Beauty

Kako godine utječu na naš ukus u parfemima?

Svi znamo da se mirisi trebaju prilagoditi sezoni, ali znate li zašto i kako ste kao tinejdžerka nosili upravo onaj intenzivni miris? Kozmetička kuća Elizabeth Arden je u suradnji s psihologinjom dr. Rachel Herz otkrila tajnu biranja mirisa.

Svaka žena zna koliko je ponekad teško odabrati idealan miris za određeni dan, a kuća Elizabeth Arden je u suradnji s dr. Rachel Herz otkrila i na koji način su naši mirisni odabiri povezani s percepcijom, emocijama, sjećanjima i kognicijom. Dr. Herz proučavala je žene raznih životnih dobi te, prema portalu Popsugar, otkrila da različite starosne grupe biraju mirise iz sasvim drugačijih razloga.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

"Odabir mirisa sličan je modnom odabiru. Iako žene na prvi pogled biraju parfem zbog mirisa, postoje i snažni vanjski utjecaju koji utječu na taj odabir. Utjecaji variraju ovisno o ženinoj dobi", tvrdi dr. Herz.

Tako kaže da na tinejdžerke najviše utječu vršnjaci i identificiranje s grupom. Upravo zato često nose celebrity mirise poput onog s potpisom One Direction ili Beyonce koji, osim što su im privlačniji zbog imena koje se krije iza njih, imaju nerijetko i pristupačniju cijenu. Žene u dvadesetima su pak najpodložnije oglasima u magazinima i na televiziji. Pomno odabrane zvijezde s kojima se mogu poistovjetiti poput Blake Lively ili Kristen Stewart mogu ih nagnati da kupe miris jer se radi o kupovini određenog životnog stila i imidža.

"Žene u tridesetima traže mirise s kojima će se osjećati dobro", kaže Herz, dok četrdesetogodišnjakinje nerijetko biraju mirisne note kojima će udovoljiti partneru. Pedesetogodišnje žene pak vole mirise koji ih emotivno 'podižu' i pružaju osjećaj topline pa tako u njima prevladavaju note naranče, cedra i đumbira. Žene u šezdesetima, prema dr. Herz, pak vole mirise koji ih podsjećaju na pošlost i mirise koje su nosile u mladosti.

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0