti putuju na lokacije koje se mogu vidjeti u poznatim filmovima i TV serijama. Prema istraživanju, u 2024. više od polovice (53 posto) ispitanih već je istraživalo ili rezerviralo putovanje na mjesto koje poznaje iz filma ili serije. Svaki četvrti (26 posto) potvrđuje da je utjecaj medija na planove putovanja porastao u posljednjih godinu dana. Serije, reality formati i streaming produkcije imaju osobito snažan utjecaj na odluke o putovanju, a ove destinacije su u fokusu putnika za 2024. godinu:
Tajland, koji će biti prikazan u trećoj sezoni 'Bijelog lotosa'.
Rumunjska, koja se vraća u središte pozornosti s objavljivanjem druge sezone serije 'Wednesday'.
Malta, koja je poslužila kao mjesto snimanja 'Gladijatora 2'.
Pariz, koji je ponovno u fokusu četvrte sezone 'Emily u Parizu'.
Škotska, koja je glavno mjesto događanja u posljednjoj sezoni 'Outlandera'.
London, Bath i Windsor u Velikoj Britaniji, koji se pojavljuju u novim sezonama 'Bridgertona' i 'Krune'.
'Destination Dupes' – Dvojnici mondenih svjetskih odredišta
Izraz 'dupes', koji zapravo opisuje duplikate ili vrlo slične alternative proizvoda, sada također pronalazi svoj put u turizmu. Takozvani 'destination dupes' nude slično opuštanje ili iskustva kao i njihovi dobro poznati 'dvojnici', ali su manje gužve. Petina (20%) putnika osobito je zainteresirana za skrivene dragulje turističkih odredišta. Čak 34 posto posjetilo je odredište slično popularnom turističkom mjestu, a 47 posto razmišlja o takvom odredištu za svoj sljedeći godišnji odmor.
Sljedeće 'destination dupes' zabilježile su značajan porast upita za pretraživanje u usporedbi s prethodnom godinom: Taipei (dvojnik za Seul), Pattaya (za Bangkok), Paros (za Santorini), Curaçao (za Saint Martin na Karibima), Perth (za Sydney), Liverpool (za London), Palermo (za Lisabon), Quebec City (za Ženevu), Sapporo (za Zermatt) i Memphis (za Nashville).
Koncertni turizam - ljubitelji glazbe putuju svijetom
Utjecaj svjetskih turneja poput 'Eras' Taylor Swift i 'Renaissance' Beyoncé na lokalni turizam već se osjetio 2023. godine. Podaci iz ankete sugeriraju da će se ovaj trend nastaviti. Čak 41 posto putnika izjavilo je da je čak veća vjerojatnost da će otići na koncert 2024. nego 2023. godine. Za gotovo četvrtinu (23%) se putovanje unutar vlastite zemlje podrazumijeva, 15 posto bi čak otputovalo u drugu zemlju kako bi uživo vidjeli određene izvođače ili bendove, a 44 posto također koristi koncerte kao priliku za istraživanje novih destinacija.
Ali postoji još jedan razlog zašto obožavatelji glazbe idu na turneju: cijene ulaznica. Oko 30 posto ispitanih putnika kao razlog putovanja navelo je jeftinije cijene karata na drugim mjestima.
Svaka je prilika prikladna
Nije neuobičajeno da se važni rođendani, Božić i Uskrs ili srebrna godišnjica braka roditelja koriste kao prilika za putovanje s obitelji i prijateljima. Predviđa se da će se to povećati 2024.godine. Prema istraživanju trendova, trećina (34%) ispitanih iduće bi godine voljela provesti više odmora s najdražima. Otprilike jedan od četiri (23%) traži gotovo svaku priliku da provede vrijeme zajedno s obitelji: umirovljenje, promjena posla, unapređenje, pa čak i raskidi služe kao razlozi za nazdravljanje novoj fazi zajedničkog života daleko od doma.
Vanjske vrijednosti postaju sve važnije
Kada tražiš kuću za odmor, vanjski sadržaji igraju sve važniju ulogu: od hidromasažnih kada do prostranih vrtova, krovnih terasa i vanjske kuhinje i roštilja. Više od jednog od pet (22%) putnika potvrđuje da su ti čimbenici važniji od uređenja interijera pri odabiru kuće za odmor. Podaci istraživanja pokazuju da 42 posto putnika rezervira smještaj za odmor sa značajkama koje ne mogu koristiti kod kuće. Čak 28 posto pridaje posebnu važnost širokom rasponu vanjske opreme.
Generacija AI - Putovanje s umjetnom inteligencijom
Korištenje AI alata kao što je ChatGPT poremetilo je cijele industrije u 2023. godini - uključujući i turizam. Ne nazire se kraj entuzijazmu za ovu novu tehnologiju, naprotiv, čini se da će 'generacija umjetne inteligencije' 2024. godine biti punoljetna i sve više će koristiti umjetnu inteligenciju za planiranje putovanja. Polovica putnika zainteresirana je za planiranje svojih budućih godišnjih odmora uz pomoć umjetne inteligencije. Čak 27 posto već smatra tehnologiju vrlo korisnom jer pojednostavljuje i ubrzava procese, a 39 posto ispitanih kaže da im umjetna inteligencija pomaže pronaći odgovarajući smještaj. Već 35 posto putnika koristi je za istraživanje lokalnih aktivnosti, 33 posto za usporedbu letova, a 19 posto koristi je za promjenu ili otkazivanje rezervacije.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
manfred
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.