Garderoba store bazira se na sve popularnijem skandinavskom stilu te je prava oaza za sve ljubiteljice mode
- Concept store koji nije hladan i ne djeluje nedostižno, nego je topao i zaigran te se bazira na sve popularnijem skandinavskom stilu upravo je ono što je zagrebačkoj modnoj sceni trebalo
- Iza imena Garderoba krije se inspirativna priča njezine vlasnice Ane Ivančić
- Za miss7 magazin, Tina Lončar je posjetila Garderobu i razgovarala s vlasnicom
Konceptualne trgovine često se znaju doimati nekako distanciranima, nedostupnima i hladnima. Tek s pokojom haljinom koja osamljeno visi na vješalici ili košuljom koja stoji sama položena na polici, urešene etiketom nekog razvikanog modnog imena, nerijetko vibriraju onom muzejskom “gledaj, ali ne diraj” atmosferom stvarajući nelagodan osjećaj nepripadanja. Garderoba u zagrebačkoj Martićevoj, posve je drukčija.
Protkana neodoljivo toplom i opuštenom energijom, Garderoba je mjesto gdje ćete pomisliti kako vam se konačno nikamo ne žuri, uzeti vrijeme za sebe i, negdje između odmora i spontanog čavrljanja, uživati isprobavajući pomno odabranu odjeću skandinavskih brendova kakvu ne možete pronaći baš nigdje drugdje u gradu. Već na samom početku svoje odiseje, kada je u travnju 2017. otvorila svoja vrata, Garderoba je osvojila srca ljubitelja mode. Učinila je to fantastičnim uređenjem u pastelnim tonovima, fotogeničnim interijerom koji potpisuju arhitekti iz studija Biro, namjenski dizajniranim namještajem s potpisom Grupe i vizualnim identitetom iz kojeg stoji grafička dizajnerica Lana Cavar. Učinila je to i sjajnim modnim imenima kao što su By Malene Birger, Rodebjer, GANNI i Baum und Pferdgarten baš u trenutku kada je skandinavska estetika počela dirigirati svjetskom modnom scenom.
No, ono što je, poput šlaga na kraju, zaokružilo Garderobu i dalo ovom zagrebačkom butiku pečat posebnosti jest inspirativna priča njegove vlasnice Ane Ivančić, priča prožeta strašću, vizijom i hrabrošću. I premda se mnogima može činiti kako je Ana “preko noći” zatvorila vrata konzervativnog financijskog sektora i uskočila na tračnice hirovite mode, situacija je ipak posve drukčija. “Moja odluka o promjeni karijere nije se dogodila u trenutku. Sazrijevala je u meni dulje vrijeme, a postala je ozbiljna preokupacijom tek kada se dioničar osiguravajućeg društva kojem sam bila na čelu kao predsjednica Uprave više od 10 godina, francuski BNP Paribas, odlučio povući s hrvatskog tržišta. Tada sam osjetila da se nalazim na prekretnici i da je nakon 25 godina u financijskoj industriji možda došlo vrijeme da pokušam nešto potpuno novo i drukčije. Osjećala sam da za mene u toj industriji više nema izazova i da trebam okrenuti potpuno novo poglavlje. Tako je nastao Garderoba Concept Store”, prisjeća se Ana navodeći kako oni koji je dobro poznaju nisu bili nimalo iznenađeni transferom u modne vode jer je oduvijek voljela izazove i istraživanje vlastitih granica, a izlazak iz sigurne zone za nju je uvijek značio priliku za usvajanje nekih novih znanja i vještina.
Iako se financije i moda na prvi pogled mogu činiti kao dva miljama udaljena svijeta, Ana je u Garderobu utkala mnoga znanja iz dotadašnje karijere. “Prije tri godine na financije sam gledala kao na posao, a na modu kao na svoju strast i nešto što me veseli izvan poslovnog života. Danas mogu reći da modi pristupam na isti način kao nekada financijama. To je za mene ozbiljan posao koji pruža jako puno mogućnosti i vrlo je zahtjevan ako se želite njime ozbiljno baviti. I danas, kao i do sada, poslu pristupam na isti način, odgovorno i predano. Osnovna je razlika, kada je riječ o meni danas u odnosu na moj “bivši” život, u tome što sam sada sama svoj gazda, tako da je financijski rizik mog posla u novoj konstelaciji isključivo moj”, govori Ana napominjući kako je najveći izazov s kojim se u počecima susretala bilo pitanje kako tržištu približiti brendove koji su tada u Hrvatskoj bili gotovo nepoznati.
Na sreću, komadi sa skandinavskim etiketama vrlo su brzo razoružali domaću modnu scenu. “Kroz ove gotovo tri godine dobar se dio tržišta upoznao sa skandinavskim modnim dizajnom i dizajnerima koje nudimo. Ono što ipak najviše veseli jest da se i sama Garderoba na tržištu počinje profilirati kao brend, pa naše klijentice katkada na pitanje što to nose na sebi, jednostavno odgovaraju da je ‘iz Garderobe’”, objašnjava zadovoljno Ana koja se za skandinavske brendove odlučila na temelju osobnih preferencija ističući kako je riječ o estetici koja je istodobno i decentna i zaigrana te svakome omogućuje da odjećom izrazi svoju osobnost, bude drukčiji i prepoznatljiv.
“Smatram da najbolje možete nuditi odjeću u koju sami vjerujete i koju sami nosite. Svaki komad koji se nalazi u našoj ponudi osobno sam izabrala i veseli me kad se on svidi našim klijenticama. Odijevanje je za mene jedan od načina izražavanja kreativnosti. Osim odjeće, oduvijek volim nakit, koji po mojemu mišljenju upotpunjuje svaku odjevnu kombinaciju. Volim lijepu, bezvremensku i ne nužno trendovsku odjeću. Sve to pronalazim upravo u skandinavskim brendovima koje sam odabrala za Garderobu, ali i u nekim svojim omiljenim dućanima u Kopenhagenu, Parizu, Londonu”, govori Ana koja pomno bira komade vođena kriterijima vlastite estetike, ali uvijek imajući na umu i svoje klijentice koje pripadaju raznim dobnih skupinama, bave se različitim profesijama i imaju različite ukuse. “Pazila sam da se dizajneri u Garderobi po svom izričaju međusobno dovoljno razlikuju, a mogu se kombinirati. Na ponudu gledam kao na živi organizam. On se mora njegovati, mijenja se, ali uvijek je dosljedan i ne povodi se za isključivo komercijalnim kriterijima. To zahtjeva konstantan rad”, ističe.
Samo dvije godine nakon otvorenja u Martićevoj 17, Garderoba je pronašla još jednu lokaciju – na šetnici novog Grand Park Hotela u Rovinju. “Prilika za otvaranje Garderoba Concept Storea u Rovinju pojavila se kad je Garderoba u Zagrebu proslavila svoj prvi rođendan. Iako mi se činilo da je to prebrzo za širenje, bila sam svjesna da se najbolje prilike u životu ne pojavljuju nužno u idealno vrijeme, već treba stisnuti zube i skočiti. Tako smo započeli s pripremama nove lokacije dok se prva još uvijek uhodavala”, govori Ana o novom poslovnom pothvatu ističući kako danas, gotovo tri godine nakon otvorenja prvog butika, i dalje smatra da se Garderoba nalazi na početku te da “trebaju još mnogo raditi da bi mogli reći da su uspjeli”. Upravo zato Garderoba nikada ne miruje.