Beauty
1/10

Crveni ruž pristaje svakoj ženi

Silva Stojanović, poznata hrvatska vizažistica, otvorila je vrata svog make up studija Ministry of Beauty i otkrila nam tajne crvenog ruža, kozmetičke torbice i dobrog make upa. Nedavno se vratila iz Pariza gdje je završila prestižnu make up školu Fleurimon Ecole De Maquillage Professionnel, u kojoj je usavršila svoje vještine koje će podijeliti sa svojim učenicima tijekom tečaja koji upravo traje.

Silva Stojanović mnogima je najpoznatija po svojoj vizažističkoj školi Ministry of Beauty, koju je osnovala  s Borisom Čavlinom, a iz koje dva puta godišnje izlazi generacija vizažista koji su u potpunosti obučeni za rad. Uz to, Silva drži individualne tečajeve , pomažući ženama kako da ovladaju tehnikama šminkanja koje će istaknuti najbolje na njihovom  licu. Stalnim usavršavanjem i radom, ovaj dvojac nastoji Ministry of Beauty proširiti programima i stvoriti prepoznatljivu kvalitetu na prostorima regije.

 | Autor: Goran Jakuš/Pixsell Goran Jakuš/Pixsell

„Vjerujem da sam se rodila kao vizažist“ objašnjava, „Za ovo zvanje potreban je senzibilitet za estetiku i pojam uređenja sebe i okoline koji ili imaš ili nemaš. Odmalena sam skupljala šminku i bila fascinirana svijetom mode. Školovanje me odvelo na sasvim drugu stranu, studirala sam strojarstvo i već tada sam osjećala da sjedim u krivoj klupi. Budući da je fascinacija šminkom  i vladanje  vještinama šminkanja bila dio moje osobnosti, sasvim je logičan današnji status make up artiste. Ja zaista radim ono što jesam i što je oduvijek bila moja strast."

Silvu je njena strast ponukala da ode u Pariz gdje je upisala Fleurimon Ecole de Maquillage Professionnel, prestižnu make up školu u kojoj je pohađala tečajeve Hair styling for Spectacles i Special Make up Effects and Theather Make up. "Do sada sam uglavnom radila samo beauty make up koji je dobar temelj za ove nove vještine kojima sam ovladala. Usavršila sam se u specijalnim efektima za film (porezotine, opekotine, lateks, rane, masnice), face paintingu te kazališnom make upu" objašnjava Silva.

Tečaj opisuje kao zaista intenzivan: radila je i učila od 10 ujutro do 20 sati navečer. "Predavači su profesionalci koji su aktivni u svijetu mode, filma i kazališta dulje od 20 godina s ogromnim spektrom znanja, vještina, uspjeha i pofesionalizma" kaže Silva koju je oduševio pristup predavača i njihova stručnost: "Teško mogu posebno izdvojiti nekoga ili nešto što me posebno oduševilo. Svaka nova vještina mi je predstavljala zadovoljstvo i uzbuđenje. Svi su izuzetno prefesionalni i strpljivi te puni entuzijazma. Ipak, moram priznati kako me hair styling možda najviše oduševio. Veronique, Thierry, Christine i Matthieu su prenosili svoje iskustvo i vještine izrade kazališnih frizura, frizura koje su obilježile protekla desetljeća, ali i onih kakve viđamo po revijama i modnim snimanjima." Kao posebna osobni užitak, pošto ni sama nije početnica u ovome svijetu, izdvojila je rad s ljudima koji dijele isti senzibilitet za umjetničko izražavanje i estetiku u modi i make upu. "U tih tri mjeseca, od siječnja do kraja ožujka, trajala je sinergija, posebna osjećaj za koji nisam željela da završi" istaknula je poznata vizažistica s dugogodišnjim iskustvom koja svoje početke veže uz razvoj hrvatske modne scene.

 | Autor: Privatno Privatno

"Kada sam ja kretala u svijet make upa, modne scene gotovo da nije ni bilo. Tada je kretao prvi Cro-A-Porter i susreti s domaćim dizajnerima. Suranja i prijateljstvo s Ivicom Klarićem i make up za njegove revije bili su mi doticaj s modnim svijetom kod nas. Paralelno sam radila s Borisom Čavlinom u Beču i uviđala sam koliko nedostaje profesionalizam na našoj sceni. To je rezultiralo mojim povlačenjem s modne scene i posvećivanjem edukaciji. U međuvremenu su se stvari promijenile, što otvara nove horizonte za rad u svijetu mode" kaže Silva.

Zanimalo nas je kolko su po njenom mišljenju certifikati i diplome uistinu važni. Objasnila je kako je po tom pitanju neutralna, jer je talent najvažniji. „U svijetu, a samim time i u Hrvatskoj, ima toliko samoukih vizažista koji su sjajni i čijem se radu divim. Znaju biti nevjerojatno intrigantni i inspirativni. Neki su skloni edukacijama, a neki  stjecanju vještina samo kroz rad. Diploma je manje bitna,  važnije je kolko ste vremena i truda spremni investirati u sebe, na ovaj ili onaj način, kolko ste spremni na nove izazove“ ističe.

Pošto su Parižanke na glasu kao jako chic i elegantne žene, zanimalo nas je je li to istina. Silva Stojanović kaže kako se i sama iznenadila kada je shvatila da su predrasude o Parižankama pogrešne. Kaže da su žene iz srednjeg sloja , koje viđate po ulicama iznimno praktične, s minimalno make upa i jednostavnim frizurama,  dok chic Parižanke možete zateći jedino na mondenim mjestima kao npr. Costes Hotel . Njih na ulicama ne vidite. „Parižani su ti koji se uređuju i drže do sebe. U usporedbi sa ženama oni su naočigled dotjeraniji. Svi su vitki i uspravni, nose marame, košuljice, usklađene asesoare – prekrasni su. Šokirala sam se kada sam po povratku na hrvatskim ulicama vidjela muškarce u trenirkama. Toga u Parizu jednostavno nema“  objašnjava Silva kroz smijeh.

 | Autor: Privatno Privatno

Kaže kako su prosječne Hrvatice mnogo njegovanije i dotjeranije. „Ako možemo uspoređivati dvije kulture, naše žene se uređuju i šminkaju i smatram da je to divno. Na stranu je li to stručno ili ne, možda ponekad bude grešaka, ali se trude“ ističe i dodaje: „Ono što je zadnjih godina trend je osviještenost Hrvatica o tome kako se pravilno šminkati. Očito su kritike na njihov račun našle odjeka. Sve češće vidim žene koje su dobro našminkane i uređene te se polako nazire individualizam kojeg prije nije bilo.“ Ustvrđuje i kako su Francuzi tu mnogo drugačiji, odgojeni da budu individualisti i ne zanima što netko drugi nosi, ali ni što će drugi misliti o njima. Kod nas se individualci potiskuju u prosjek, pa smo dugo vremena gledali klonove, ali i to se polako mijenja. „Svjesnost je porasla kroz naše edukacije, radionice, stiliste, medije... Prisutan je napor da ljudi grade sebe i ispoljavaju s vanjske strane ono što su iznutra“ ističe Silva.

Iako trendovi potiču uniformiranost, Silva vjeruje kako svatko može interpretirati neki trend na svoj način. Odlazak u trgovinu punu trendi robe i kupovina iste takve majice, za nju ne znači da je ne može nositi na svoj način, a istu logiku koristi i kada je make up u pitanju: „ Napustili  smo devedesete i uniformirani make up tako da apsolutno nema razloga da nosite nešto što vam ne odgovara. Koga biga što drugi misle! To se treba cijeniti. Ako je osoba, kada se pogleda u ogledalo, sretna s onim što vidi i ako je njeno lice odraz njene osobnosti, tko smo mi da prosuđujemo je li to u trendu ili nije, prihvatljivo ili neprihvatljivo. Nama profesionalcima zadatak je takvu osobnost usmjeriti i dovesti do perfekcije izvođenja, poštujući unutarnji poriv izražavanja. Zamislite kad bi vizažisti i cijela vojska profesionalaca korigirala Lady Gagu kritizirajući njen stil odjevanja i maskiranja kao neprihvatljiv. Ne. Oni ju vode samo do perfekcije izvedbe njenih ideja i potreba pokazati se javnosti na sebi svojstven način."

 | Autor: Goran Jakuš/Pixsell Goran Jakuš/Pixsell

Crveni ruž smatra idealnim make upom za svaku ženu. Zašto ga se onda žene toliko boje? „Prema njemu ima mnogo predrasuda koje su nametnuli muškarci. U Drugom svjetskom ratu on je bio sastavni dio prve pomoći. Bolničarke na terenu su u priručnoj torbi, pored zavoja i lijekova, nosile i crveni Rimmelov ruž. Kako se rat bližio kraju, zavladala je nestašica i besparica, a crveni ruž je bio prvi na meti za izbacivanje iz te torbice. Žene su se pobunile, pa je brzo vraćen, ali nakon rata žene su se zbog neimaštine snalazile kako su znale i umjele kako bi prehranile obitelji, a crveni ruž je ostao obilježje ženskog lica. Prostitucija nije bila rijetka, a crveni ruž na ženama koje su se time bavile također“ objašnjava Silva i dodaje: „Nažalost, čak i danas muškarci kritiziraju crveni ruž jer ga smatraju prostačkim, a ženu koja ga nosi nerijetko presmjelom. To je sasvim pogrešno jer je on najženstveniji proizvod u svijetu kozmetike. Muškarci su ga doveli na loš glas, a ženama je važno što muškarci misle. Nije ni rijetkost da muž pogrešno reagira na vlastitu ženu s crvenim ružem. Jednostavno je nepotrebno postao nešto što žene plaši. On stoji svakoj ženi i svakom licu, samo treba odabrati pravu nijansu.“ Omiljena nijansa Silve Stojanović je Macov Russian Red kojeg je poklonila i svim svojim prijateljicama kako bi ih uvjerila u moć crvenog ruža.

 | Autor: Goran Jakuš/Pixsell Goran Jakuš/Pixsell

Silva je na snimanje došla s koferom punim šminke, ali kao svoj drugi omiljeni proizvod (uz Russian Red) izdvojila je Chanelov highlighter Soleil Tan de Chanel kojeg se može miješati s tekućim puderom, stavljati na podlogu, golo lice, tijekom cijele godine. Upitali smo je kako je onda uspjela napuniti kofer i je li tipična žena koju osvajaju pakiranja i nove nijanse. „Padam na kozmetiku i zato više ne idem u parfumerije! Imam dvije kozmetičke torbice i u njima stalno nešto cirkulira: nove boje, novi proizvođači. Ja sam zaljubljenik u make up i uvijek ću biti."

Photo: Goran Jakuš/Pixsell

Komentari 0