12 izvrsnih filmova iz 2022. za koje mnogi nisu ni znali da postoje
- Neki su filmovi čim su premijerno prikazani okarakterizirani kao oni koje se mora pogledati
- Unatoč mnogim naslovima koji su u rekordnom roku postali viralni, još je više onih koji nisu dobili ni približno dovoljno pažnje
- Od vrckavih komedija do napetih trilera, izdvojili smo filmske dragulje koje apsolutno vrijedi pogledati
U vremenu kada svakih nekoliko tjedana, a ponekad i dana streaming servisi ispucavaju nove aseve kojima kupuju našu pažnju i tjeraju nas da ozbiljno razmislimo o novim pretplatničkim paketima, teško je filtrirati one koji su uistinu vrijedni naše pažnje od onih oko kojih se nepotrebno stvorio hype. Definitivno je nemoguće upiti sve serije, filmove i dokumentarce kojima smo svakodnevno bombardirani pa ne iznenađuje što nam mnogi prođu ispod radara, iako su po mnogim pitanjima puno kvalitetniji od nekih drugih, viralnih naslova. O ovih 12 nije se pričalo ni približno dovoljno koliko su to zaslužili pa bi im svi koji imaju nešto slobodnog vremena svakako trebali dati šansu.
Aftershock
Aftershock je film koji su režirale Tonya Lewis Lee i Paula Eiselt i koji se bavi strašnom statistikom o sramotnoj stopi smrtnosti majki među crnim ženama u SAD-u kroz dviju intimne priče ožalošćenih obitelji. Priča je to o dvije žene koje su umrle u njujorškim bolnicama u razmaku od nekoliko mjeseci i koje bi se brinule za svoju djecu da nije bilo izuzetno spriječive kombinacije medicinskog rasizma, financijskog pritiska za izvođenje carskih rezova i neadekvatnog osjećaja hitnosti. Film se može pogledati na Huluu, a i one će najtvrđe rasplakati u nekoliko minuta.
The Forgiven
Noir film Johna Michaela McDonagha priča je o jezivom paru koji je pregazio mladog Marokanca na putu na raskošnu pustinjsku zabavu. Film progovara o zapadnjačkom licemjerju i osuđuje smanjenu toleranciju prema ostalim slojevima društva u doba kulturne netolerancije na uzbudljiv, napet i pomalo seksi način. I da, u njemu je puno smiješnih trenutaka, a Ralph Fiennes je kao i uvijek briljantan. U svakom slučaju ovo je film koji nije pogledalo ni približno dovoljno ljudi koliko film zaslužuje.
Priznaj, Fletch
Redatelj Greg Mottola servirao nam je fantastičnu adaptaciju romana Gregoryja o Fletchu, istraživačkom novinaru koji postaje posrnuli detektiv, a kojeg glumi izvrsni Jon Hamm. Tu su i mnogi drugi živopisni i urnebesno zabavni likovi poput Kylea MacLachlana u ulozi sumnjivog trgovca umjetninama koji obožava elektronsku dance glazbu i Marcie Gay Harden u ulozi talijanske grofice sa smiješnim naglaskom, što ovu komediju čini pravom poslasticom koju bismo rado gledali i više no jednom.
You Won't Be Alone
Ovaj je triler čudno, uzbudljivo i potresno putovanje kroz Makedoniju 19. stoljeća, zahvaljujući mladoj i nedavno prokletoj vještici. Dok se nakratko nastanjuje u tijelima drugih, ona uči o užasima svijeta – kako muškarci podređuju žene i kako trauma može uništiti one koji to dopuštaju, ali upoznaje i radost te uči kako seks može biti oblik oslobođenja te kako potpuna zbrinutost od strane onih kojima je stalo do nas može biti transformativna stvar. Poput svijeta s kojim se susreće, i ovaj je film istovremeno prepun mučnih trenutaka, ali i neslućene ljepote.
Anaïs in Love
Ovaj je film scenaristice i redateljice Charline Bourgeois-Tacquet pomalo komična priča nadahnuta poglavljem iz njezina vlastitog života. Anais je vragolasta ljepotica koja upoznaje starijeg čovjeka, izdavača knjiga, i njih dvoje započinju vezu. Situacija se zakomplicira kada Anais shvati da želi biti više od klišeja pa se okomi na životnu partnericu svog ljubavnika, spisateljicu iz umjetničke kolonije. Anais u jednom trenu kaže svojim roditeljima u filmu: "Ne želim upoznavati zanimljive ljude, želim biti zanimljiva osoba", a ovaj film od prve ju do zadnje minute prikazuje upravo kao itekako zanimljivu.
Get Back – The Rooftop Concert
Teško da je ikojem obožavatelju legendarnih Beatlesa promaknula dokumentarna serija 'Get Back' u režiji Petera Jacksona podijeljena u tri dijela, no film koji je nastao nakon same serije definitivno nije pogledalo toliko puno ljudi. Ovaj Imaxov film je izdvojenih 66 minuta legendarnog nastupa uživo na krovu zgrade iz gotovo osam sati prekrasno uređene i pročišćene snimke koja prikazuje Beatlese kako rade na onome što će postati album 'Let It Be'. Nema se tu što puno dodati osim toga da je ovo prava poslastica i za gledanje i za slušanje.
Stars at Noon
Ova svježa adaptacija romana Denisa Johnsona iz 80-ih o novinarki Yank koja luta Nikaragvom i biva uvučena u mutne granične intrige zadire u mračni teritorij Grahama Greenea koji odgovara njezinom distanciranom filozofskom svjetonazoru i kritičkom postkolonijalnom pogledu na svijet. U pitanju je definitivno jedan od najzanimljivijih filmova protekle godine, iako je mnogima prošao ispod radara.
Athena
Triler koji nas vodi kroz francuski stambeni kompleks tijekom apokaliptične pobune objavljen je još jesenas na Netflixu, no prošao je poprilično neprimijećeno. Redatelj Romain Gavras napisao je film zajedno s Ladjem Lyjem i Eliasom Belkeddarom, a govori, između ostalog, o eksplozivnoj napetosti između većinom alžirske i crnačke zajednice koja zahtijeva pravdu za ubojstvo i snažno militarizirane policije koja je optužena da štiti vlastite interese. Dodane su priči i tenzije između politike i estetizacije u kulturi ustanka, a pop senzibilitet portretiran je slikama na kojima mladići u usklađenim Adidas trenirkama bacaju molotovljeve koktele, sinkroniziraju napade s rimskim svijećama ili prate ukradene policijske kombije s motociklima dok vijore francusku zastavu.
Hello, Bookstore
Ovaj film mladog redatelja AB Zaxa prati sudbinu voljene lokalne institucije - The Bookstorea u Lenoxu u Massachusettsu koji se suočen s pandemijom Covida nalazi u opasnosti od bankrota. Matthew Tannenbaum glavni je lik koji je super zabavan i uvijek voljan podijeliti još jednu anegdotu ili pročitati još jedan dragi odlomak iz knjige, a kada se sve zbroji i oduzme, ovaj je film poput mirnog poslijepodneva provedenog u pregledavanju udobne neovisne knjižare i opuštajuće kinematografske pjesme posvećene užicima koje knjige pružaju. Svakako intrigantan i impresivan početak Zaxove karijere.
Italian Studies
Priča prati Alinu, ženu koja gubi pamćenje dok šeta Manhattanom i provodi vrijeme pokušavajući pronaći sebe, poprilično doslovno. Film je jednako zanimljiv u trenucima kada ona tiho razmišlja ili pak vodi razgovore s brbljavim tinejdžerom kojeg upoznaje. Povremeno se vrijeme oko nje mijenja pa na temelju odjeće prepoznajemo tračke i ljeta i zime, a što zamagljuje njezino iskustvo i pretače ga u sferu sjećanja ili sna, kao da to što se ona izgubila u gomili i sprijateljila sa strancima već nije samo po sebi dovoljno napeto. Jedan od neobičnijih filmova koji smo imali prilike vidjeti, i definitivno vrijedan gledanja.
Blue Island
Drugi po redu dugometražni film Chana Tze Woona donosi stvarne životne priče o otporu kroz različite generacije povijesti Hong Konga na izrazito domišljat način - angažiranjem suvremenih mladih demokratskih aktivista da portretiraju one iz prethodnih razdoblja, a neke čak dovoljno stare da im budu bake i djedovi, ali i koristeći arhivske video snimke i fotografije. Doznajemo da su mnogi od ovih studentskih aktivista bili uhićeni, a njihovi ustanci ugušeni nakon prosvjeda 2019. koji su okarakterizirani kao najveći građanski pokret dotad. Ovaj revolucionarni dokumentarac je dirljiva priča o vremenu, beskrajnoj cikličkoj prirodi povijesti i o tome kako je Hong Kong dugo njegovao želju za slobodom koja ne može biti ugašena, već neprestano raste i dalje.
Lamborghini: The Man Behind the Legend
Ovaj nas film podsjeća na kombinaciju dva velika filmska hita - 'Ford vs Ferrari' i 'House of Gucci'. Utrka Ferruccia (Frank Grillo) u Countachu protiv Enza (Gabriel Bryne) u Mondialu držat će pažnju svih ljubitelja automobila. Lažni talijanski naglasci su u najmanju ruku smiješni, ali to je u ovom filmu najmanje važno. Da ga nije distibuirao Lionsgate, pomislili bismo da je riječ o umjetničkom eksperimentu, ali baš je zato genijalan na svoj način.