- Duboko zaroni s nama u priču o parfemu YSL Libre - mirisu slobode!
- Otkrivamo ti zašto je trebalo čak 1500 pokušaja i dugih 7 godina da YSL razvije ovo savršenstvo od mirisa i zašto podjednako privlači i žene i muškarce
- Jedinstveni spoj nota upakiran u arhitektonski dizajniranu bočicu kojom dominira logotip Cassandre brenda Yves Saint Laurent Beauté u trenu osvaja svakog tko ga proba
Nedvojbeno je Libre jedan od najlegendarnijih mirisa koje je YSL Beauty proizveo. Pišem ovo vjerojatno vrlo pristrana, jer ipak je ovo jedan od mojih najdražih mirisa. No, činjenica je da je ovaj miris toliko čaroban... gotovo nestvaran - i nitko me ne može uvjeriti u suprotno! Iza svake bočice parfema stoji jako puno strasti, talenta, povijesti i rada, pa tako i iza YSL Libre mirisa. Budući da sam štreberica, prebiranje po povijesti kultnih parfema poput ovog predstavlja mi zadovoljstvo i radost, i zato ću se danas posvetiti boljem upoznavanju mirisa koji mi je srcu drag.
Iako je lansiran 2019., Libreova povijest počinje još daleke 2011., kada je započeo razvoj mirisa. Od tog je trenutka pa sve do konačne formule kreirano više od 1500 verzija mirisa. Da, dobro si pročitala! Majstori parfumeri Anne Flipo i Carlos Benaïm bili su glavni nositelji legendarnog mirisa i radili su odvojeno na njegovom dizajnu, sve dok zajedno nisu došli do njegove konačne formule. I evo u čemu je stvar - Libre je sam po sebi niz dihotomija i kontradikcija koje na kraju stvaraju savršen spoj. Anne Flipo živi u Parizu, dok je Banaïm u New Yorku. To samo po sebi nosi prilično očite razlike. U isto vrijeme, Anne predstavlja žensku stranu parfema, dok Carlos unosi svoj muški dodir, ponovno predstavljajući dihotomiju koja kasnije postaje temelj savršenog spoja. A sad pogledajmo kako je Libre zapravo nastao.
Nije iznenađenje da Libre u svojim akordima ima cvjetnu definiciju. Na kraju krajeva, cvijeće je dio Yves Saint Laurent nasljeđa i povijesnih mirisa. Unatoč tome, Libre na stol donosi nešto sasvim drugačije od onoga na što smo navikli kada su u pitanju cvjetne note. Elegantna struktura mirisa izgrađena je na napetostima, ili kako ih volim zvati, dihotomijama. S gornjim notama lavande, mandarine, crnog ribiza i petitgraina, srednjim notama lavande, cvijeta naranče i jasmina te madagaskarske vanilije, mošusa, cedra i ambergrisa u bazi, tehnički govoreći, Libre je ono što bi se moglo smatrati slobodnim stilom fougèrea, klasičnog stila koje viđamo kod muških mirisa koji sadrži lavandu. Ovo automatski daje mirisu više muževan dojam. No, inovacija u njemu bila je to što su parfumeri uzeli fougère i preokrenuli ga, preuzimajući njegovu tradicionalno utemeljenu aromu, koja se temelji na hladnim, ružičastim geranijima, svježoj aromatičnoj lavandi, kumarinu s mirisom badema i hrastovoj mahovini - i otkrivajući njeno ženstveno porijeklo. Nešto slično je sam Yves Saint Larent napravio sa smokingom - rekonceptualizirao ga je za žene. Vraćajući se malo unatrag, prisjetit ćemo se kako se jedna od temeljnih struktura Libre mirisa, koja se tradicionalno povezuje s muškarcima, uspješno prilagodila ženskim notama.
''Mislila sam da bi bilo zanimljivo ponovno se osvrnuti na mušku strukturu, fougère, inzistirajući na detaljima koji bi ga mogli pretvoriti u vrlo ženstven miris. Željela sam stvoriti ovisnost o cvijeću'', rekla je svojevremeno Flipo za svoju mirisnu kreaciju te je dodala: ''Osjećala sam duboku povezanost s ovim muško/ženskim mirisom, jer izražava dosta moje vlastite osobnosti. Jako sam ženstvena, ali imam i muževnu stranu kojoj u potpunosti pripadam, što mi daje dosta slobode u mom načinu života. Osjećam se ženstvenije, zavodljivije, iskrenije u odijelu s hlačama''.
''Fougère, 'paprat' na francuskom, je akord koji su zamislili parfumeri, nazvan po prvom mirisu te vrste. Većina muških mirisa pripada ovoj obitelji mirisa. Anneina vrlo inovativna ideja bila je uklopiti izrazito ženstvene, senzualne i bujne note poput cvijeta naranče. Upravo taj sukob čini ga jedinstvenim. Ovo je prvi put da se netko poigrao ovakvim suprotnostima'', dodao je Carlos Benaïm.
Anne i Carlos nisu znali kako će njihov revolucionarni miris u konačnici biti nazvan Libre, ali ni da će ostvariti ovoliki uspjeh. U to vrijeme, Libre je definitivno bio jedinstven miris, prvi u svojoj klasi, a kasnije će postati i simbol slobode za mnoge koji dolaze. Njegova dualnost i dihotomija muškog i ženskog omogućili su mu da postane miris koji osnažuje, suosjeća i povezuje se ljudima bilo kojeg spola, dajući im samopouzdanje, snagu i čisti miris moći. Slikovito rečeno, Libre je miris koji je sladak, ali nije mekan, jak je, ali nije glasan, moćan je, ali nije neodoljiv. Poput ljubaznog monarha, Libre ima moć, ali nikada nikome nije naudio na putu do prijestolja. Diviš mu se i poštuješ ga iz ljubavi, a ne iz straha. Predstavlja savršenu ravnotežu između muževnosti i ženstvenosti - ima oboje, ali ne previše ni jednog ni drugog, zbog čega se toliko ljudi može povezati s ovim mirisom.
Iako je Libre zamišljen i na tržištu se prodaje kao ženski miris, mirisi zapravo nemaju spol. Povezani su s određenim spolovima zbog svog sastava, marketinga, konceptualizacije i slično, no bez obzira na to, svatko može koristiti koji god miris želi i voli, dokle god se u njemu pronalazi. Libre svojim ''muževnim'' notama polako briše granice između spolova - i zato nam je još draži!
Osim samog mirisa, oduševljava i dizajn bočice koji potpisuje Suzanne Dalton. Dizajnerica je učinila neočekivano: uzela je slobode u susretu s ikonom. Jer je mogla. I zato što je Cassandre, jedan od najlegendarnijih logotipova u svijetu mode, jedini instantno prepoznatljiv, iz kojeg god kuta da promatramo. Jednim hrabrim i razigranim potezom ona je preokrenula ikonski YSL naopačke, oblikovala ga tako da prati oštre uglove bočice i zalijepila ga na staklo – kreatorski dragulj. Senzualna fuzija metala, stakla i mirisa buja iz precizno urezanog staklenog V i naglašenog dekoltea slova Y. Malena bočica odražava muško-ženski preokret mirisa. Iskrojene geometrijske linije odijela po mjeri. Svi ustaljeni kodovi crpe se couture ekstravagancijom predimenzioniranog logotipa Cassandre urezanog u staklu. Elegantni zlatni lanac oko vrata – zato što se žene YSL-a osjećaju slobodnima noseći lance, dok god su od zlata. Kosi crni čep na vrhu bočice dodatak je toj seksi couture asimetriji.
Koliko je ovaj miris poseban i nesvakidašnji najbolje oslikava rečenica čuvenog Yves Saint Laurenta: ''Volim da je haljina trezvena, ali modni dodaci moraju biti sumanuti''!
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.