- Kroz povijest su parfemi bili simboli moći, luksuza i osobnog izraza, a samo su rijetki uspjeli postati pravi kulturni fenomeni
- Od Chanel No. 5 i Shalimara, preko provokativnog Opiuma i revolucionarnog CK One
- Pročitaj više: Chanel je kreirao primer za svoje Coco Mademoiselle parfeme! Dramatično im produžuje trajanje
Miris je puno više od pukog osjetilnog doživljaja; on je nevidljiva nit koja nas povezuje s uspomenama, emocijama i vlastitim identitetom. Kroz povijest, parfemi su imali ulogu u religijskim obredima, služili kao simboli statusa i moći te postali ključan dio osobnog izražavanja. Ipak, među milijunima stvorenih mirisa, samo rijetki uspiju nadići svoju primarnu funkciju i postati istinski kulturni fenomeni.
To su parfemi koji nisu samo pratili duh vremena, već su ga i stvarali. Svojim inovativnim mirisnim kompozicijama, odvažnim konceptima i neočekivanim notama, oni su revolucionirali industriju, rušili dotadašnja pravila i zauvijek promijenili način na koji doživljavamo mirise. Oni su olfaktivni pečati vremena koji su definirali desetljeća i čija se ostavština osjeća i danas.
Chanel No. 5 (1921)
Simbol elegancije i prvi parfem koji je upotrebom aldehida stvorio apstraktni miris. Chanel je postavio temelje moderne parfumerije.
Foto: KOKU (od 99,00 €)
Guerlain Shalimar (1925.)
Prvi orijentalni parfem. Inspiriran ljubavnom pričom o Taj Mahalu, Guerlain je uveo svijet u zavodljive note vanilije i tamjana.
Foto: Promo
Dior Eau Sauvage (1966.)
Revolucija u muškim mirisima. Prvi parfem kuće Dior za muškarce, donio je svježu kompoziciju koja je i danas mjerilo klasike.
YSL Opium (1977.)
Kontroverznog imena i opojnog mirisa, Opium je savršeno uhvatio hedonistički duh 70-ih. Njegove začinske note bile su provokativne i nezaboravne.
Thierry Mugler Angel (1992.)
Stvorio je novu, gurmansku kategoriju. Bez cvijeća, šokirao je svijet slatkim notama pralina i čokolade, postavši instantni bestseler.
Foto: Promo
CK One (1994.)
Definirao je minimalističke 90-e. Kao prvi globalno uspješan uniseks parfem, CK One srušio je rodne barijere u svijetu mirisa.
Foto: PR, ck one
Acqua di Gio (1996.)
Donio je miris mora u bočici. Njegov svježi, morski akord postao je iznimno utjecajan i pokrenuo je val popularnosti vodenastih mirisa.
Joy by Jean Patou (1930.)
Lansiran usred Velike depresije kao "najskuplji parfem na svijetu", bio je simbol prkosa i luksuza, sačinjen od tisuća cvjetova jasmina.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.