'Tár' uskoro u kinima: Cate Blanchett stvorila je vjerojatno najimpresivniji filmski lik godine
- Glumica Cate Blanchett briljirala je u ulozi Lydie Tár, vrhunske skladateljice i dirigentice, a uskoro ćemo se moći i sami uvjeriti u to
- Njena uloga svrstala ju je među najbolje karakterne glumice današnjice, prošlog tjedna osvojila je Zlatni globus za najbolju glumicu, a glavni je favorit i za Oscara
- Ovo vrhunsko ostvarenje u hrvatska kina stiže 26. siječnja, a nesumnjivo se radi o jednom od najvećih filmskih hitova godine
Gledajući Cate Blanchett u najimpresivnijem liku koji se materijalizirao na ekranu ove godine, svjedočimo fascinantnom podvigu umjetničkog udvostručavanja, u kojem Blanchett donosi svoju oštru tjelesnost i brzu, oštru inteligenciju na ženu koja stvara samu sebe u stvarnom vremenu.
Briljantno odrađena uloga već joj je prošlog tjedna donijela Zlatni globus za najbolju žensku glumicu, a film je zaradio i dvije nominacije - za najbolji film i najbolji scenarij. Nakon fenomenalnih kritika već sad je sasvim jasno da je Cate Blanchett ponovno prva u redu za Oscara u kategoriji najbolje glumice. Podsjetimo, u ovoj kategoriji osvojila je Oscara 2014. godine za portret Jasmine French. Bio bi joj ovo treći Oscar, a prvi joj je udijeljen 2005. godine za sporednu ulogu u filmu 'Avijatičar'.
'Tár', film koji prikazuje očaravajuću antijunakinju, zavodljivo je duboko poniranje u psihu žene koja je istovremeno definirana i odvojena od svijeta u kojem, s jedne strane, briljira. Taj je svijet, u Lydijinu slučaju, klasična glazba, prorijeđeni svemir transcendencije i tihog života s visokim ulozima u rukama scenarista i redatelja Todda Fielda.
Susrećemo Lydiju, poznatu (izmišljenu) skladateljicu, dirigenticu, koja je bila štićenica Leonarda Bernsteina, prva žena koja dirigira Berlinskom filharmonijom poput uglađenog kolosa i koja je upravo napisala svoje memoare 'Tár on Tár' — dok je intervjuira književnik koji radi za poznati časopis, Adam Gopnik. U gotovo nadrealno dugoj sekvenci u stvarnom vremenu, Gopnik (glumi samog sebe) izbacuje naučena pitanja na koja Lydia parira ležernom eruditskom briljantnošću, secirajući umjetnost, vrijeme, rodni jezik i ispravnu interpretaciju Mahlerove Pete simfonije. S tom jednom scenom Field prenosi gomilu informacija o svom protagonistu…
Također je u okruženju koje, zbog svog vanjskog izgleda kozmopolitske uljudnosti, vrvi političkim spletkama, igrama seksualne moći i drskim ambicijama. Dok Lydia živi dan za danom - sastaje se s diletantskim mecenom (Mark Strong), intervjuira je novinar oduševljen zvijezdom, vodi majstorski tečaj na Juilliardu - njezina fasada nikada ne puca. Ona nadzire krojenje svojih odijela — kopiranih od onih koja nose njezini muški junaci — s istim divljim perfekcionizmom i iscrpljujućim prezirom prema samozadovoljstvu koje unosi u gramofonske ploče koje izrađuje za 'Deutsche Grammophon'.
'Tár' se možda čini mračnim, ali nije. Field je snimio film o iskorištavanju, samoprijeziru i prisili, ali s ekstravagantnim okom za ljepotu i uglađenošću površine koja ga čini dubokim užitkom za gledanje. Jednostavno je ugodno vidjeti kako Blanchett uspijeva s ulogom u koju se uvlači s gracioznošću kao u jedno od Lydijinih odijela po narudžbi. Ali, Field ju je okružio pratećim nastupima koji su jednako napeti, osobito Nina Hoss koja glumi Sharon, Lydijinu strpljivu, ali opreznu partnericu.
Film će se prikazivati isključivo u kinima, a na velika platna u Hrvatsku stiže 26. siječnja.