Emotivan promidžbeni spot, angažman poznatih osoba, inicijative privatnog sektora - sve su to sastojci osebujne institucionalne kampanje kojom Europski parlament poziva građane da u što većem broju izađu na europske izbore 9. lipnja. Čini se da je odabrana dobitna kombinacija, jer se u javnosti sve češće čuje poruka „Iskoristi svoj glas, ne daj da ti drugi kroje budućnost.“ A upravo je to i glavni moto kampanje i video uratka koji je prati. Riječ je zapravo o kratkom filmu koji ističe važnost glasanja za jačanje demokracije. U nešto više od dva tjedna, na različitim medijskim platformama prikupio je zavidan broj od gotovo 200 milijuna pregleda! Video možete pogledati na YouTube kanalu Europskog parlamenta ili službenim internetskim stranicama europskih izbora pa - ako još niste - svakako provjerite u čemu je tajna njegove popularnosti.
Nećemo unaprijed otkrivati detalje, reći ćemo samo kako video - kroz teške osobne priče nekoliko starijih Europljana koji se obraćaju svojim unucima - ilustrira krhkost demokracije. „Film šalje snažnu emotivnu poruku i podsjeća da je demokracija ne samo pravo nego i zajednička odgovornost, a glasanje je najizravniji način korištenja te odgovornosti“, kaže voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj Maja Ljubić Kutnjak. Podsjeća da će ishod europskih izbora odlučiti tko će definirati zakone koji utječu na živote svih nas. „Europski parlament donosit će nova pravila o okolišu, poljoprivredi, sigurnosti, potrošačima i brojnim drugim pitanjima. Zato je važno izaći na izbore i odabrati predstavnike koji će ta nova pravila oblikovati baš onako kako vi želite i očekujete“, kaže Ljubić Kutnjak.
Ističe i kako su se u kampanju za poticanje izlaznosti na europske izbore uključile brojne poznate osobe koje porukama na društvenim mrežama govore o važnosti glasanja. Tako Mladen Vukorepa, jedan od lovaca iz Potjere, kaže da su izbori prilika da odredimo kakvu Europu želimo. „Kao što u kvizu svaki odgovor može promijeniti tijek igre, tako je važan i svaki vaš glas. Zajedno možemo promijeniti mnogo toga u potjeri za boljom budućnošću Europe“, rekao je Vukorepa. Pjevačica Ida Prester poručila je kako nije svejedno tko će biti izabran u Europski parlament. „Ovo je prilika da vi kažete kakvu Europu vi hoćete. Koji su vaši prioriteti?
Je li to obrazovanje, klimatske promjene, tehnološki napredak ili nešto četvrto. Nije svejedno tko će sjediti tamo i tko će nas predstavljati. Vidimo se 9. lipnja!“ U odbrojavanju do izbora, Uredu Europskog parlamenta pridružile su se i brojne druge istaknute osobe iz različitih profesija, od Ane Radišić, preko Luke Nižetića, do Mirne Zidarić. Pogledajte njihove poruke na Instagramu Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
Nisu samo poznate osobe prepoznale vrijednost ove kampanje. U skladu s načelima društveno odgovornog poslovanja, mnoge privatne tvrtke odlučile su vlastitim projektima promicati važnost europskih izbora. Tako je Lufthansa nedavno predstavila četiri zrakoplova koja nose poruku „Da Europi“, a više od 30 njemačkih poduzeća osnovalo je savez „Zalažemo se za vrijednosti“ te pozvalo 1,7 milijuna svojih zaposlenika da glasaju na europskim izborima.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.