Beauty 04. svibnja 2013.

"Bez dobre kože nema dobrog make upa"

Tomislav Miletić/Pixsell.
1/7

Iza vizažistice Mihaele Dodić je 16 uspješnih godina tijekom kojih je radila nebrojeno mnogo kampanja, modnih revija, editorijala, predavanja, ali transformacija osoba koje su željele zablistati. Ova simpatična i otvorena make up artistica koja radi za Illamasqau, prisjetila se svojih početaka, usporedila svoj posao nekad i sad, ali i podijelila s nama korisne savjete.

"Kada sam ja počinjala, prije 16 godina, situacija u svijetu je bila potpuno drugačija. Danas možete birati između više tečajeva, čitati blogove, gledati videe na YouTubeu, informirati se i naručivati šminku izvana s tim da ste dobro upoznati s onim što naručujete. Kada sam ja počinjala, učili smo iz Ellea, Voguea i Marie Claire koje smo kupovali u Algoritmu po visokim cijenama, a šminku smo naručivali na neviđeno, raznim kanalima, bez nekih detaljnijih saznanja o čemu se radi", prisjeća se.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

Mihaela je bila prva generacija vizažista u učilištu Profokus, u koje se kasnije vratila, ali kao predavačica:

"Talent je veoma važan, morate imati smisla za lijepo, oko za detalje, ali i prilagoditi se modelu s kojim radite. Diploma je dobra jer ipak daje neko zvanje i ima težinu. Kada sam krenula u Profokus, bilo mi je jako važno da nemam samoukog predavača, nego nekoga tko ima diplomu. Na moje zadovoljstvo, to je bila Sandra Marković koja je završila prestižnu parišku školu Christian Chauveau."

Važnost kritike

Ova vizažistica, iz koje pršti pozitivna energija, kaže kako je ponosna jer je radila s doajenkama make upa na ovim prostorima kao što su Višnja Trusić, Mare Filipović, Goga Kovač, Zdenka Mihelj... Ističe i kako ju je rad za vrijeme analogne fotografije natjerao da svoju tehniku dovede do savršenstva, jer nije bilo Photoshopa i sličnih programa koji danas ispravljaju greške i nepravilnosti.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

"Važno je učiti, usavršavati se i biti kritičan. I to ne samo prema sebi, nego i prema drugima, jer možemo učiti i iz njihovih grešaka. Savjetujem svima koji se žele baviti ovim poslom uče fotografiju, frizerstvo i modu te proučavaju radove vizažista, razmišljaju zašto je nešto napravljeno tako kako je, neka ne očekuju da će postati zvijezde i da će svi znati za njih. U ovom poslu je važno da za vas znaju oni koji vas trebaju, a ne cijela populacija", objasnila je dodajući kako ne voli ni kada njen posao netko uzdiže u visine:

"Da se razumijemo, ja volim svoj posao, cijenim svoje kolege i najbolje znam koliko je težak, ali on nije nužan da bi svijet nastavio funkcionirati. Nismo kardijalni kirurzi niti znanstvenici, nego make up artisti. Činimo svijet ljepšim i zanimljivijim, ali nemojmo preuveličavati našu važnost!"

Izmjene trendova

Mihaela je oduševljena osamdesetima, danima kada je umijeće šminkanja dovedeno na kirurški preciznu razinu, kada je sve prštalo od boja i bilo prilagođeno osobama koje se vole istaknuti. Stoga ni malo ne čudi što svojim beauty ikonama smatra Cindy Lauper, Madonnu Davida Bowiea i ostala lica koja su obilježila taj period. Najmrži joj je pak prirodni look kakav se zagovara danas.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

"Drago mi je da vidim promjenu u načinu razmišljanja. Prije samo nekoliko godina imali smo slučaj da su sve žene na ulici hodale s istim make upom, odjećom, u visokim petama i s ispeglanom kosom. Danas se ne boje pokazati svoj stil, a to vjerojatno ima veze i s trgovinama jeftinijom odjećom, brzom izmjenom trendova i dostupnosti informacija", kaže Mihaela.

Kada su make up trendovi u igri, kaže kako je najvažnije ostati razuman:

"Možda i postoje neke kuće koje kozmetičke linije imaju zbog čistog profita, ali postoje i kompanije koje se bave kozmetikom i rade genijalne stvari. Illamasqua, Benefit, Urban Decay, Laura Mercier, Mac, MakeUp Forever, Shu Uemura, Kryolan... njihovim proizvodima je teško odoljeti, ali radi se o kozmetičkim kućama, ne modnim kojima je kozmetika sporedna. S druge strane, ako si netko može i želi priuštiti cijelu kolekciju u prekrasnom printu, s dijamantićima – samo naprijed!"

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

Najvažnijim proizvodima u kozmetičkoj torbici svake žene smatra hidratantnu kremu, dobar puder i kistove:

"Bez dobre kože nema ni dobrog make upa, pa je tako krema izrazito važna. Puder u dobroj nijansi također. Ženama je to jasno, ali kada dođemo do kistova, teže im je objasniti. Kistovi su skupi, ali traju i desetak godina ako su kvalitetni i pravilno se održavaju, a razlika koju čine je nevjerojatna. Jednostavno se ne mogu uspoređivati kvalitetni kistovi s onima koje dobijete u pakiranju s rumenilom."

Za kraj je dodala i kako se žene ponekad previše opterećuju. Malo korektora na pravim mjestima može imati bolji učinak nego puder na cijelom licu, jer debeli slojevi šminke su prikladniji za večer, nego za dan. Isto tako, trendove treba prilagoditi sebi, a ako angažirate vizažista, očekujte da make up prilagodi vama, a ne svom osobnom ukusu i stilu.

Više slika pogledajte u galeriji...

Komentari 0