Life&style 28. travnja 2022.

2.900 miss7 čitateljica sudjelovalo je u najvećoj anketi o menstruaciji u Hrvatskoj - evo što kažu

Powered by:
  • U sklopu projekta ''miss7 & Violeta: Let's talk about Period'' napravili smo veliku anketu o menstruaciji
  • Zanimalo nas je govore li žene nerado o mestruaciji, stigmatizira li društvo žene kada je riječ o menstruaciji, mogu li si žene priuštiti higijenske proizvode i još puno toga...
  • U anketi je sudjelovalo 2.900 miss7 čitateljica, a evo koji su rezultati

Iako je menstruacija prirodan, sastavni dio života svake žene, mnoge žene svih dobnih skupina je se stide, osjećaju se nelagodno o njoj govoriti ispred ukućana ili se boje da će biti neshvaćene ako svom nadređenom ukažu na menstrualne bolove. Za to je zaslužno društvo u kojem živimo, koje i u 21. stoljeću na menstruaciju gleda kao na tabu temu o kojoj je suvišno javno govoriti.

Naš cilj je to promijeniti. U suradnji s Violetom miss7 je pokrenuo projekt ''miss7 & Violeta: Let's talk about Period'' kojim potičemo žene (ali i muškarce) da otvoreno i bez srama govore o menstruaciji i time prekinu stigmu koja je na nju stavljena. Htjeli smo otvoreno s našim čitateljicama porazgovarati o menstruaciji, kako je osjećaju, kako je podnose, što im je u vezi nje teret, a što im pruža olakšanje. Namjeravali smo doznati kakve higijenske proizvode kupuju i koriste, koliko su im dostupni, smatraju li da na našem tržištu mogu pronaći sve što im treba i ako ne, što im nedostaje. 

Željeli smo da ovo bude najveći, najotvoreniji i najiskreniji razgovor na ovu temu. I u tome smo uspjeli. U anketi je sudjelovalo 2.900 miss7 čitateljica koje su svojim odgovorima pomogle iskristalizirati percepciju menstruacije u hrvatskom društvu.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Na pitanje ''Kako nazivaš menstruaciju kad pričaš o njoj?'' uvjerljivu ''pobjedu'' odnio je izraz ''menga''. Dakle 41,3% ispitanica menstruaciju naziva ''menga'', 24,9% njih služi se izrazom ''dobila sam'', 13,8% njih služi se izrazom ''stvari'', a 4,7% ispitanica menstruaciju naziva ''tetka''. Bilo je tu još dosjetljivih naziva za menstruaciju koji se upotrebljavaju u razgovoru s frendicama i kolegicama, kako okolina ne bi shvatila o čemu je riječ, a neki od najoriginalnijih su ''gospođa'', ''glupača'', ''đavo došao'', ''nisam trudna!'', ''crvena prijateljica'', ''gospođa Nepogoda'', ''tetka iz crvenih njiva'', ''susjeda'', ''crveni Nijagarini slapovi'', ''Vještica'' i ''Crvenkapica''.

 | Autor: Na uzorku miss7 čitateljica da se zaključiti kako je jednoj trećini Hrvatica neugodno reći da imaju menstruaciju. Od 39,6% ispitanica koje su se izjasnile da im je neugodno reći da imaju menstruaciju, njih 19,4% najneugodnije je to reći na poslu, a 15% njih u obitelji. 2,6% izjasnilo se da im je neugodno pred prijateljima, a 1,1% pred partnerom.

Anketa je pokazala da su žene itekako stigmatizirane kad je menstruacija u pitanju. Na pitanje ''Je li ti ikad itko rekao da si ljuta, loše raspoložena ili nervozna 'jer sigurno imaš menstruaciju'?'' čak 85,7% žena dalo je potvrdan odgovor. Takve riječi najčešće čuju od partnera (32,5%), od muških kolega (21,7%), pa čak i od prijateljica (14,3%) i kolegica (10,2%).

 | Autor:

Poražavajući je i podatak da se čak 59,3% žena nikada nije usudilo požaliti nadređenima na menstruaciju ili zbog nje izostati s posla. One koje su se na taj korak odvažile doživjele su iznimno korektnu reakciju (17%), pristojnu, ali suzdržanu reakciju (8,7%), pomalo osuđujuću reakciju (5%), omalovažavajuću reakciju (1,1%), ostalo (8,9%).

Pozitivan je podatak da većina žena može potpuno otvoreno razgovarati o menstruaciji sa svojim partnerom (84,9%). S druge strane, 6,1% ispitanica otkrilo je da im je neugodno pričati o menstruaciji s partnerom, dok je 6,3% ispitanica reklo da je na istu temu neugodno pričati njihovim partnerima, a 2,7% ispitanica je reklo kako ni njima, ni partneru nije ugodno pričati o menstruaciji.
74,9% žena smatra da naše društvo ili dio društva menstruaciju doživljava sramotnom, dok se 25,1% njih s time ne slaže.

Zanimljivi rezultati ankete tiču se najčešćih zabluda i mitova o menstruaciji. Naime, da se za vrijeme menstruacije ne smije vježbati smatra 3,8% žena, da se za vrijeme menstruacije ne smije prati kosa smatra 6% žena, da za vrijeme menstruacije žena ne može ostati trudna smatra 15,6% ispitanica, a da se mjesečni ciklusi usklade kad žene provode puno vremena skupa smatra 40,4% ispitanica. Najviše njih (46,1%) smatra da nijedna od navedenih tvrdnji nije istinita.

 | Autor: Anketom smo ustanovili da je mnogim ženama na radnom mjestu neugodno reći da imaju menstruaciju, no zanimalo nas je bi li ženama bilo neugodno kada bi im se za vrijeme menstruacije na poslu pojavila vidljiva mrlja - 72% njih reklo je da bi im bilo neugodno, 25,9% njih u toj bi situaciji reagiralo normalno, jer smatraju da je menstruacija sasvim prirodna stvar, a tek 1,8% ispitanica bilo bi ponosno što su žene.

Hrvatska je od 1. travnja 2022. smanjila PDV na higijenske uloške i tampone s 25% na 13%, što je svakako pozitivan pomak, a anketa je pokazala da je ova vladina odluka itekako bila potrebna. Naime, 16,7% ispitanica reklo je kako im nije lako priuštiti si higijenske proizvode.

Na sreću svih žena u Lijepoj Našoj, postoje brendovi koji rade na osvještavanju teme menstrualnog siromaštva u Hrvatskoj, što podržava 98,8% žena. Violeta je jedan od tih brendova čijim bi se primjerom trebale voditi i druge tvrtke u Hrvatkoj. Kao brend koji kroz svoje proizvode živi sa ženama i razumije njihove potrebe, Violeta je učinila prvi korak u borbi protiv menstrualnog siromaštva, pokrenuvši akciju ''Biti žena je krvav posao'' tijekom koje je donirala čak 150.000 komada higijenskih uložaka We Care za 3.824 djevojke, korisnice učeničkih domova u Hrvatskoj.

 | Autor: Za akciju ''Biti žena je krvav posao'' zna 73,4% ispitanica, a Violeta We Care higijenske uloške koristi čak 73,2% žena. Percepcija žena u Hrvatskoj o Violeta We Care brendu također je vrlo pozitivna. Ispitanice su najviše pohvalile ''omjer cijene i kvalitete'' Violeta We Care proizvoda koji im pružaju ''udobnost i sigurnost''. 

Violeta We Care aktivno brine o ženama i za njih bira samo najbolje. S AIR FIT ulošcima svaka žena može bez straha i sa stavom zauzeti bilo koju pozu. Jer može biti sigurna da će pri tome ostati suha i zaštićena. Kako se kreće ona, tako se kreće i uložak s njom. A na njoj je samo da bude svoja i pokaže stav. Svaki dan u mjesecu.

 | Autor:

Komentari 0