Beauty 30. siječnja 2015.

Aromatični kutak - mjesto gdje se stvara prirodna kozmetika

Borna Filić/Pixsell.
1/9

Nakon što duže vrijeme nije mogla pronaći posao u struci, mlada magistra inženjerka fitomedicine Gordana Gorinšek odlučila je dodatno se educirati te pokrenuti vlastiti brend prirodne kozmetike Aromatični kutak. U svoje proizvode je utkala svo znanje o ljekovitom bilju i eteričnim uljima, a njenim mirisnim kremama i losionima teško je odoljeti.

Prirodna kozmetika je iz dana u dan sve popularnija. Sve smo svjesniji blagodati koje nam daju biljke, stoga ne čudi što i broj domaćih brendova prirodne kozmetike raste. Među njima je i Aromatični kutak, brend koji je pokrenula Gordana Gorinšek, magistra inženjerka fitomedicine. Osim sočnim mirisima, njeni proizvodi osvajaju i pakiranjem ukrašenim bubamarama.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

"Zašto bubamare? One me prate već dugo vremena i mislim da mi donose sreću. Naime, kako je diplomski rad na mom fakultetu uvijek praktičan trebalo je odabrati temu koja će mi biti zanimljiva za proučavanje, ali meni su se sve činile neprivlačne, osim teme o bubamarama. Nakon što mi je kolega pred nosom uzeo temu o predatorskoj vrsti bubamara, profesor mi je predložio da se pozabavim vrstom bubamara koje se hrane lišćem krastavca i tikvica. Pošto je prva generacija tih simpatičnih buba uginula stjecajem nesretnih okolnosti, drugu generaciju sam ponijela kući i vjerovali ili ne dvije godine živjela s bubamarama! Postale su moji kućni ljubimci", kroz smijeh se prisjeća Gordana.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

Nakon diplome na Agronomskom fakultetu, Gordana je željela proširiti svoje vidike jer se nije željela baviti isključivo proizvodnjom bilja. Logičan slijed su bile dodatne edukacije pa je tako stekla i zvanje obiteljskog aromaterapeuta i aromamasera. Priča oko kozmetike je krenula kada ju je sestra zamolila da napravi kremu protiv ožiljaka, a ubrzo je i kumi radila kremu za osjetljivu kožu lica. Kako su obje radile u ženskim kolektivima, ubrzo se pročulo za njenu kozmetiku.

"Prvi pripravci su bili pomalo primitivni, ali djelotvorni! O svim pravilima kozmetologije sam se educirala sama, čitajući stručnu literaturu i eksperimentirajući, a s vremenom se broj ljudi koji vole moju kozmetiku i proširio. Upravo su oni ti koji su djelovali na usavršavanje proizvoda Aromatičnog kutka svojim komentarima, ali su me i motivirali da od svega toga napravim posao", kaže Gordana.

Od ideje o pokretanju vlastitog kozmetičkog brenda do realizacije trebalo joj je oko 18 mjeseci. Valjalo je pronaći dobavljače, upoznati se sa zakonima, osigurati proizvodni pogon, riješiti administraciju te obaviti sva potrebna mikrobiološka testiranja koja nisu jeftina.

"Ljudi nisu svjesni koliko kozmetika može biti nezgodna ako ne zadovoljava sve zdravstvene uvjete. Testiranja proizvoda koštaju, ali samo tako možete biti sigurni da je s njim sve u redu te da su zdravstveno ispravni za korištenje", istaknula je Gordana.

Gordana u svojoj kozmetici koristi inozemne sirovine jer, kako kaže, nema mnogo izbora. Ambalažu također nabavlja izvana, jer su u inozemstvu neki proizvođači voljni pregovarati o količini koja se naručuje, a kvaliteta ambalaže je neupitna.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

Većina proizvoda, poput krema i losiona, parfemskog su mirisa dobivenog jedinstvenom kombinacijom eteričnih ulja, pomno kreiranom prema modificiranim načelima parfimeristike. Tako će vas dok koristite proizvode Aromatičnog kutka oduševiti miris sandala kaledonijskog, ylang-ylanga, muškatne kadulje, prave lavande i miris drva Ho koji se kriju u šarmantnim teglicama ukrašenim bubamarom kriju pravi užitak za tijelo i duh.

"Mirisi su izrazito važni jer udahom mirisnih molekula odlučujemo sviđa li nam se kozmetički proizvod ili ne. Miris stimulira limbički sustav mozga i lučenje endorfina. Na taj način postajemo svjesni pruža li nam miris ugodu ili ne. Ukoliko nam je miris ugodan, limbički sustav ga pamti za sva vremena te počinje lučenje endorfina koji nam pružaju osjećaj sreće i zadovoljstva. Zato se i sjećamo (ne)ugodnih mirisa iz djetinjstva, a sjećanje prati ugodna ili neugodna emocija. Iz istog razloga, skloniji smo kupiti nepoznat kozmetički proizvod. Sličan mehanizam vrijedi i prilikom odabira ljubavnog partnera", kazala je Gordana dodavši kako se upravo zato potrudila oko mirisa svojih proizvoda.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

"Želja mi je bila, kreirati miris kozmetičkog proizvoda koji će odisati smislenom mirisnom profinjenošću i pružiti osjetilu mirisa novo iskustvo. Slaganjem triju mirisnih nota nastaju donji, srednji i gornji mirisni akordi, koji pak pažljivim odabirom mirisnih komponenti i njihovih omjera, tvore skladnu mirisnu cjelinu. Miris se postupno razvija i sazrijeva poput parfema sve do konačne stabilizacije. Zanimljivo je da će isti miris nanesen na kožu različitih osoba, mirisati potpuno različito zbog jedinstvene kemije kože. Koža svake osobe reagira drugačije na iste sastojke mirisa. Tijekom trajanja na koži, miris se razvija i mijenja. Zapravo nosite parfem u posve novom obliku svaki dan", objašnjava Gordana.

Proizvodi Aromatičnog kutka pakirani su u talijansku ambalažu vrhunske kvalitete s kojom je Gordana jako zadovoljna.

"Radili smo ozbiljna testiranja", objašnjava kroz smijeh i dodaje, "Garantiram da je otporna na prevrtanje, nošenje u torbi, padove i sl."

Kako se na tržištu uistinu može pronaći svega: od kozmetike koja se samo deklarira kao prirodna do smjesa iz kućne radinosti, zanimalo nas je kakav stav imaju Hrvati prema prirodnoj kozmetici.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

"Recimo da su općenito dosta nepovjerljivi prema novitetima pa tako i prema kozmetici. Mlađe generacije su, kao i uvijek otvorenije, dok one starije više vjeruju poznatijim brendovima ili kupuju po preporuci. Mislim da je problem i što većina hrvatskih proizvođača i korisnika nije svjesna o opasnostima koje vrebaju iz kozmetike koja nije ispravno mikrobiološki testirana niti je proizvedena u visoko higijenskim uvjetima. Dakako, za testiranja je potreban novac, ali kozmetika ne smije ugrožavati zdravlje potrošača", odlučna je Gordana koja kao jednu od vodećih zabluda navodi onu da u prirodnoj kozmetici nema 'kemije'.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell

Kao najveću zabludu o prirodnoj kozmetici navodi onu da ne smije sadržavati konzervanse te da prirodna kozmetika nema 'kemije. Naime, svaka kozmetička sirovina je kemijska tvar, bez obzira na njeno podrijetlo. Ističe i da je napraviti proizvod bez konzervansa nemoguće, posebno u slučaju ako želimo da stoji dulje. Kaže da prirodna kozmetika ne koristi potencijalno kancerogene konzervanse poput parabena, ali zato postoje adekvatne zamjene.

"Mali je broj kemijskih supstanci koje nisu potencijalno toksične, naročito za onoga tko njima rukuje, ali se sve svodi na količinu, mjere opreza, dozu i način primjene. Niti onog najboljeg nije dobro, ako ga ima previše. Neki sastojci mogu biti toksični ako se primjerice inhaliraju, ali ako ih umasiravate u kosu ili kožu u odgovarajućem obliku mogu imati blagotvoran učinak", objasnila je.

Gordana, dakako ima i planove za budućnost. Prije svega se nada da ostvari zadovoljavajuću dobit tako da se brend može i dalje razvijati. Ima ideje za nove proizvode te želi barem djelomično automatizirati i modernizirati proizvodnju, a mi jedva čekamo vidjeti što nam je pripremila.

Više slika pogledaj u galeriji...

Komentari 0