AlpStories je novi hit na beauty sceni koji će vas osvojiti, čak i ako prethodno niste bili strastveni konzument isključivo prirodne kozmetike. Riječ je o proizvodima za kožu i kosu koji nastaju kombinacijom prirodnih sastojaka i modernog pristupa. AlpStories je tako uspio spojiti nekoliko bitnih elemenata u proizvodnji proizvoda za njegu – maksimalnu učinkovitost, predivan miris i zanimljivu te pritom personaliziranu ambalažu. No, koliko je ova kozmetika djelotvorna te koja filozofija leži iza nje će vam najbolje reći gospodin Danijel Hubman, čovjek koji je pokrenuo ovaj divan brend.
Dugo ste radili u korporaciji, a onda odlučili dati otkaz i otputovati. To je prilično bitna životna odluka. Kako to da se to odlučili na taj veliki korak?
Poslije dvadeset godina rada u multinacionalnoj kompaniji, osjećao sam se umorno i kako se to popularno kaže - imao sam simptome „burn-out-a“. Odluka da moram nešto korjenito promijeniti bila je dosta jednostavna, premda nije došla preko noći.
Možda bi bilo točnije da kažem, u multinacionalnoj kompaniji sam radio samo posljednjih par godina, a pritom sam svih 20 godina bio u istom poduzeću. Dozvolite da objasnim. Ondje sam počeo raditi 1993. godine kao četvrti redovito zaposleni. Otišao sam s pozicije COO-a i kao član uprave 2012. godine, kada je korporacija imala preko 6000 zaposlenih. Naime, poduzeće je imalo poduzetnički duh do ulaska stranih financijskih fondova (2010. godine), a proces transformacije u korporaciju me je tako umorio, da sam odlučio da si uzmem godinu dana slobodno i otišao sam na put oko svijeta. Moja životna filozofija je da moraš biti iskren prema drugima, a da bi to mogao, moraš najprije biti iskren prema sebi. Meni u korporaciji nije ništa falilo, ali sam upao u takozvanu „komfornu zonu“ u kojoj se nisam osjećao dobro. Zbog sebe sam morao biti iskren i nešto promijeniti i tako je sazrela odluka da napustim korporaciju.
Koja mjesta, gradovi i zemlje koje ste posjetili su najviše utjecali na vas?
Stvarno volim putovanja (do sad sam bio u 87 različitih zemalja), mada nikad nisam htio sakupljati mjesta i zemlje i nije mi to bio najveći imperativ za putovanja, nego sam uvijek htio vidjeti nešto novo i upoznati život u kraju kojeg sam posjetio (možda sam zbog toga cijelu godinu dana kad sam putovao posjetio samo 14 zemalja). Put je puno bitniji od same krajnje destinacije i na svakoj lokaciji na kojoj sam bio, naučio sam nešto novo. Od zemalja me se najviše dojmio Novi Zeland, ondje je divna priroda, ali najviše mi sviđa zbog ljudi, koji su topli i prisni i nemaš osjećaj da dobiješ osmijeh (kao u Americi) ovisno o tome koliko će novaca moći uzeti od tebe, nego žele iskreno komunicirati i stvarno ti pomoći ako nešto trebaš. U ekonomskom smislu su razvijeno društvo, ali nisu usmjereni samo ka materijalnim dobrima i imaju empatiju i ljudskost, a s druge strane žive vrlo kvalitetan život. Na ovo pitanje bih mogao napisati cijeli roman, pa ću za kraj samo nabrojati još nekoliko destinacija za koje smatram da ih je vrijedno posjetiti: Bajkalsko jezero, Patagoniju, Cookovo otočje, Jukatan, Šri Lanku, Mrtvo more, a od velikih urbanih gradova sviđaju mi se gradovi koji su otvoreni i kad si tamo „uzmu te za svog“ kao primjerice Barcelona, Amsterdam, New York, a na istoku svakako Budimpešta, Prag, Moskva i St. Petersburg.
Što vas je točno na vašim putovanjima nagnalo na to da se počnete baviti prirodnom kozmetikom?
Na putu oko svijeta sam, naravno, razmišljao čime ću se baviti kada se vratim. Putovao sam sa suprugom koja je ranije radila u kozmetičkoj industriji. U Sydneyu smo vidjeli prvi Instagram hotel na svijetu, gdje vam, ako pokažete da imate 30.000 followera na Instagramu, daju ključ hotelske sobe besplatno (inače košta 220 Australskih dolara) i to bez bilo kakvih obaveza. Tada sam u praksi vidio kako su iskoristili novi svijet koji je od ljudi napravio „medije“. Za vlastiti trošak, (koji je po mojoj procjeni manji od 30 $), dobiju oglas kojeg vidi najmanje 30.000 ljudi. Prije deset, petnaest godina, svi smo samo primali informacije (jednosmjeran tok informacija od strane radija, TV-a, novina), a sada je sve postalo interaktivno – svatko tko ima Facebook, Twitter, Instagram ili neki drugi profil na socijalnim mrežama postao je prenositelj sadržaja – čovjek je postao medij. Velike zvijezde poput Paris Hilton ili obitelji Kardashian, koriste socijalne mreže za gradnju i komercijalizaciju svojih brendova. Ljudi vole slijediti uzore (a malo nas ima tako bogate roditelje koji nam mogu priuštiti izgradnju svog brenda, primjerice u kozmetici), pa smo od tih pretpostavki počeli razmišljati kako bi mogli pokrenuti poslovni model koji bi omogućavao „običnim smrtnicima“ da izgrade svoj brend, a da ih to ne košta stotinjak tisuća eura. Da povučem paralelu, prije petnaest godina, kad si htio imati svoj TV kanal, to je koštalo milijune dolara, a sada svatko može imati svoj TV kanal na YouTubeu, besplatno. I tako se rodila ideja o izradi personalizirane kozmetike.
Kako objašnjavate činjenicu da se sve više ljudi okreće prirodnoj kozmetici?
Ljudi su u osnovi proizašli iz prirode i u modernom tempu života vratila se podsvijest da je ono što je prirodno bolje, zdravije i korisnije za naš organizam (govorim o hrani i kozmetici). Isto tako smo svjesni da su i generacije prije nas tražile rješenja za svoje probleme u prirodi i neka od njih se „kao ljudska mudrost“ već stoljećima prenose iz generacije u generaciju, a baziraju se na prirodnim biljkama i proizvodima iz prirode. Već sam spomenuo da ljudi rado prate „opinion makere“, a pošto se veliki broj „zvijezda“ vraća nazad ka prirodi, onda se taj trend prenio i na mase. Prognoze su da će se trgovina prirodnom kozmetikom u narednih pet godina poduplati.
Posjedujete Baltazara - prvog robota u kozmetičkoj industriji! Što točno Baltazar radi i kako izgleda proces izrade proizvoda?
Balthazar je simpatičan robot koji se nalazi u Arena Centru u Zagrebu, ali on je samo oruđe koje nam omogućava napraviti ono što želimo, proizvoditi kozmetiku koju pojedinac može kreirati po svom ukusu i željama – uključujući sastojke koji se dodaju, kao i kreiranje vanjskog izgleda (etikete). Svatko može kod nas u dućanu u Arena centru uz pomoć stručnog osoblja, ili sam kod kuće preko Interneta uz pomoć wizarda (čarobnjaka), napraviti svoj kozmetički proizvod. Sustav omogućava više od 24 milijuna različitih kombinacija, ali ni jednu štetnu, odnosno van propisanih parametara za proizvodnju kozmetičkih proizvoda.
Najbolje se može vidjeti kako Balthazar radi na ovom filmu:
Samim aktom kreiranja svoga proizvoda postajete sudionik procesa kreiranja i imate šansu da se odlučite je li proizvod koji ste stvorili namijenjen javnosti, ili samo vama. Ako se odlučite da je proizvod „public“, svatko ga može vidjeti, pa i kupiti, a vi kao autor participirate jedan dio zarade za svaki proizvod kojega ste kreirali i koji je bio prodan. Autori mogu koristiti društvene mreže, promovirati svoj proizvod i biti nagrađeni. U svijetu je trend personalizacije veoma prisutan. Gledajući globalne brandova poput Coca-Cole, Kindera ili Nikea, možemo reći kako svi ovi divovi rade na personalizaciji proizvoda, jer se žele još više približiti kupcima. Kada potrošači dijele svoja mišljenja preko socijalnih mreža, kao što su fotografije boce Coca-Cole primjerice, na kojoj je napisano njihovo ime, oni postaju medij koji prenosi informaciju. Naš poslovni model je sličan, a Baltazar je oruđe koje nam to omogućava, a uz to je još i simpatičan, sa srcima u očima. Pokušali smo ga napraviti što čovječnijeg, kada smo već mi ljudi sve nehumaniji.
Kako to da se uopće došli do ideje da iskoristite Baltazara u svojoj proizvodnji?
Baltazar je prvi robot u svijetu, „neka vrsta 3D štampača“, koji omogućava izradu personalizirane kozmetike. Nijemci bi rekli da je on jedan od strojeva koji su predstavnici Industrijske revolucije 4.0. – koja označava da strojevi komuniciraju međusobno bez utjecaja čovjeka. U našem slučaju je to baš tako, jer vi direktno iz svog kompjutera, iz bilo koje točke na svijetu koja ima internetsku vezu, upravljate robotom koji se nalazi u Arena centru. Čovjek ne bi mogao pripremiti kozmetiku tako precizno i uz toliko različitih kombinacija. Za realizaciju naše ideje morali smo koristiti najsuvremeniju tehnologiju, koju smo kombinirali sa znanjima iz prošlosti i stvorili novi koncept prodaje kozmetičkih proizvoda.
Što vam je trenutačno najprodavaniji proizvod?
Uz personalizirane proizvode koji su naš osnovni hit, od gotovih proizvoda izuzetno su dobro primljeni 100% prirodni gel za čišćenje make upa i 100% hladna prešana organska ulja (od avokada, lješnjaka, jojobe, argana) te ulja od gospine trave.
Budući da vaši proizvodi ne sadrže konzervanse, koliko dugo mogu trajati?
Kod organske kozmetike je veoma važno da se pravilno čuva, u skladu s uputstvima, a naši proizvodi imaju različit rok trajanja. Uglavnom su svi između šest mjeseci i dvije godine (primjerice sol za kupku, gdje je osnova prirodna morska sol, ima rok trajanja dvije godine, a kod osjetljivih ulja je šest mjeseci).
Budući planovi?
Imati što više zadovoljnih korisnika naših proizvoda i omogućiti ljudima da koriste kvalitetnu prirodnu (personaliziranu) kozmetiku. U tu svrhu želimo pronaći što više poslovnih partnera koji su zainteresirani za izradu personalizirane kozmetike i do potpunosti razviti poslovni model na tržištu Slovenije i Hrvatske, a potom sa ozbiljnim partnerom krenuti na svjetsko tržište.
Više slika pogledaj u galeriji...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.