Stars

Matija Matečić - Star Wars fan i informatički genije

Matija Matečić je onaj tip informatičkog genija koji u sebi nose dvije naizgled suprotstavljene strane – onu znanstvenu s velikim smislom za poslovno i onu umjetničku koja teži slobodi, putovanjima i kreaciji. Na dugoj listi projekata kojima se ovaj programer može pohvaliti, nama se najviše sviđa portal za Star Wars fanove, dok će on posebno izdvojiti servis Solo.

Zanimljivo je da se nikad ne pitamo tko stoji iza svih aplikacija i servisa koje svakodnevno koristimo, a uzimamo ih zdravo za gotovo. Stoga nam dopustite da vas uvedemo u svijet kreativca za kojeg je Internet jedno veliko igralište, a čije nam ideje uvelike olakšavaju život.

 | Autor: Privatno Privatno

Tko je Matija Matečić vlastitim riječima?

Rođen sam u Zagrebu, diplomirani sam inženjer informatičkoga dizajna s bogatim iskustvom u kreiranju web odredišta. Izradom web projekata i webshopova 'po mjeri', dizajnom, hostingom, izradom aplikacija za Facebook i web konzaltingom se bavim petnaestak godina. Tvrtku COAX sam prije godinu dana usmjerio isključivo na web servis za račune Solo. U slobodno vrijeme volim otputovati na daleku destinaciju bez plana i programa kako bih napunio baterije za nove projekte, za koje mi ideje najčešće sinu tijekom samih putovanja.

 | Autor: Privatno Privatno

S kojim projektom/projektima bi se posebno pohvalio?

Još od srednje škole, dok je Internet bio u povojima, zanimao me web dizajn i Internet kao medij pred kojim je bila neizvjesna, ali perspektivna budućnost. Jedan od prvih projekata s kojima sam krenuo stvarati poslovno iskustvo je bila izrada portala za lokalnu zajednicu Star Wars fanova. Portal Moscroatia je i danas aktivan, nakon 14 godina egzistencije, a nedavno sam ga kompletno redizajnirao. Želim da svi moji projekti imaju svrhu i cilj, prilazim im s posebnom pažnjom, pogonjen osobnim perfekcionizmom. Mogao bih ih sve nabrojati, no jedan je posebno važan i nedavno pokrenut projekt koji ću još spomenuti je online servis za račune Solo.

Kako si svoj hobi pretvorio u full time posao?

Unazad dvije godine poslovni život mi se u potpunosti preokrenuo kada sam za rođendan 2013. godine plasirao zanimljiv online servis kako bih pomogao poduzetnicima početnicima, a koji sam prvotno koristio za osobne potrebe da sebi i djevojci, koja je tada bila poduzetnik početnik olakšam posao. Radi se o servisu za izdavanje poslovnih računa - Solo.

Kao vlasniku mikro biznisa u kaotičnoj i neprilagođenoj državnoj birokraciji, banalna stvar poput izdavanja računa i vođenja evidencije klijenata mi je oduzimala fokus s onih stvari koje su mi bile bitne, a to je izrada Internet projekata, dizajn i programiranje i komunikacija s klijentima te sam bio prisiljen, u cilju lakšega poslovanja, napraviti jednostavnu bazu koja bi se brinula da izradim zakonski važeći račun, da se redni broj ne preklapa, da me obavijesti kada netko kasni s plaćanjem i obavještava o nadolazećim poslovima i računima koje trebam izdati, jednim jedinim klikom.

Nakon što sam tog jutra stavio link Solo na moj Facebook profil, sasvim neočekivano i tada nesvjestan toga, moj život se polako počeo mijenjati. Istog tjedna su svi bitniji IT portali prenijeli vijest o servisu, korisnici su počeli otvarati korisničke račune, pozitivna iskustva i ideje za daljnji razvoj servisa počele su pristizati sa svih strana. Ljudi su očito prepoznali kvalitetan proizvod, a moja zadaća je bila, uz vlastito obećanje da održim kvalitetu proizvoda, da sa svakim korisnikom ostvarim personaliziran odnos, da zna da iza servisa stoji prava osoba voljna pomoći s njihovim problemima s računima. Tako se nešto što je trebalo biti side-project i branša koju nisam preferirao, baš kao ni Internet Explorer, postepeno pretvorio u posao koji mi danas oduzima sve vrijeme, no nimalo ne žalim zbog toga.

 | Autor: Privatno Privatno

Bi li svim kreativcima preporučio da svoje hobije pretvore u full time posao?

U mom slučaju nit vodilja za pokretanje servisa Solo nije bila zarada, nego pomaganje mikro poduzetnicima u sličnim problemima, jer je servis za takve potpuno besplatan. Samoodrživost je došla spontano i jedino pravilo za uspjeh je po meni da se krene pošteno i s nekim ciljem. Publika će takve stvari prepoznati pa ako niša nije zasićena, ima potencijala da se hobi pretvori u full time posao.

Osmislio si hrvatski Star Wars portal Mos Croatia Spaceport.  Kako je došlo do te ideje?

Prije petnaestak godina se jedna mala grupa ljubitelja Zvjezdanih ratova počela dopisivati putem Interneta i ta piskaranja su dovela do upoznavanja i kasnije formiranja udruge. Informacije do kojih se moglo doći na Internetu su bile puno rjeđe nego danas, jednako kao i broj Internet stranica, pa je lansiranje domaćeg portala o Star Wars tematici bio zanimljiv pokus za naše raznoliko društvo u kojem bi pisali o temama odmaknutim o sivila dnevnih vijesti. Meni je zadatak izrade i dizajniranja portala bilo veliko iskustvo koje je utjecalo na  buduće projekte i konačno sam servis Solo, jer sam u tom nazivu, osim što je fokusiran na mikro poduzetnika - solera, našao i poveznicu sa Star Warsima. Naime, jedan od glavnih likova je Han Solo, također soler koji je shvatio važnost pripadanja zajednici i pomaganja drugima za opće dobro.

Kako objašnjavaš činjenicu da je toliko ljudi na svijetu zaluđeno Star Warsima?

Tematika serijala Zvjezdanih ratova ima mitološku podlogu koja obrađuje vječnu borbu dobra i zla s kojom se ljudi mogu lako poistovjetiti jer se provlači kroz sve druge aspekte naših života. George Lucas, tvorac Star Warsa, je lukavo objedinio mitologiju, ikonografiju, samuraje, individualca herojskog podrijetla, smiješne robote i sve to prebacio u Svemir pa nije čudo da je serijal naišao na toliku popularnost da se danas, 30-ak godina nakon prvog prikazivanja, i dalje rade novi nastavci, održavaju godišnje konvencije fanova i posjećuju tattoo saloni da se dio tog svijeta doživotno prenese na kožu.

 | Autor: Privatno Privatno

Kako izgleda tvoj radni dan?

Imam sreću što moj posao nije vezan uz lokaciju i vrijeme, tako da je svaki dan novi izazov i to potpuno obrnut od konvencionalnog radnog dana 9-5. Kao programeru, najdraža mi je treća smjena, tj. rad noću kada nema distrakcija i tome prilagođavam svoj tempo. Prvi dio dana je rezerviran za podršku korisnicima, a večer za programiranje. Lokacija može biti ured u Zagrebu ili izolirana plaža u jugoistočnoj Aziji koju volim posjećivati. Dobre stvari proizlaze iz dobre atmosfere i osobno se nikad nisam mogao uklopiti u striktni režim rada, tako da je većina mojih projekata stvorena tijekom vikenda ili nakon neprospavanih noćnih programerskih seansi u kojima se nisam zamarao vremenskim rokovima.

Koja je osnovna namjera kada programer kreće u kreiranje nove aplikacije, da prvenstveno olakša život sebi, da učini dobro djelo jer zna da će ta aplikacija pomoći velikom broju ljudi ili jednostavno misli kako je to super ideja?

Solo je stvaran s jednom idejom na pameti: olakšati. Olakšati poslovanje olakšavanjem  korištenja servisa za lakše izdavanje računa. Dizajniran je kako bi oko usmjerio na brzo korištenje funkcija i naglasio upotrebljivost, a ujedno ostavio elegantan i pregledan dojam koji samo upotpunjuju korisničko iskustvo. Solo web servis za izdavanje ponuda i računa nudi profesionalan izgled, sve potrebne funkcije za fiskalizaciju računa, plus hrpu dodatnih opcija koje se prilagođavaju svakome korisniku. Osnovne karakteristike su mu mogućnost upotrebe s bilo kojeg računala putem Interneta, jednostavna upotreba i jasan dizajn sučelja te vrlo pristupačna cijena. Korisničko iskustvo ne prestaje samo na webu nego se proteže i na podršku koja je visoko na listi prioriteta ovoga servisa te ga time čini omiljenim kod korisnika, a sve skupa ostavlja pozitivan osjećaj pri korištenju.

 | Autor: Privatno Privatno

Što te posebno inspirira u tvom poslu?

Inspiracija u poslu je sve, od osobne satisfakcije i dostizanja novih ciljeva i rušenja novih granica, do pomaganja drugima. Dodatni poticaj je i skupljanje raznolikoga iskustva sa svakim novim projektom.

Koliko ti je moda bitna?

Bitna je do mjere da mi je ugodnost ispred izgleda, tako me se najčešće može vidjeti u japankama i T-shirtu s printom na koje trošim veći dio budžeta predviđenog za obleku jer sam ljubitelj web stranica s dnevnim unikatnim majicama ludih motiva, kreiranih od strane mladih dizajnera u usponu. Taj casual look prenosim i u biznis pa izbjegavam odijela i konvencionalnu odjeću na poslovnim sastancima i nastupima. Smatram da odijelo ne čini čovjeka i najbolje funkcioniramo u outfitu u kojem se osjećamo najugodnije.

Slike detaljnije pogledaj u galeriji...

Photo: Privatno

Komentari 0