10 beauty proizvoda koji su prije više desetljeća stekli status ikona, a obožavamo ih i danas
- U moru brojnih beauty proizvoda kojima nas svakodnevno bombardiraju, nekad je teško odabrati one najbolje, no neki su već dugi niz godina na samom vrhu
- Za one najbolje, jednako su impresivne priče o tome kako su nastali, kao i brojke koje svjedoče o tome koliko ih se prodaje diljem svijeta
- Od šampona i uvijača za trepavice do makeup poslastica koje ni brojne inovativne formule nisu uspjele svrgnuti s trona, ovo su proizvodi koji su zauvijek ušli u legendu
U vremenu u kojemu nas mnogobrojni brendovi beauty novitetima bombardiraju na dnevnoj bazi, ponekad je poprilično zahtjevno snaći se i odabrati one proizvode koji uistinu zaslužuju našu pažnju. Na našu sreću, tu su i oni na koje se uvijek možemo osloniti jer su kroz godine i desetljeća korištenja i sveopćeg zadvoljstva milijuna žena (i muškaraca) diljem svijeta s razlogom stekli status ikonskih. Od šampona i uvijača za trepavice do makeup poslastica koje ni brojne inovativne formule nisu uspjele svrgnuti s trona, ovo su proizvodi koji su zauvijek ušli u legendu i nakon kojih više ništa nije bilo isto.
Urban Decay Naked paleta
Suosnivačica Urban Decaya Wende Zomnir otkrila je kako je nastala najpoznatija palete sjenila na svijetu. Kada se jednog dana pakirala za putovanje, shvatila je da je sve što od makeupa želi ponijeti sa sobom njezina kombinacija četiriju nude nijansi sjenila. Okupila je svojih troje suradnika i poručila im da donesu svoje 4 omiljene nude nijanse, a kada ih je stavila na hrpu, shvatila je da izgledaju odlično zajedno. Iako se ideja palete s 12 različitih neutralnih nijansi danas ne čini kao nešto revolucionarno, Wende je otkrila da 2010. ne samo da nije bilo toliko velike neutralne palete, nego ni one puno manje neutralne jednostavno nisu postojale. Za razliku od direktora brenda koji je smatrao da bi ova paleta trebala biti ograničeno izdanje, Wende je vjerovala da je u pitanju proizvod koji zaslužuje biti dio stalne ponude brenda, a da je njezina odluka bila ispravna, najbolje pokazuju brojke: jedna se proda svake sekunde.
Shu Uemura uvijač za trepavice
Jedan od najkorisnijih beauty alata danas je dio gotovo svake kozmetičke torbice, a ovaj praktični i vrlo korisni proizvod Shu Uemura je pretvorio u svojevrsnu ikonu. Njegova štićenica, Kakuyasu Uchiide, otkrila je da je Shu veoma volio oči pa je mnoge proizvode razvio upravo kako bi ih naglasio, nastojeći uvijek stvoriti one koji će ostaviti dramatični dojam. Nerijetko se oslanjao na umjetne trepavice, a uvijač koji je uvijek koristio na setu inspirirao ga je na dizajniranje onog koji neće biti rezerviran samo za okruglije linije trepavica, već i za one ravnije kakve imaju mnoge Azijke. Kada je razvio savršeni uvijač, nešto širi i malo manje zakrivljen od standardnih modela te lakši i ergonomičniji od njih, dao ga je jednom vizažistu u Americi, a koji ga je zatim dao Oprah. Ona ga je predstavila u svojoj emisiji i tada se krenuo prodavati brzinom munje.
YSL Beauté Touche Éclat Radiant Touch
Kada je Terry de Gunzburg zabunom sa sjajilom za usne od YSL Beautéa dobila kemijsku olovku, sinula joj je ideja za korektor nakon kojeg više ništa nije bilo isto. Kao vizažistica, često je znala pomiješati puder s tonikom i hidratantnom kremom za blistavu i sjajnu kožu, a ideja koju je dobila bila je miješanje jedinstvene formule korektora unutar olovke. Osim što bismo uz ovaj proizvod izgledali odmorno i svježe, željela mu je dodati i nešto pigmenata za posvjetljivanje za korištenje ispod očiju, no pronaći laboratorij koji bi te 1992. godine njezinu ideju pretočio u djelo nije bio nimalo lagan zadatak. Tada se naime nosila mat, puderasta koža i sjaj nije nikome bio ni na kraju pameti, no laboratorij u Japanu stvorio je pigment u obliku dijamanta koji lomi svjetlost koji je dodavao sjaj bez svjetlucanja i njezin je proizvod napokon bio gotov. Pa ipak, pune dvije godine proizvodnja nije krenula jer rukovodstvo YSL-a jednostavno nije dijelilo njezinu viziju. Kada je sama postala kreativna direktorica napokon je lansirala proizvod, a koliko se pokazao kao uspješan najbolje govori podatak da se rasprodao u cijelom svijetu u samo dva tjedna.
Muelhens 4711 Original Eau de Cologne
Legendarna kolonjska voda na beauty je sceni preživjela nevjerojatnih 225 godina. Neposredno prije nego što se oženio 1792. godine, njemački trgovac Wilhelm Muelhens dobio je bocu aqua mirabilisa od kartuzijanskog redovnika kao vjenčani dar. Tada je aqua mirabilis bio tonik, napravljen od ekstrakata bergamota, limuna i naranče, za koji se vjerovalo da ima ljekovitu moć, a k tome je i fantastično mirisao. Muelhens je odlučio napraviti svoj vlastiti aqua mirabilis u svom domu u Kölnu. Kada su dvije godine kasnije Napoleonove snage prodrle u Njemačku, numerirale su sve zgrade u gradu, a onoj u kojoj je živio Muelhens dodali su broj 4711, što je kasnije inspiriralo ime mirisa. Kako je Napoleon zahtijevao da se svi interni medicinski recepti objave, Muelhens je svoj tajni napitak, kako bi ga zaštitio, proglasio Echt Kölnisch Wasser (doslovno 'Originalna kolonjska voda') i rekao da je to miris za vanjsku primjenu. Napoleon je i sam postao kupac te je dao izraditi čak i držač za bocu za svoje jahaće čizme. Nekoliko desetljeća kasnije, okrepljujući miris postao je daleko populističkiji parfem, a danas se jedna boca proda svakih pet sekundi.
Šampon i regenerator Mane ‘n Tail
Philip i Bonnie Katzev uzgajali su i izlagali arapske konje tijekom 60-ih i 70-ih godina, a tada su mnogi svoje konje prali jakim deterdžentima za pranje posuđa. Za konjsku dlaku koja je tri puta deblja od ljudske dlake i koja se zbog izloženosti konja suncu kroz veći dio dana lako može osušiti, odlučili su stvoriti kvalitetan regenerator. Pomiješali su kokosovo ulje, biljno ulje i proteine, a ljudi su bili oduševljeni sjajnim bujnim grivama njihovih konja. Nastavili su ga miješati na svojoj farmi i prodavati drugim uzgajivačima iz kamioneta, a sve je više bilo onih koji su ih zvali i pitali mogu li proizvod koristiti i na sebi. 1985. napravili su šampon i započeli proizvode reklamirati za ljude i prodavati ih u drogerijama. Njihove se proizvode i danas može pronaći u trgovinama za kućne ljubimce, trgovinama s farmerskom opremom, ali i drogerijama i upravo je to ono što ih izdvaja od svih ostalih brendova.
MAC Retro Matte Ruby Woo
MAC-ov najpoznatiji proizvod kraj je svake potrage za savršenim crvenim ružem, a ovaj je ruž prvi put predstavljen u sklopu Retro Matte linije 1999. godine i najprodavaniji je MAC-ov ruž za usne svih vremena. Svake se minute diljem svijeta prodaju tri ruža. Ruby Woo je univerzalna nijansa crvene koja zahvaljujući živahnom ljubičastom podtonu savršeno pristaje svakom tonu kože, Carnauba vosak koji se u njemu nalazi stvara izdržljivi film koji doprinosi dugotrajnosti ruža (traje i do 12 sati), a kaolin glina pruša besprijekorni mat završetak. Kada se brend širio globalno, formulacija originalnog mat ruža za usne morala se promijeniti kako bi odgovarala regulatornim smjernicama različitih tržišta, no na zahtjev brojnih potrošača koji su zahtijevali povratak originalne mat formule, brend ju je vratio kao Retro Matte.
Lancôme Juicy Tubes
Kada je prvi put lansirano 2000. godine, gotovo svatko je u torbici imao tubicu omiljenog sjajila za usne. Svaka od osam originalnih nijansi imala je svoj jedinstveni miris i okus. Nakon što se privremeno prestalo proizvoditi 2018., popularno se Juicy Tubes sjajilo vratilo sa svojom izvornom formulom sa svjetlucavim završetkom, ali i s dva nova okusa s kremastim završetkom. Ovi ukusni mali čudotvorci natapaju usne s četiri sata hidratacije i ukusnih mirisnih nijansi pa ne iznenađuje da su toliko obožavani diljem svijeta.
Beautyblender
Priča o najpoznatijoj makeup spužvici počela je kada je Rea Ann Silva, izvršna direktorica i osnivačica Beautyblendera, radeći na setu šminke za seriju 'Girlfriends' pokušavala osmisliti nešto zahvaljujući čemu će glumci izgledati besprijekorno pred kamerom. Počela se igrati alatima za specijalne efekte i eksperimentirati s mokrim spužvama te ih rezati u različite oblike, a znajući da spužvica može dati prirodan izgled kada se koristi s vodom i izblendati šminku omogućivši joj da se stegne, uspjela je osmisliti savršeni proizvod. Kada su spužvice ljudi počeli krasti na setu, znala je da je na dobrom tragu. 2002. godine rođen je poznati jarko ružičasti Beautyblender koji je postao glavni alat za nanošenje i blendanje tekuće šminke, a otkako je predstavljen prodan je u više od 50 milijuna komada, što znači da se svake minute proda čak 17 čarobnih spužvica.
OPI Lincoln Park After Dark
Privlačnost legendarne nijanse laka za nokte je u tome što sadrži i crne i ljubičaste pigmente. U pitanju nije tek jednostavna crna nijansa, već chic mješavina crne i boje patlidžana koja djeluje potpuno crno, ali istovremeno ima puno topline zahvaljujući dubokim nijansama patlidžana. Kada ju je brend predstavio 2005. godine, bilo je to vrijeme kada su žene htjele izraziti vlastitu osobnost i bojama na noktima, tražeći odstupanje od 'pravila' sezonskih trendovskih nijansi poput svijetle ili jarko ružičaste i nude nijanse u proljeće i ljeto ili ljubičaste i zagasite crvene tijekom jeseni i zime. Crna je brzo postajala veliki trend, a brend je ženama poželio ponuditi svoju verziju ovog trenda. Ubrzo nakon lansiranja nijanse mnoge su žene počele slati poruke sa zahvalama brendu što im je pružio priliku da prestanu nositi tradicionalne nijanse i umjesto toga prigrle boju kao oblik samoizražavanja. S Lincoln Park After Dark nijansom ovo je postala boja na noktima dobrodošla tijekom cijele godine i u svim prilikama.
L’Oréal Paris Elnett Satin lak za kosu
Zlatna boja ambalaže laka za kosu koji je L'Oreal predstavio u 60-ima nije slučajno zlatne boje jer je u pitanju proizvod koji je doista zlata vrijedan. Za razliku od super čvrstih lakova koji su u to vrijeme bili popularni, fleksibilna se L’Oréalova formula koja se lako mogla češljati pokazala kao istinski revolucionaran proizvod. Zanimljivo je da su do 2008. frizeri ovaj lak morali krijumčariti iz inozemstva jer originalna formula nije udovoljavala ekološkim standardima, no danas ga se može pronaći više manje posvuda u svijetu.