Stars
1/12

Leonard Jakovina: ''Zagreb ima razloga biti ponosan na svoj balet''

Leonard Jakovina je sa samo 33 godine postao ravnatelj Baleta HNK u Zagrebu, a uskoro nas očekuje i praizvedba baleta ''Kraljevi Bogova'' u kojoj će i plesati. Kako se nakon 14 godina života u Berlinu odlučio na povratak u Hrvatsku, kako provodi slobodno vrijeme te koje su mu omiljene baletne uloge - saznaj u nastavku.

Kako i kada su krenuli tvoji počeci u baletu?

Sa sedam godina sam krenuo na balet i to na inicijativu svoje majke. Ona je imala pravu umjetničku crtu u sebi u cijeloj obitelji i jako je voljela ples.

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

U berlinskom Staatsballettu si imao doslovno status zvijezde, kako si došao do odluke da se vratiš u Zagreb?

Da, Berlin je zaista bio velika i bitna okosnica u mom životu. Tamo sam sazrio u umjetnika i izgradio svoju plesačku karijeru. Bilo je to prelijepih 14 godina u Staatsballettu, ali došlo je vrijeme resetiranja. Kao osoba nikada nisam volio neku tipičnu životnu rutinu i kolotečinu, već oduvijek volim promjene i mislim da su jako bitne za razvoj umjetnika. Tako da je i sama odluka o povratku u Zagreb došla nekim potpuno prirodnim i logičnim putem.

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

Jesu li razlike između Berlina i Zagreba jako velike i smatraš li da je baletna scena u Hrvatskoj popularna?

Razlika zasigurno ima, ali nisu pretjerano velike. Zagreb ima razloga biti itekako ponosan na svoj balet s kojim apsolutno možemo parirati drugim europskim baletnim ansamblima.

Obzirom na laskavu titulu ravnatelja baleta - koja su očekivanja?

Očekivanja su velika i neće nikada stati. Letvicu sam postavio zaista visoko i moramo je svi skupa preskočiti. To podrazumijeva rad, rad, i još rada. Kvaliteta predstava i plesača mora kontinuirano rasti.

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

Koja ti je do sada bila omiljena uloga u baletu i ima li neka ulogu koju još nisi, ali bi volio ostvariti?

Ah, bilo je jako puno omiljenih uloga. Volio sam plesati u klasičnim baletima koreografa Patricea Barta. Obožavam i Balanchinea, a od modernijeg i suvremenog plesnog izričaja, to su zasigurno Mauro Bigonzetti i, moj najdraži koreograf, Angelin Preljocaj. A uloga koju bih jako volio ostvariti je Onegin u koreografiji Johna Cranka.

Kada smo već kod uloga, koliku ima moda u tvom životu?

Volim modu, volim stil i sve što ide uz to, hahahaha.

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

Prije nekoliko sezona si bio jedan od aktera u kampanji mladog dizajnera, Ivana Mandžukića, pratiš li rad domaćih dizajnera?

Da, Ivana sam upoznao u Berlinu i odmah me htio za modela u svojoj kampanji. Pristao sam bez problema i moram priznati da je to bilo jedno fenomenalno iskustvo. Za sada, nažalost, nisam imao priliku pratiti rad domaćih dizajnera, ali vidjet ćemo što će vrijeme donijeti.

Tko su ti omiljeni strani dizajneri i kakav stil preferiraš?

Obožavam Giorgija Armanija, Baldessarini, The Kooples. Uglavnom se ne pridržavam nekog posebnog stila, jako volim promjene i najvažnije mi je da se osjećam ugodno. Nevažno mi je radi li se o casual kombinaciji ili čistoj klasici.

A kada je kozmetika u pitanju?

Njegujem kožu i to svakodnevno. Kvalitetna krema za lice i losion nakon brijanja sastavni su dio mog dana. I, naravno, parfem koji se ne propušta i koji je apsolutno uvijek prisutan.

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

Obzirom na silne obaveze, kako provodiš svoje slobodno vrijeme?

Uglavnom svoje slobodno vrijeme provodim u miru, uz šetnje prirodom, odlaske u kino te druženjima s prijateljima i obiteljskim okupljanjima.

Uloga ravnatelja baleta je velika odgovornost i možeš li nam otkriti svoje planove za ostatak godine?

Evo, trenutno se baš nalazimo u završnoj fazi proba za nadolazeću premijeru ''Kraljeva Bogova'' u koreografiji Pascala Touzeaua u koprodukciji s Bienallom. Sezonu završavamo s predivnim klasičnim baletom, ''Bajaderom'' u koreografiji Vasilyja Medvedeva. Prva premijera u sljedećoj sezoni biti će autorski projekt koreodramskog modernog izričaja, a koreograf neka još malo ostane tajna.

Photo: Jorg Carstensen/DPA/PIXSELL

Komentari 0