Beauty

Ove zime se nose rumeni obrazi

Varaždinku Anu Rajić možda niste vidjeli osobno, ali njenih ruku djelo vreba iz mnogih glazbenih spotova, modnih kampanja i editorijala.

 31-godišnja Ana redovito surađuje s imenima popout Aleksandre Dojčinović, Luke Grubišića, Ana Marie Ricov, Borisa Pavlina, Juraja Zigmana i Tihomira Krznarića, ali i s Natali Dizdar i Damirom Urbanom, a odnedavno je i članica ULUPUH-a. Ovoj mađioničarki s kistom bi se svaka žena rado dala u ruke jer je poznata po profinjenim i seksi lookovima, ali ruku na srce, Ana je sama sebi najbolja reklama, jer način na koji nosi crveni ruž je savršen primjer klasičnog i modernog u isto vrijeme.

 | Autor: Privatno Privatno

"Pohađala sam školu za dizajn odjeće i tekstila u Varaždinu, a pošto su crtanje i slikanje bili na svakodnevnom rasporedu, neki tada bliski ljudi su prepoznali da imam talenta za šminkanje. Upravo oni su me prvi angažirali na lokalnim revijama" ističe Ana koja kaže kako nije "rođena" vizažistica, tj. da se nikada nije planirala time baviti profesionalno. Na profesionalno bavljenje ovim poslom motivirala ju je njena majka koja joj je predložila da upiše jednu od prvih škola za vizažiste u Zagrebu.

Iako su njeni šminkerski počeci splet sretnih okolnosti, kaže kako je uvijek bila kreativna. "Da nisam vizažistica, vjerojatno bi se bavila nekim drugim stvaralačkim poslom. Moje zanimanje iz snova je putopisac, voljela bi putovati svijetom i snimati dokumentarce. Privlačno mi je i slikarstvo. Pratim i volim rad Françoise Nielly. Mislim da je njen rad inspirativan svim make up artistima. Poznati Givenchyjev vizažist Nicolas Degennes je s njom osmislio cijelu liniju make up-a. Ujedno sam zaluđena fotografijom, filmom, kazalištem i scenografijom" otkriva Ana širok raspon svojih interesa, od kojih je svaki na neki način povezan s umjetnošću. Kampanje, modne revije pa čak i glazbeni spotovi, Anina su svakodnevica, ali ona kaže kako joj je rad na modnim editorijalima najdraži jer se radi u intimnoj atmosferi: "Malo nas je na setu, 5 do 10 ljudi maksimalno, radi se tematski i svi dajemo svoj autorski potpis koji mora biti u skladu jedan s drugim. Revije su dinamičnije, jer je mali milijun ljudi u backstage-u, osmišljava se look u dogovoru sa dizajnerom, važan je dobar tim asistenata, jer bez njih je nemoguće odraditi reviju zbog količine modela, a vrlo su važni i dobri produkcijski uvjeti"

Look-ove s modnih revija mnogi smatraju jedinim prihvatljivim lookovima za pojedinu sezonu, ali Ana kaže da su oni samo smjernice i inspiracija: "Ne uzimajte ih zdravo za gotovo. Prema svakome imam individualan pristup, ali imam volje i isprobati neke "pomaknutije" stvari koje je ipak bolje ostaviti za modna snimanja." Kaže kako su ove jeseni i zime IN rumeni obrazi te lijepa i njegovana koža za dan. Za večernji, a pogotovo novogodišnji look, Ana predlaže klasične lookove poput crvenog ruža ili crnog smokey look-a: "Vječni Marilyn Monroe look je idealan za klasičarke, a za one modernije tu je ovosezonski Gucci make up."

 | Autor: Michael Durr, Šime Eškinja Michael Durr, Šime Eškinja

"Svakoj ženi najbolje pristaje onaj make up u kojem se najbolje osjeća. Najčešća greška koju žene čine je da pokušavaju kopirati lookove iz magazina. Keep it simple. Jaku šminku ostavite za vrijeme kad padne mrak." ističe poznata vizažistica koja nam je otkrila i svoje omiljene proizvode. U njenoj kozmetičkoj torbici se tako nalaze mineralni puder (Bare Escentuals), rozo rumenilo (Bobbi Brown-Apricot), shimmer (Mineralize Mac Skinfinish-Soft and gentle), kist za rumenilo (Diego dalla Palma), crvena olovka za usta (Diego dalla palma,82) i neutralna olovka za usta (Sisley Paris, Beige naturel), crveni ruž (Mac, Lady danger), olovka za obrve (Chanel, 30), vlažne maramice i još pokoja sitnica kojoj ne može odoljeti.

Svijet make up artista je mnogima privlačan i zanimljiv: beauty blogerice zatrpavaju besplatnom kozmetikom, a mnoge od njih potpisuju ugovore s kozmetičkim kućama od kojih je najpoznatiji slučaj Michelle Phan i kuće Lancome. Kako Ana, kao jedna od vizažistica iz "starog sistema", gleda na novi val vizažista i modnih blogera? "Blogere podržavam u potpunosti! Spustili su modnu scenu na zemlju, među ljude, gdje joj je i mjesto, tim više što nemamo adekvatnih modnih novinara. Dosad su se često modna događanja prikazivala na banalan i iskrivljen način, isključivo kroz prizmu celebrity kulture. Zahvaljujući modnim blogerima počelo se više pričati o dizajnerima, modelima i ostaloj sviti iza scene" kaže Ana koja kaže da je predanost ovom poslu ipak glavni faktor kada je uspjeh u pitanju. "Mnogi ljudi s manje talenta je postiglo jako puno zahvaljujući svom trudu, radu, posvećenosti i apsolutnoj predanosti. Ovaj posao pruža mnogo mogućnosti, ali ne može i ne treba svatko biti vrhunski vizažist" otkriva ona napominjući kako talent može olakšati proces učenja, ali da bez kontinuiranog rada nema rezultata: "Važno je biti uvijek na raspolaganju, nema puno planiranja u ovoj profesiji, biti freelancer je način života, što znači da prednost uvijek morate dati poslu, tek onda svim ostalim aktivnostima."

 | Autor: Šime Eškinja, Privatno Šime Eškinja, Privatno

Kao i svaki umjetnik, niti vizažist ne može raditi ako nema inspiraciju, a Ana svoju pronalazi u svemu što je okružuje, umjetnosti, prirodi, glazbi i putovanjima. Voli i hrvatske modne fotografe, pogotovo Mare Milin koja uvijek na setu napravi dobru atmosferu te ima snažan umjetnički i autorski potpis. Inspiriraju je i modeli koji su kameleoni spremni na svaku transformaciju. Glamur, ispijanje šampanjca, partijanje do jutra, a sve to uz zadržavanje anonimnosti u backstage-u? Stvarni posao u modnom svijetu nema veze s tom predodžbom: "Mene je ovaj posao naučio da je sigurnost čista iluzija, važno je biti strpljiv, kooperativan, timski rad je sve. Honorari često kasne, dobrih poslova je malo. Trenutačno u Hrvatskoj djeluje jedno 4-5 škola za ovu struku, znači da se godišnje lansira najmanje 50 vizažista, predrasuda je da će biti bogati i slavni. Ali najuporniji će uspjeti" objašnjava Ana.

Photo: None

Komentari 0