- U svijetu mode uvijek postoje uzbudljive vijesti koje izazivaju pometnju u industriji
- Upravo je stigla jedna takva: poznati dizajner Glenn Martens imenovan je novim kreativnim direktorom kuće Maison Margiela
- Martens, koji je već stekao međunarodno priznanje s vlastitom etiketom Y/Project i kreativni je direktor u Dieselu od 2020. godine, sada će svoju viziju i inovativne pristupe unijeti u Margielinu filozofiju dizajna
Službeno je: dizajner Glenn Martens preuzeo je mjesto kreativnog direktora kuće Maison Margiela. Tom prigodom je izjavio: „Izuzetno sam počašćen što se mogu pridružiti nevjerojatnoj kući Maison Margiela, zaista jedinstvenoj kući koja desetljećima nadahnjuje svijet.”
Belgijski dizajner, koji će ostati kreativni direktor Diesela, zamijenit će Johna Galliana, koji je nadzirao Margielu između 2014. do prošle godine. O imenovanju se uvelike spekuliralo otkako je Martens napustio Y/Project u rujnu 2024. godine. Proveo je 11 godina u toj nezavisnoj etiketi sa sjedištem u Parizu, koja je u međuvremenu zatvorena. Njegov komercijalni uspjeh u Dieselu, u kombinaciji s duhovitošću i briljantnošću njegova kritički hvaljenog rada u Y/Projectu, s pravom ga je učinio prvim kandidatom za poziciju na koju je sada i došao.
Također postoje neke upečatljive paralele između karijera povučenog osnivača kuće Martina Margiela i novog kreativnog direktora.
Osim što su obojica Belgijanci, i Martin Margiela i Glenn Martens diplomirali su na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u Antwerpenu: Margiela 1979., a Martens 2008. godine. Obojica su se preselila u Pariz kako bi unaprijedili svoje karijere i obojica su počela raditi za Jean Paula Gaultiera: Margiela 1984., a Martens 2008. godine. Tu su im se putevi razišli. Margiela je osnovao svoj istoimeni brend 1988. godine. Sljedeći korak njegovog konačnog nasljednika, Martensa, bio je preuzimanje kormila u Y/Projectu 2013. godine.
Dok je Martens ekspresivan, promišljen i vrlo zabavan sugovornik kada je u pitanju rasprava o kolekcijama koje su dizajnirali on i njegovi timovi, Margiela je nakon osnivanja svoje kuće izbjegavao svaki publicitet - odbijajući se čak i nakloniti nakon revija njegove kuće. Govoreći u dokumentarcu 'Martin Margiela: In His Own Words' iz 2019., rekao je: „Ponekad mi je žao što sam morao donijeti ovu odluku kako bih se spasio, jer je teško stvoriti ime ako mu ne možeš dati lice. Kolekcije onda moraju biti vrlo napredne. Ali, znao sam da mogu dati više ako se osjećam zaštićenim.”
Ako je Margielina anonimnost poticala njegovu mističnost, kolekcije i revije koje je proizvela njegova kuća učvrstile su njegovu reputaciju - i inspirirale pridjev 'margelianski'. Njegov brend minimalizma radikalno je narušio eksces modne ortodoksije kasnih 1980-ih i uveo novi oblik modernizma u novo desetljeće. Prisjetio se u spomenutom dokumentarcu: „Prvo smo se borili da nas ljudi ne razumiju, ali onda sam se bojao da nas ljudi previše dobro razumiju. Pao sam u depresiju. Cijelo vrijeme radilo se o kopijama kopija kopija.”
OTB grupa Renza Rossa stekla je većinski udio u kući 2002. godine i radila je s osnivačem sve dok nije objavio da se povlači 2009. godine. Novog kreativnog direktora imenovali su tek 2014. - Johna Galliana.
Glenn Martens je imenovan kao kreativni direktor Diesela 2020. godine i od tada je uvelike pridonio etiketi - koja je također u vlasništvu matične tvrtke Margiela OTB - 2023. godine je prodaja Diesela porasla 13 posto. Uvelike je povećao bazu kupaca „Gen Z brenda“, sa 16 do 25-godišnjacima, koji sada predstavljaju 36 posto kupaca.
Pred Glennom Martensom su sada novi izazovi, baš nas zanima što sprema…
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.