09. svibnja 2013.

50% Hrvatica smatra se ovisnicama o cipelama

Thinkstock.

Portal Budi.in u suradnji s lancem modne obuće ShoeBoxom proveo je dosad najveću anketu o navikama kupovine i nošenja cipela među Hrvaticama. U velikom upitniku sudjelovalo je čak 3.664 sudionica, čime je kreirana najveća anketa ovog tipa provedena na našim prostorima.

Koliko Hrvatice vole svoje cipele otprije pokazuje interes za nagradne natječaje na našem portalu, u kojima cipele kao glavna nagrada probijaju sve rekorde interesa za sudjelovanjem. Velika većina ispitanica ankete, njih 86%, tako se odlučno slaže s izjavom da su cipele osnova svakog stylinga. U izboru cipela za pojedini outfit zato u prosjeku potrošimo kojih pet minuta dnevno (51%). 24% ispitanica tvrdi kako im je za odabir cipela potrebna maksimalno jedna minuta, dok preostale dnevno potroše više od pet minuta da cipele iskombiniraju uz outfit.

Hrvatski ženski ormar u prosjeku sadrži 20 pari cipela

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Rezultati ankete pokazuju da je naš najčešći dnevni izbor ravna obuća, koju biramo iz razloga komfora i praktičnosti – nije da istu najviše volimo, pošto 38% ispitanica kao najdražu obuću odabire cipelu na običnu ili punu petu. U svojim ormarima prosječno imamo 20-ak pari cipela, a njihov broj ne ovisi o godinama, bračnom niti statusu zaposlenosti ispitanica. 6% ispitanica u svojim ormarima ima više od 50 pari obuće, dok 1% posjeduje osobne kolekcije s više od 100 pari cipela. 53% sudionica složilo se s tvrdnjom da su ovisnice o cipelama. 25% navodi kako je najveći iznos koje su potrošile na jedan par cipela bio oko 2.000 kuna, dok je 5% djevojaka i žena na određeni par potrošilo između 2.000 i 5.000 kuna. 

Izgled cipele važniji od udobnosti

Prilikom kupovine novog para najvažniji nam je izgled cipele, koji ima laganu prednost pred udobnošću i veliku nad kvalitetom izrade koja je važna za tek 9% anketiranih sudionica. Kao razlog kupovine novog para najčešće navodimo ljubav (38%), koja je u slučaju cipela važnija od stvarne potrebe za novim parom (29%). Godišnje u svoje garderobe dodamo oko 5 novih pari cipela, koje najčešće kupujemo sezonski. 15% ispitanica u lov na nove cipele odlazi na mjesečnoj bazi, dok 16 najokorjelijih shoppingoholičarki iste kupuje na tjednoj bazi.

90% ispitanica stalno ili povremeno nosi cipele na petu, od čega 25% preferira vrtoglavo visoke petice, one iznad 12 cm visine. U prve potpetice najčešće stajemo između 15-i i 17-e godine starosti, pri čemu je pokazano da mlađe ispitanice sve ranije kupuju svoje prve štikle.

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Spremne za cipele koje žuljaju!

Izgleda da web shopovi zasad ne mogu zamijeniti iskustvo isprobavanja cipela u trgovinama i buticima - tek 0,5% ispitanica svoju obuću nabavlja isključivo putem raznih online shopova. Bez obzira na to, čak 66% sudionica kaže da su barem jednom kupile cipele pogrešne veličine. 33% nakon toga je odustalo od nošenja, dok je preostalih 77% odlučilo nositi cipele bez obzira na to što su im premale ili prevelike.

Bacanje obuće koju više ne nosimo nije popularno među Hrvaticama. Oko 40% ispitanica svoje stare cipele poklanja, dok ih 34% zadržava u svojim ormarima. Možda je upravo to razlog zašto 67% sudionica danas posjeduje više cipela nego što ih je imalo prije pet godina. Anketa je pokazala da marljivo brinemo o svojoj obući – 53% ispitanica čisti je na tjednoj bazi, 31% na mjesečnoj. 53 ispitanice tvrde kako nikada ne čiste svoju obuću (!).

Omiljeni brendovi obuće

Što se ljubavi prema pojedinim brendovima tiče, pokazano je kako im nismo previše vjerne. 51% ispitanica nosi puno različitih brendova cipela, dok 33% nosi nekoliko omiljenih uz povremena odstupanja. Tek 3% ispitanica vjerno je jednom brendu, dok 13% uopće ne nosi brendirane cipele. Među omiljenim brendovima Hrvatica našli su se Jessica Simpson, Replay, Vanilla, UGG Australia, Zara i Vince Camuto (high street obuća); Jeffrey Campbell, Isabel Marant te Louboutin ( high end obuća, od čega većina ispitanica Louboutin navodi kao želju a ne par koji posjeduje); Converse i Nike (sportska obuća); te Timberland i Dr.Martens (ravna ležerna obuća). 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Na kraju smo ispitanice priupitali i jedno zabavno pitanje. Da moraju birati samo jedan par cipela u kojima moraju provesti ostatak života, koje bi to cipele bile? 27% ispitanica izjasnilo se za platforme/štikle, 24% za tenisice, 18% za balerinke ili loaferice, 12% za ravne cipele, 11% za čizme a 8% za sandale.

Budi.in zahvaljuje čitateljicama na vjernosti

Čisto iz znatiželje upitali smo vas i na kojim portalima najradije pratite novosti o trendovima i modnom svijetu. Upravo portal Budi.in istaknuli ste kao najdraži online izvor dobivanja dnevnih modnih informacija.

Rezultati nagradnog natječaja održanog u sklopu ankete objavljeni su na Facebook fan stranici ShoeBox-a. Čestitamo pobjednici koja je već odabrala svoje poklone, te svima još jednom zahvaljujemo na sudjelovanju. 

Komentari 0