Iz Drugog Ormara priča je koju će obožavati zaljubljenici u second hand! Što se krije iza tajanstvenih paketa?
- Kako sam vječito u potrazi za jedinstvenim vintage komadima, na Instagramu sam nabasala na profil koji me uspio zaintrigirati i ostaviti s milijun upitnika iznad glave
- Ideja Iz Drugog Ormara temelji se na konceptu mystery paketa, no za razliku od onih kakve smo navikli viđati i u kojima se uglavnom nalaze beauty poslastice, sadržaj ovih čini rabljena odjeća
- A kako se rodila ova neobična ideja i kako stvar funkcionira, detaljnije mi je ispričala Katarina koja i stoji iza nje
Kao velika ljubiteljica vintage komada i second hand shopova, uvijek budno pratim nova zanimljiva mjesta na kojima se takve komade može pronaći, a ovoga sam puta nešto baš takvo našla gdje sam se najmanje nadala - na Instagramu. I to ne u formi virtualnog second hand shopa, niti Instagram stranice nekog postojećeg, već u obliku ideje koja me uspjela zaintrigirati i ostaviti s milijun upitnika iznad glave.
Koliko sam uspjela shvatiti iz objava, ideja Iz Drugog Ormara temelji se na konceptu mystery paketa za kakve smo zasigurno već puno puta čuli, no za razliku od onih kakve smo navikli viđati i u kojima se uglavnom nalaze beauty poslastice, sadržaj ovih čini rabljena odjeća. Same mystery kutije dolaze u 3 veličine - S kojoj je cijena 15 eura, M kojoj je cijena 25 eura te L kojoj je cijena 35 eura, a u njima se nalazi 3, 4 odnosno 5 komada odjeće. A kako se rodila ova neobična ideja i kako cijela stvar funkcionira, detaljnije mi je ispričala Katarina koja i stoji iza nje.
Ideja za pokretanjem nečega se, kako priznaje, krčkala dosta dugo, a nakon mnogo promišljanja i nećkanja, odlučila je pokrenuti vlastiti obrt za proizvodnju ukrasa, revera i sličnih stvarčica. Nedugo nakon toga, sestra joj se vratila s putovanja iz Nizozemske na kojem je bila s društvom te joj je ispričala kako su u nekom od dućana naletjeli na mystery boxeve za koje nisu nikako mogli znati što je unutra, i koje su svi odreda kupovali bez razmišljanja i s velikim veseljem.
Budući da su obje imale hrpe odjeće s kojom nisu znale što bi, još pod dojmom s putovanja Katarini je iznijela ideju: second hand mystery paketi. I tako se, nakon što se Katarina još jednom bacila na istraživanje, čitanje i promišljanje, vođeno mišlju vodiljom kako nas žene sve redom muče 'puni ormari, a nemamo što obući', izrodilo ono o čemu danas pišemo.
Svjesna koliko je tekstilni otpad veliki problem, koncept 'Iz Drugog Ormara' djelovao joj je kao nešto novo, korisno i zabavno, a iako su ideju tek nedavno pokrenule, zasad su i više nego zadovoljne reakcijama i odazivom. “Jasno nam je da nije jednostavno kupiti nešto bez sigurnosti što je to točno. No, nadamo se da će se s vremenom ideja proširiti.”
A kako bi zadovoljstvo dobivenim paketom bilo što veće, svi oni koji žele naručiti tajanstveni paket mogu na Instagram profilu ispuniti anketu zahvaljujući kojoj se dobivaju informacije o tome koji paket osoba želi i o željenim veličinama odjeće, a tu su i pitanja otvorenog tipa o tome što vole/ne vole, kakav im je stil, što bi voljeli dobiti... Upravo o odgovorima ovisi koliko detaljno netko želi 'odabrati' odjeću za svoj paket, a baš kao što ih dočekaju odgovori s puno detalja, nađu se i ankete bez ikakvih opisa koje im ostavljaju odriješene ruke.
“Mi se uvijek pri slaganju paketa trudimo biti što bliže odgovorima. Ponekad imamo točno ono što žele, ponekad ne, no to i je još jedan dio svega ovoga, potaknuti nekoga da isproba nešto drugačije”, priznaje Katarina te dodaje: “Zasad su svi povratni komentari bili pozitivni, bilo je onih koji su i sami rekli kako si nikada tako nešto ne bi kupili, međutim, kada su isprobali, svidjelo im se. Jasno nam je da ne možemo sa svakim komadom 'ubosti' za sve, ali to je nekako i logično u bilo kakvim verzijama mystery paketa. To je jedna vrsta igre na sreću, samo što se mi s druge strane zbilja trudimo i želimo da svi dobiju najbolje što mogu.”
Budući da im je cilj stvoriti ciklus kruženja rabljene odjeće na zabavan i koristan način, pokrenule su i otkupljivanje rabljene odjeće: “Mi otkupimo, provjerimo sve što smo dobili, razvrstamo, operemo, peglamo i stavljamo dalje u mystery pakete”, kaže mi, priznajući da je odaziv za otkup nadmašio njihova očekivanja. “Iako smo očekivali veći broj upita jer smo pretpostavljali kako velika većina nas ima uvijek negdje neku vreću odjeće s kojom ne zna što bi, ostali smo iznenađeni. Uspjeli smo na brzinu složiti anketu i za to te na taj način kontrolirati što i koliko netko želi dati za otkup. Sve je zapravo povezano, količina odjeće koja odlazi novim vlasnicama u mystery paketima i količina odjeće koju smo onda u mogućnosti otkupiti.”
S obzirom na to da su načela održivosti ukorijenjena duboko u samo ideju, zanimalo me što se događa s otkupljenim komadima koji nisu nosivi, a budući da je Katarina priznala da se u otkupljenoj odjeći zna naći doista svega svega. “Primarno nam je cilj da dobijemo što više nosive odjeće (vodimo se pravilom: nemoj dati nekome nešto što i sam ne bi nosio), no i za nenosivu odjeću se trudimo pronaći neku svrhu kako ne bi samo tako završila na otpadu. To je još jedna nadopuna svega ovoga što smo pokrenuli, no još je u začecima i razvijamo što i kako. Ideja i želja je još jako puno, od tematskih paketa, šivanja vreća/igračaka od nenosive odjeće, uključivanja obuće, torbi i modnih dodataka u pakete... Ali moramo ići malo po malo i nadati se da ćemo uspjeti pokrenuti jedan začarani krug u kojem ne kupujemo previše novog tekstila, već dajemo novu svrhu, stil i život second hand odjeći, te u kojem ne stvaramo nepotrebne količine tekstilnog otpada, već se pritom zabavljamo otvarajući mystery pakete”, poručuje.