Beauty
1/10

Zašto smo opsjednuti lakovima za nokte?

Ono što su nekada bile Louis Vuitton torbica ili Birkinica, danas su lakovi za nokte. Nevjerojatno je koliko je porasla njihova popularnost u samo posljednjih nekoliko godina, posebno uzmemo li u obzir da imaju dugu i bogatu povijest. Kako se mijenjaju trendovi u hrvatskoj te koje nijanse najviše volimo otkrila nam je i Dijana Kokot iz salona Šmizla.

Prije samo desetak godina bilo je nezamislivo da žene diljem svijeta dožive jednaku pomamu za nekim kozmetičkim proizvodom, ali posljednja svjetska ekonomska kriza donijela je upravo to. Nakon što su skresani budžeti i izgubljena radna mjesta manolice, louboutinke, birkinice i ostale kultne modne komade učinile još nedostižnijim, žene su se više no ikad okrenule kozmetici. Jedan od razloga zašto je tako je i što je jeftinije pratiti beauty, nego modne trendove.

"Osim kvalitetnog laka u omiljenoj boji, dovoljne su njegovane ruke, uredne zanoktice i lijepo oblikovani nokti", otkrila je Dajana Kokot iz kozmetičkog salona Šmizla tajnu lijepih noktiju.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

I baš kao što su se njihove bake za vrijeme prve ekonomske krize okretale kupovini ruža radije nego haljine, 2012. Amerikanke su na lakove potrošile 768 milijuna dolara na lakove, čak 32% više nego u prethodnoj godini. Da stvar bude zanimljivija, čak 33% njih ima preko 25 bočica laka. No, kako je sve počelo?

Od aristokracije do luksuza koji si možemo priuštiti

Priča o lakovima za nokte počinje u drevnoj Kini, oko 3000 godina pr. Kr., međutim, tek oko 600. godine pr. Kr. dinastija Zhou počinje koristiti srebrne i zlatne tonove kako bi se obilježila i istaknula od običnog puka, iako povremeno biraju i crnu te crvenu boju. Dinastija Ming nastavlja trend  te u njihovo vrijeme bilježimo prvi recept za lak koji se sastojao od bjelanjaka, želatine, pčelinjeg voska, biljnih pigmenata i gume arabice.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Preko Indije, Srednjeg Istoka i Sjeverne Afrike lak dolazi i u Europu, a zadržava se i na teritoriju Egipta. U Egiptu jarke nijanse poput crvene nosi samo plemstvo, dok puk može birati neutralnije boje. Rimljanke pak ne nastavljaju trend preuzet od drugih naroda, te se u Europi lakovi javljaju ponovno tek u vrijeme renesanse, kada jača trgovina s drugim kontinentima.

Njegova popularnost od tada samo raste, a pravi procvat doživljava u doba prve, a zatim i druge industrijske revolucije. Inspiriran lakovima za aute, početkom 20. stoljeća doživljava pravi procvat, pa već 1932. Revlon postaje prva etablirana kompanija koja u ponudi ima lakove za nokte. Prvi lakovi su bili uglavnom prozirni, crveni, ružičasti, crni ili ljubičasti, a danas je izbor mnogo veći.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

S popularnošću lakova, razvijaju se i razne vrste manikura pa se tako 1920-ih nosi manikura u obliku polumjeseca, s neobojenim korijenom i vrhom nokta, a 1930-ih se vrh ponovno počinje lakirati. Četrdesete ponovno donose manikuru polumjeseca, ali u manjoj mjeri, dok pedesetih volimo bademaste nokte, ali i Revlonove lakove koji postaju ultimativni hit zahvaljujući posebnim kolekcijama u kojima se nalazio i ruž identične nijanse. Najpoznatija takva kolekcija je 'Cherries in the Snow', a zanimljivo je kako je uz 'Revlon Red' ta nijansa laka i ruža i danas među najprodavanijima.

 | Autor:

Šezdesete i sedamdesete obilježavaju nude i svjetlije nijanse. Da bi osamdesetih počeli uživati u neonskim nijansama. Devedesete kao hit boju nameću Chanelovu Vamp (ili Rouge Noir) kao boju desetljeća, a nosila ju je i Uma Thurman u 'Paklenom šundu'. Kao i većina stvari, nastala je sasvim slučajno 1994., kada je Karl Lagerfeld zamolio tadašnjeg direktora dekorativne linije Dominiquea Moncourtoisa da odabere boju koja će dobro izgledati na crno-bijelim slikama. Pošto Chanel u svom asortimanu nije imao odgovarajuću boju, preko crvenog laka nanio je crni marker, a sve prelakirao prozirnim lakom i zvijezda je bila rođena!

Novi milenij s naglaskom na nokte

U 21. stoljeću ulazimo u doba trendovskih ekstrema. Pasica na hlačama postaje sve niža, majice sve kraće, cipele sve špičastije, dok nokti postaju sve dulji i dulji. Posebno popularna postaje nadogradnja noktiju pomoću tipsi, ali i geliranje noktiju, sve nerijetko nadograđeno bijelom francuskom manikurom. S vremenom ukrašavanje noktiju ide sve dalje i dalje, pa tako postaje poseban način izražavanja, bilo osobnog stava ili pak vještine manikerke.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Međutim, čini se kako su takvi nokti polako izašli iz mode, posebno nakon što je tadašnji kreativni direktor Chanel dekorativne kozmetike Peter Philips kreirao Jade. Boja mente na kratko oblikovanim noktima je 2009. postala toliko popularna da se bočica laka prodavala i za preko 100 dolara na ebayu, a već iduće sezone lansiran je Particuliere koji je pokrenuo trend greige lakova. Uslijedili su i Paradoxal te Black Pearl koji su nas preusmjerili s klasičnih krem lakova na lakove s efektima.

Žene kao da su se u tom trenutku podijelile u dva tabora koji postoje i danas: one koje preferiraju kraće i decentnije nokte te one koje i dalje pomiču granice raznim oblicima.

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images

"Kako vrijeme odmiče dolaze novi trendovi, koji guraju ranije u zaborav. U posljednje vrijeme se nose vrlo prirodni kraći nokti ili dugi stiletto. Kada su u pitanju prirodni nokti njegovani trajnim ili običnim lakom, Hrvatice ih malo ožive pokojom šljokicom ili jednim noktom u drugoj boji od ostatka manikure, dok su stiletto odnosno špičasti nokti sami po sebi vrlo dekorativni pa im se rijetko dodaju 3D ukrasi. U njihovom ukrašavanju najčešće se koristi popularna one stroke tehnika iscrtavanja iako su ove jeseni i zime bile vrlo popularne crte u različitim debljinama po cijeloj širini ili duljini nokta", otkrila nam je Dijana.

Dodala je i kako je stiletto nokte gotovo nemoguće oblikovati na prirodnim noktima, jer je toliku duljinu na prirodnom noktu teško postići, pa se koriste tehnike produljivanja noktiju.

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images

"Mislim da osim osobnih afiniteta, stil života i radno mjesto diktiraju kakve ćemo nokte odabrati kao ukras svoje ruke. Sudeći prema vlastitom iskustvu, najtraženiji su kraći nokti vrlo prirodnog izgleda. Što se tiče boja uz nude nijanse i vječnu crvenu u svim nijansama, najtraženiji su ljubičasti, sivi te metalik lakovi. Osobno, veselim se proljeću koje nam donosi ružičastu u svim nijansama", kaže Dijana.

Baš kao što je Dijana istaknula, osobne preferencije su uglavnom te koje određuju kakve lakove nosimo i volimo. Čak i ako ih posao ne ograničava, jednostavno postoje žene koje vole samo uredno sređene nokte, eventualno s nude lakom ili pak one koje se niti zbog praktičnosti i lakšeg svakodnevnog života neće odreći dugih noktiju s hrpom trodimenzionalnih ukrasa. S obzirom da je danas vodeći trend taj da je sve u trendu, uvijek možeš isprobati ono što te zanima. Ako ništa drugo, nokti zbilja rastu brže nego kosa.

Više slika pogledaj u galeriji...

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0